Läkemedelsverkets rätt att förbjuda örter som använts för hälsan?


Gäst

#26

2014-02-02 21:38

Förmyndar Sverige . Men dom vill gärna tvinga folket att vaccinera sig mot fågel influensan , Fuck Them !
gäst

#27 Re:

2014-02-02 21:44

#25: Faidros62 -

Det handlar om att du inte ska kunna köpa örten hos någon etablerad odlare tillverkare eller försäljare om du inte registrerar den. Jag arbetar som fytoterapeut och ser redan att sortimentet av välkända örter stadigt minskar


Gäst

#28

2014-02-02 22:02

Självklart ska INTE Läkemedelsverket ha rätt till att bestämma över min frihet att välja örter!!

Gäst

#29

2014-02-02 22:14

Hur galet kan det bli? Finns det inget förnuft kvar hos de styrande i detta land??????

Gäst

#30

2014-02-02 23:05

Valfrihet och ansvarfrihet är självklara val i frågor som dessa.
Vem eller vilka har rätt att säga till mig att jag inte får ta del av detta om jag vill?!
Institutioner som dessa har visat vad fel de haft tidigare, och detta är att utöva maktmissbruk ingenting annat!
Fammonitha

#31 Re:

2014-02-02 23:07

#1: -

Instämmer det är för  djävligt min man levde trots allt några år längre med sin canser då han fick örter samt heeling


Gäst

#32

2014-02-03 01:17

Sedan urminnes tider har det alltid använts läkemedelsörter. Varför de helt plötsligt skulle vara skadliga kanske läkemedelsindustrin med mutat anhang kan svara på. :-(

Gäst

#33

2014-02-03 04:30

Tycker det är löjlig av dom att försöka förbjuda friskhet i natur

Gäst

#34

2014-02-03 04:50

Så här gjorde dom med glucosamin när det fanns som naturmedel bara för det var BRA. och så la dom till lite kemikalier.....

Gäst

#35

2014-02-03 06:20

Säger bara vart tar Sverige vägen?? Värre och värre blir det,allt det som e bra plockar de bort mer och mer,örter,homeopatmediciner mm.mm.och folk blir bara sjukare och sjukare!!! Lär av andra länder Sverige och samarbeta!!

Gäst

#36

2014-02-03 06:24

Läkemedelsverket gör allt för att det inte ska komma fram att det finns alternativ till deras läkemedel. Läkemedelsverket i Usa lägger hur många miljoner dollar som helst på att smutskasta tex medicinsk cannabis. Maktmissbruk

Gäst

#37

2014-02-03 06:39

Men tänk om dom kunde läsa på hur människokroppen fungerar ist för att tänka pengar!!!!

Gäst

#38

2014-02-03 07:11

Helt otroligt makt missbruk. Var finns demokratin.
Tyvärr inte enda problemet i sådan klass.

Gäst

#39

2014-02-03 07:52

Livsmedelsverket!!! Man slutar aldrig förvånas!

Gäst

#40

2014-02-03 07:57

!!!

Gäst

#41

2014-02-03 07:59

Vansinnigt!
Det hela slutar väl med att vi blir tvungna att köpa ut all nyttig mat på recept!
Hårt bröd/katrinplommon (trög mage), rött kött/blodpudding/ nässlor/persilja mm (järnbristbrist mm), frukt och grönt (mineraler, vitaminer, fibrer). Må någon skydda oss från ännu mer "storebrorsamhälle"!
Vidaretbilda istället människor att ta hand om sig själva åtminstone lika väl som vi förväntas ta hand om våra husdjur- Vilken miljardbesparing det skulle vara för vårt samhälle och vår miljö!

Gäst

#42

2014-02-03 08:11

LÄKEMEDELSVERKET SEGLAR UNDER FALSK FLAGG

Detta är bara en pusselbit i ett större pussel sOm går ut på monopolisera allt som har med "hälsa" att att göra och där våra myndigheter springer andra särintressens ärenden, istället för att tjäna medborgarna och samhället.

Det är upp till folket att rätta till detta systemfel ... http://www.kostdemokrati.se/snabbanyheter/2014/02/03/petition-mot-lakemedelsverkets-forbud-for-orter/

Gäst

#43

2014-02-03 08:13

Snart är allt förbjudet som är bra för hälsan. Vi ska tydligen äta mat som gör oss sjuka och sedan hållas sjuka med läkemedelsbolagens medicin. Allt för att livsmedelsindustrin och läkemedelsbolagen ska tjäna snuskigt mycket pengar och vi mår dåligt och statskassan urholkas och försvinner genom dyra vårdkostnader bland annat. Så här kan det inte fortgå helt enkelt!

Gäst

#44

2014-02-03 08:18

Örter som har blivit använda i hundratals år och är väl beprövade ska kanske förbjudas, medan farliga konstgjorda mediciner är i omlopp. Protestera!

Gäst

#45

2014-02-03 08:20

Jag vill inte att läkemedelsverket ska bestämma vad jag ska stoppa i mig.

