Upprop mot LRF ang deras beslut att släppa Gmo-foder fritt i sverige


Gäst

#301

2014-06-24 20:43

Låt oss ha ren mat och rent vatten. Ekologiskt i stället för en massa giftiga kemikalier och förvanskad natur. Vi vill inte ha GMO i någon form! Det är för mycket hemlighållande av fakta omkring resultatet av att äta GMO, Råttor får cancer om dom äter det under en längre tid än tre månader...

Gäst

#302

2014-06-24 21:10

I am Swedish but I ve lived in USA and I have seen how horribly gmo has ruined USA. There has been an increase in cancer and other illnesses. Gmo is spreading to the organic fields. Animals feed gmo feed are getting huge infections in their bellies. Studies in Canada show that the poison in gmo seeds transfer over to a pregnant mom and into the fetus. The list is long . Monsato is twisting the truth and lying- so whatever they say that sounds good/ don't believe it!! All they want is money !! They want to be the only one to sell seeds in the world- then the control the food- then they control the world. Monsato is behind agent orange and lots of other horrible things . Sweden IS a beautiful country. We can't afford to ruin the country and the people with gmo. Gmo is also very harmful to the ECO system. Don't give monsato a finger- he will take the whole hand- the whole body!! Don't even let monsato in Sweden at all! Do a complete Ban! Complete for bit monsato and gmo!! Later - when even more horrific consequences are shown in other countries- u ll be glad Sweden had the guts to say NO to monsato and no to gmo!!!
Stopp!

#303 LRF vs GMO

2014-06-25 00:22

Förbjud GMO i Sverige!

Gäst

#304

2014-06-25 06:01

luktar lite av koruption?

Gäst

#305

2014-06-25 06:41

Men herrejävlar hur krokigt får en tänka. LRF gör om och gör rätt!

Gäst

#306

2014-06-25 08:32

vill vi äta ekologiskt ska vi odla ekologiskt och välja bort giftbesprutningar och GMO-smitta
Björn Svensson

#307 Genmodifierade

2014-06-25 14:53

Gifter! Kemikalier! Farliga mutationer!

Finns det en enda idiot här som har läst på det minsta lilla om vad genmodifierade grödor handlar om? Vi lever idag på en värld som håller på att gå under för att det inte finns möjlighet att föda alla människor och djur på den. Det finns människor som lägger ner åratal av sina liv för att försäkra sig om att de får en chans att hjälpa naturen på fötter igen, och göra mänskligheten en tjänst.

Men det är klart, det finns ju ett annat alternativ, vi kan ju övergå till att livnära oss på insekter Istället för nöt- och fläsk-produktion.

Att ta fram ett kilo hamburgarkött kostar naturen 2000 liter vatten, men ett kilo gräshoppor kostar c:a 3-5 liter.

Jag kan inte förstå varför det är så svårt för en del att försöka sätta sig in i en fråga innan de tar ställning och ställer till med bråk och uppror.

Gäst

#308

2014-06-25 15:50

vill vi äta ekologiskt skall vi också odla ekologiskt! Jag är mån om folkhälsan. Gift- besprutningar bidrar till ökningen av både fysiska och neurologiska skador. Nej tack till en sjukare värld!

Gäst

#309

2014-06-25 17:19

Sign please!

Gäst

#310

2014-06-28 11:54

Det är en fruktansvärd arrogens i politiken som inte lyssnar på folket. Vi vill ha ett samhälle som är till för människorna och inte tvärt om. Att LRF inte lyssnar på människor i frågan om GMO är bara yttersta kränkningen mot de människor som de påstår sig företräda. Detta accepterar vi inte!

Gäst

#311

2014-07-16 15:52

Bort med GMO! Det är inte bra för människor. Jag tänker på min dotter och mina barnbarn..

Gäst

#312

2014-08-13 13:15

Gmo är något som skrämmer vettet ur mig bokstavligen. Samtidigt så känner jag ett visst hopp. Gick nämligen ut på EMÅ-mejeriets hemsida och de hade fått många frågor från människor om just deras inställning till Gmo vilket de INTE tillåter. Om politiker nu struntar i oss och vad vi vill så kanske just konsument OCH väljarmakt tillsammans kan bli en del av lösningen. För än så länge så har den inte tagits ifrån oss
Lotta

#313

2014-09-11 12:26

Många lantbrukare/bönder som gått över till GMO fröer globalt har stämt Monsanto inför domstol. Det händer i Indien, USA mm.

En svensk bonde provade att enbart ge GMO majs till sina får, samtliga dog.


Gäst

#314

2014-10-08 12:40

Inget GMO i Sverige!!

Gäst

#315

2015-01-14 06:52

LRF stå eniga tillsammans mot all genmanipulation av all slags föda. Påverka politiker, demonstrera, protestera. Dessa grödor och vår föda dödar både er som odlar och oss konsummenter

Gäst

#316

2015-02-03 18:32

GMOFRITT - Sverige och resten av världen. Det är en mänsklig rättighet och för allt Levande. Att leva i samklang med naturen och djuren.

Gäst

#317

2015-02-03 19:14

iu den nya livsmedelsöverenskommelsen mellan sossarna och bonderörelsen så säger ju han landsbygdsministern Sven erik bucth att sveriges jordbruk ska vara ekonomiskt hållbart, inte ett endaste ord om ekologiskt, så sossarna är nog med ihop med bonderörelsen att införa GMO-grödor i Sverige nu till våren eller möjligen att dom väntar på att TTIP-avtalet blir etablerat i sverige

Gäst

#318

2015-02-03 22:22

Jag vill ha giftfri och icke genmanipulerad mat, jorden vi odlar i kan inte hantera dessa gifter. Djuren blir också lidande av detta.
Stoppa denna vansinniga utvecklingen.

Gäst

#319

2015-02-04 20:18

Detta är jättviktigt! Varenda instans, varenda myndighet som inte aktivt motarbetar GMO tills alla risker är fullständigt utredda är att betrakta som en korrupt lakej åt storföretagen. Ni tjänstemän som tar dessa beslut bör lämna alla typer av offentliga uppdrag och istället vända er till era egentliga uppdragsgivare för ert uppehälle - Monsanto m.fl. Ni representerar inte folket!

Gäst

#320

2015-02-05 11:28

Helt otroligt att Sverige gör som storebror USA säger. Monsanto är bannlyst i många länder bl.a Ryssland, men Sverige vill vika sig för påtryckningar från Gmo-jätten Monsanto. Detta får bara inte ske, folket säger stopp, det räcker nu!

Gäst

#321

2015-02-05 16:51

Vem tjänar på gmo i längden? Ingen utan monsanto och tror faktiskt inte att de äter de för de vet redan vad som händer
Ni som e för de läs på en gång till om vad de gör med människor och djur

Gäst

#322

2015-02-05 18:05

Människor ska inte experimentera med moder jord, och oss

Gäst

#323

2015-02-05 20:01

Stoppa skiten!!!

Gäst

#324

2015-02-05 20:04

MANIPULERAD VETENSKAP

”Det vetenskapliga systemet har blivit kapat. Nyligen offentliggjorda interna dokument som Läkemedelsvärlden gått igenom visar hur läkemedelsföretag har förvandlat den vetenskapliga publiceringsprocessen till effektiv marknadsföring.” - slut citat härifrån .

Så etablissemangets evidensbaserade vetenskap och den s k fria forskningen är ju ej så mycket att ”hänga i julgranen”, tyvärr tyvärr... :(

Saga eller Sanning ?

Gäst

#325

2015-02-05 20:19

Vill inte ha GMO i min mat!!!