Läkemedelsverkets rätt att förbjuda örter som använts för hälsan?


Gäst

#901

2016-08-10 08:05

Örter är naturligt, de har funnits och använts i tusentals år av människan för sina välgörande och läkande egenskaper. Det finns mängder av kunskaper om dess positiva effekter. Varför ska man inte få använda sig av det mest naturliga som finns? Det är endast för att läkemedelsindustrin ska tjäna pengar!

Gäst

#902

2016-08-10 08:28

Därför jag tycker dettta är viktigt! Örter är bra för hälsan!!

Gäst

#903

2016-08-10 08:37

För att utan den alternativa medicinen hade jag inte varit frisk idag och ingen läkare kunde hjälpa mig på vanlig väg.

Gäst

#904

2016-08-10 10:43

helt vansinnigt att förbjuda naturmedel som helt uppenbart är bra o hjälper många individer!!!!!

Gäst

#905

2016-08-11 09:43

Det viktiga för människans hälsa finns i naturen, och utan tillgång till örter så tar vi bort en av människans viktigaste resurcher. Att dessutom höja priser för naturliga örtprodukter är skamligt och borde straffas, eftersom man vill ta över marknaden för egen förtjänst inom läkemedelsbranchen.

Gäst

#906

2016-08-11 17:34

Var och en ska ha friheten att välja själv. Alternativ medicin har hjälpt mig MÅNGA ggr där inte traditionell läkare kunnat hjälpa. Föredrar defenetivt alternativ medecin i första hand - Dessutom inga egentliga biverkningar. Alternativ M borde framhävas istället !!!!

Gäst

#907

2016-08-11 23:23

Detta är mycket viktigt, att läkeväxter inte får förbjudas av okunniga politiker. Till fördel för verkningslösa mediciner. Eller mediciner fulla med biverkningar och allergiska reaktioner!
Alternativ måste få finnas för alla är vi olika och reagerar olika på olika typer av mediciner.
För vissa funkar de konstgjorda för andra inte. Då måste det finnas alternativ kvar vare sig läkare tvingas förneka dem eller ej!

Gäst

#908

2016-08-12 15:59

Vad är det för rätt Läkemedelsverket tar sig att förbjuda människor att själva söka läkning med hjälp av naturen! !!! Och varför söker de detta, jo den krassa sanningen är den att sjukvården tillsammans med läkemedelsindustrin och dess produkter inte kommer tillrätta med orsaken till våra sjukdomar !

Gäst

#909

2016-08-13 08:15

För att homeopatmedel, vitaminer och mineraler har hjälpt mig betydligt mer än medicin utskriven av läkare och utan en massa biverkningar. Vill att andra också ska få den hjälpen!

Gäst

#910

2016-08-13 08:37

Jag tycker att man ska ha alternativa läkemedel, då jag är enormt skeptisk till läkemedelsindustrin!

Gäst

#911

2016-08-13 09:44

Helt sjukt! Det är jag som bestämmer om jag vill använda mig av örter istället för läkemedel! Det ska ingen människa ta ifrån mig! Min hälsa ska inte enbart ligga i läkemedelsverket händer !! Vilka fan tror ni att ni är?? Era giriga jävlar!!

Gäst

#912

2016-08-14 19:30

Det läkemedelsföretagen o staten håller på med är vansinne. Folk ska ha rätt att välja själva!
//Susanna

Gäst

#913

2016-08-19 18:18

Jag är beroende av att den alternativa ( komplementära) medicinen finns kvar för att kunna få ha ett liv. Jag vet inte hur Läkemedelsverkets personal och samarbetspartners har tänkt sig att göra när de kanske får problem med prostata och annat. Eller de kanske tillhör de lyckligt lottade som alltid är friska? Grattis i så fall för jag och andra med mig tillhör inte den lyckliga skaran. Vi är beroende av att ha möjlighet att vid behov använda oss av kosttillskott , homeopati och naturläkemedel. De mediciner som finns för prostatabesvär och vissa andra besvär finns mig veterligt inte att få tag på inom apoteksvärlden. Och om de finns så har de tillsatser jag/vi inte tål. Så med hälsning till Läkemedelsverket,, tänk lite utanför "boxen" och visa lite anständighet genom att låta oss behövande få ha kvar våra preparat vänligen Staffan Hällberg

Gäst

#914

2016-08-23 17:41

För att vårat samhälle ska ärvas av våra barn och dom har rätt till naturen och vad våra naturliga kroppar behöver.

