Nej till en bandyhall

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Nej till en bandyhall.

Mercedes Benz

#126 Bandy?

2014-03-14 18:07

Tyvärr så är nog bandyn en sport som har haft sin storhetstid, och den kommer nog inte tillbaka.
Satsningar med kalix IP mm har kommunen tagit för att ge bandyn större möjligheter att utvecklas, men tyvärr utan det genomslag man hoppats på. Utbudet på sporter att aktivera ungdomar är idag mycket större än tidigare på bekostnad av de "etablerade" sporterna som "konkurrerar" om allt färre Barn och ungdomar eftersom elevkullarna minskar. Om man går tillbaka i tiden så hade i princip varje by ett bandylag och därmed fanns en bred rekryteringsbas, men idag så är det väl i princip bara ett lag i varje årskull som är rekryteringsbasen. Det florerar förstås mycket rykten kring frågan, men enligt vad jag förstått så var kalkylen i det första skedet på 147 miljoner, men att man nu talar om en kalkyl på 45 miljoner?? Verkar vara en hund begraven att det plötsligt blev 102 miljoner billigare??eller...
Jag tycker att de satsningar som kommunen hittills gjort får räcka, och om det är en sådan god affär att göra satsningen så varför satsar då inte Kalix Bandy själva tillsammans med de starka företag som tror på iden?

Gäst

#127

2014-08-14 13:32

Hej kan inte ni bygga en laser game banna i stället. Vem tror ni skulle andvända bandy hallen. Det finns inte så många bandy spelare i Kalix. Ni skulle kunna någon aktivitet park eller nåt annat. Varför bygga hallen med skatte pengarna. Tänk om jag inte vill ha en bandy hall varför måste mina föräldrar betala skatt till bandyhallen. Om ni vill bygga en bandy hall så kan bara förbättra gamla ip. Mvh