Gäst

#46

2014-02-03 08:32

Örterna m.m. är ju naturliga och växer vilt oftast ute i naturen och man kan ej jämföra örter med syntetisk medicin. Naturligt blir alla friska av (det vet ni ansvariga, men eftersom ni tydligen medverkar till att minska befolkningen på era sjuka sätt för att ni ska hava in pengar=VANSINNIGT SJUKT!!!!!!!!!! ) medans av syntetiskt tillverkat som tillverkas och lurar/tvingar/manipulerar på läkare, sköterskor m.flera att skriva ut så många falska recept som möjligt och skriva falska journaler om de allt för många de/ni träffar bara för att göra människor (som ni kallar för får) sjuka och döende utan symptom helst för ni har gått på den myten alltför lång tid nu ni läkare m.flera som ägnar åt sådana här skumraskens-affärer bara för att ni blir/blivit inlurade i det systemet pga eran egna giftighet när det gäller er själva. medans ni själva ej vill bli behandlade på likadana/nästan lika sätt/beteende som ni utsätter oss för och de bästa orden som passar för hur ni omänskligt behandlar andra människor som en del av er kallar för får även om alla inte egentligen kan bli kallade för får för är inga offer och känner sig ej som offer heller och det är dom/vi som är psykiskt starka, medmänskliga, står för rättvisor åt alla o.s.v. och de få orden är = KÄRLEKEN TILL PENGAR ÄR ROTEN TILL ALLT ONT !!!!!!!!!!!!!!  OCH DÄRMED INGEN SKA AVGÖRA VAD MAN STOPPAR I SIG, DET ÄR UPP TILL VAR OCH EN !!!!!!!!!!!!!!!!


Gäst

#47

2014-02-03 08:36

....

Gäst

#48

2014-02-03 08:36

Jag vill kunna köpa de jag tycker är rätt för mig. Lever vi inte i ett fritt land?

Gäst

#49

2014-02-03 08:51

INGEN NÅNSIN OAVSETT SKA BESTÄMMA VAD MAN SKA STOPPA I SIG OCH INGEN VILL VARA SJUK. LURA INTE I MÄNNISKOR GIFT SOM NI ANSVARIGA GÖMMER HÄR OCH DÄR OCH SEN PÅ KUPPEN BLIR MAN SJUK INTE UNDRA PÅ ALLS DÅ NÄR NI ÄR SÅ LURADE AV DE OLIKA SOM MANIPULERAT ER ATT MEDVERKA TILL ATT GÖRA MÄNNISKOR SJUKA OCH DÖENDE, SPECIELKLT DÅ GENOM ATT LURA I OSS SYNTEWTISKA MEDICINER SOM INNEHÅLLER DET ENA GIFTET EFTER DET ANDRA FÖR ATT NI SKA HAVA INPENGAR FÖR ATT ENBART GAGNA ER SJÄLVA. GER MIG DEN PÅ ATT VÄLDIGT MÅNGA/DE FLESTA AV ER SOM ÄR MANIPULERADE/LURADE ATT SKADA ANDRA MÄNNISKOR PÅ OLIKA SÄTT GENOM ATT TEX SOM DETTA FÅ NATURLIGA ÖRTER TILL ATT BLI MEDICINER, LURA I FOLK GIFTER VIA SYNTETISKA GIFTER/MEDICINER FÖR MAN ÄR FRISK NÄR MAN GÅRFÖR ATT KOLLA UPP SINA VÄRDEN PÅ VC OCH NÄR MAN GÅRDÄRIFRÅN HAR DE LURAT I EN ATT MAN HAR MINST "2 SJUKDOMAR FÖR ATT DE SKA HAVA IN SINA PENGAR PÅ VARJE RECEPT OCH DE BRYR SIG INTE ETT DUGG OM ANDRA, BARA SKENET SOM BEDRAR!!!!! MAN SKA INE ENS GÅ DIT. DET FINNS NATURLIGA ALTERNATIV SOM RÄTTAR TILL GRUNDORSAKERNA OCH DET ÄR ATT FLER OCH FLER HAR NÄRINGSBRISTER PGA MATEN BLIR JU FÖRGIFTAD PÅ OLIKA SÄTT OCH ÄVEN KRANVATTNET OCH ÄVEN UTE I LUFTEN FÖR DE SKA PROMPT TILL VARJE PRIS FÖR ATT HAVA IN PENGAR MEN MÅNGA FÖRSTÅR INTE BLA BLAND VISSA LURADE LÄKARE M.FLERA ATT DE GÖR MÄNNISKOR SJUKA OCH DÖENDE SAMTIDIGT DE BEHANDLAR/VÅRDAR/DÖLJER SYMPTOMEN OCH INGEN BLIR FRISK AV DET. HUR KAN MAN VARA SÅ ENBENAT MANIPULERADE, FÖRLJUGNA, HJÄRNTVÄTTADE OCH INBILLA SIG/FÅ FÖR SIG ATT BARA TÄNKA PÅ SIG SJÄLV HUR KAN MAN VARA SÅ KALL OCH UTAN HJÄRTA?????? Även om man ej bryr sig om andra varför då ha med dom att göra då för???!!! NÄR KOMMER ROBIN HOOD?????????


Gäst

#50

2014-02-03 08:59

Staten ska ge fan i våra örter och naturläkemedel.
Livsmedelsverket är korrupta och ägda av läkemedelsföretagen.