Gäst

#915

2016-08-26 13:35

Denna utveckling kan vi inte tillåta och än mindre lagstiftning som staten gynnas av och inte den enskilde medborgaren.

Gäst

#916

2016-09-06 07:20

Jag har inte bekräftat någon påskrift!
Vill inte vara med i er petition

Gäst

#917

2016-09-14 07:06

Örter är de behandlingar för vår Hälsa, som är i samklang med vår kropp.

Gäst

#918

2016-09-15 00:55

Inte nog med att Socialstyrelsen inte tillåter adekvat behandling för kronisk borrelia som enligt socialstyrelsen inte finns. Kronisk borrelia finns. Det kan jag garantera eftersom jag själv har det. Jag kan inte förstå att en sjukdom som inte finns behandlas med stor fram gång I Tyskland. Skulle en svensk läkare skriva ut adekvat antibiotika behandlingen skulle denna läkare bli av med sin legitimation. Dess bättre finns här I USA stater där de tillåter adekvat antibiotika behandling och det finns också örter som är aktiva mot borrelia, banderol och sawmento som jag antar inte är godkännt av socialstyrelsen. Vidare finns det andra örter som lindrar Herxheimer's reaktionen nämligen burbur och Pinella och jag utgår från att dessa heller inte är godkända av socialstyrelsen. Det är således omöjligt att behandla kronisk borrelia I Sverige. Men hur ska man kunna behandla en sjukdom som inte finns? Jo man kan kalla det något annat som chronic fatigue eller fibromyalgi så är det problemet löst.
Vänliga hälsningar,
Per Borgström

Gäst

#919

2016-09-20 17:09

Vad är det för land vi lever i?
Dessa örtersom fungerar så bra och utan biverkningar. Denna korrupta läkemedelsindustri tar det egna från oss som har eget huvud att tänka med och inte springa med allt till en Vårdcentral i tid och otid... alla skulle behöva lära sig hur enkelt våra örter fungerar. Ska behöva åka till ex Tyskland för att hämta våra örter. Tron på Sverige som land dalar allt mer i det mesta.

Gäst

#920

2016-09-21 03:20

För att läkeörter är grunden för mediciner. För att jag har egna erfarenheter av svåra biverkningar av sk mediciner o blivit hjälpt av homeopatiska medel. Det är människans frihet o rätt att göra det bästa för sig själv utan att någon annan eller hon själv skadas..


Gäst

#921

2016-09-26 14:51

Sånt trams visar på hur korrupt samhället är, det är sorgligt att de som har makten inte värnar människors bästa utan hjälper storkapitalet att sko sig ännu mer.

Gäst

#922

2016-09-26 15:12

Självklart måste vi som blir hjälpta av örter, få fortsätta att använda dom ! Det är ju horribelt, att inte få bestämma själv, vad man vill använda ! Nu går det ta mig fan för långt i detta landet. Först blir man invalid p.g.a det inte finns nån vettig vård. Sen såna här beslut ovanpå allt annat vi sjuka måste gå igenom.

Gäst

#923

2016-09-26 17:21

lagstifta moder natur? Nonsens !

Gäst

#924

2016-09-26 20:43

Ett förbud mot att använda det som växer i naturen är bara så galet det kan bli och ett hot mot vår personliga Frihet.

Gäst

#925

2016-09-26 21:46

Vansinnigt