Nej till en bandyhall

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Nej till en bandyhall.


Gäst

#1

2014-01-27 12:05

finns inte ekonomi för en bandyhall grupp som utreder år en grupp för intern beundran först måste byggas äldre boenden lägenheter i kommunen se till att skolor fungerar

Gäst

#2

2014-01-27 19:09

finns viktigare saker att lägga 60 miljoner på skola äldreomsorg boständer för övrigt minskar kommunen hela tiden snart nere i 14500 inv inom 5 år det blir intressant inför valet i höst sossarna börjar nog snart att darra makten sitter inte så säkert Det finns ju folk som inte bor i central orten dom är nog inte så intresserad av någon bandyhall det är endast gruppen för intern beundran så ser bra på en bandyhall
CYKLIST

#3 Ö

2014-01-28 15:15

varför ska dom få en bandy hall för flera miljoner? när vi har cyklister i värds eliten här i Kalix! vi borde få en inne park som alla kan vara i! i en bandy hall kan bara dom som spelar bandy vara i!!!!! en cykel hall kostar inte i närheten lika mycket som en bandy hall!!!!!!!

//ARG cyklist!!!!

Gäst

#4

2014-01-30 16:14

Jag tycker det borde satsas på dom mindre sporterna i denna kommun, tex hundsport. Ett hundens hus för alla vore inte fel :)

Gäst

#5

2014-02-01 06:28

Pengarna behövs till mycket vettigare projekt inom kommunen .

Gäst

#6

2014-02-02 11:13

Det finns annat att satsa på som fler kan ha glädje och framförallt nytta av än en bandyhall som endast nyttjas av en ytterst liten klick människor. ett fullständigt slöseri av skattemedel. Lägg ner och tänk nytt, något som alla kan glädjas åt.
bandyärbäst

#7 ni kan dra åt fan

2014-02-02 19:15

En bandyhall kommer behövas om kalix ska ha en chans i elit serien och ungdomarna kan aldrig lika bra som dom söder i från.för dom har ingen chans att träna!
bandyhall

#8 Hur tänker du nu??Re:

2014-02-02 19:30


Gäst

#9 Bandy hall är de viktigaste just nu annars kommer kalix gå under....Re:

2014-02-02 19:31

Arg bandy spelare

#10 Bandy hallen kommer ju att bidra till mer folk till kommunen Re:

2014-02-02 19:32

hah

#11 Sluta svamla en cykel hall hah ska man skratta eller gråta ?Re: Ö

2014-02-02 19:34


Gäst

#12 Bandy hall

2014-02-02 19:49

Vad är det ni skriver på egentligen? Vet ni det ni som gör det ?? Det finns inte ens ett förslag på vad det skulle kosta med en hall! Så hur kan man då skriva på något??
2 stoltheter

#13 Bandy hall

2014-02-02 20:33

Att en hall skulle kosta 60 miljoner för oss skattebetalare är en ren utopi o finns nog ingenting som kan styrka det. Visst kostar det pengar men det är nog förmodligen en väldigt viktig del för kalix o framtiden här. Kalix förknippas ju faktiskt med två saker o mig veterligt är det bandy o löjrom det ska vi vara rädda om o samtidigt stolta.
Tror på dom unga

#14

2014-02-02 21:37

Vi är enda laget i Sverige som har 90% Kalixpojkar i laget.Ska vi kunna ha dom kvar så måste dom kunna träna.Det är en liten investering för Kalixbor att ha ett elitlag som vi kan va stolt över.Hallen kommer rädda många pojkar och flickor från att hamna snett.Jag tror på dom unga ge dom chansen att se en framtid här så blir det mer pengar till allt annat.
Vilka resurser?

#15 Kära bandyvänner

2014-02-03 00:58

Det är knappt 120 aktiva utövare i bandyn i Kalix och inget kan få mig att tro att en bandyhall är medicinen som kommer att rädda bandyn. Vill det sig illa kan en hall med sina kostnader sänka bandyn för gott. De flesta förstår de sportsliga argumenten men nu handlar det inte om det sportsliga i första hand utan om ren och skär ekonomi. En hall kommer att kosta multum inte bara i investeringskostnader utan framförallt i driftskostnader. Skattebetalarna ser redan idag hur kommunen inte ens har råd att underhålla sina befintliga lokaler och en hall kommer att innebära än större sparbeting på allt inte minst idrotten i Kalix under lång tid framöver. Det har definitivt inte saknats kommunala satsningar på bandyn och det är åtskilliga som tycker att bandyfolket med sina krav uppträder girigt på övrigas bekostnad. Bandyn i Kalix förlorar mycket goodwill på det som sker nu.

Gäst

#16

2014-02-03 04:43

Bra initiativ, lycka till!
Fotbollsfan

#17 Framtiden

2014-02-03 05:37

Kan nån hjälpa mig att minnas. Vilket år var det som Kalix Hockey gick i konkurs nu igen? Jag har för mig att kommunalrådet B.Söderholm var ordförande i föreningen då. Stämmer det?
Det borde ju i så fall vara ett varnande exempel. Trots politiskt inflytande på högsta nivå och en kommun som tog alla driftskostnader för hockeyarenan så kom konkursen som ett brev på posten.
Det finns inget utrymme för udda småsporter i framtiden helt enkelt.
Arg bandy spelare

#18 Hockeyn får allt!

2014-02-03 06:13

Så här är det kalkxbandys p16 fick tre tider i is hallen kl20.30 det var inte så roligt för pojkarna när dom ska hålla studierna uppe.
Sen kom det is utomhus då regnade det i flera veckor. Sen vände det och blev svin kallt då gick det heller inte och träna och inte fick vi komma och träna i is hallen en bandy hall behövs då kan Jan Johansson ta och köra upp sin älskade hockey i rören

Gäst

#19 Re:

2014-02-03 07:28

#6: -

Jag spelar bandy och jag skulle nyttja den varje dag och det skulle hella mitt lag det är en kille i vårat lag som ska flytta pga så dåliga tränings möjligheter

idiot

#20 Re:

2014-02-03 07:29

#5: -

Som va då

ta dig

#21 Re:

2014-02-03 07:32

#2: -

Det är då  fler som är intresserad av bandy en golf,hästar,badminton,dessutom är det kanske 50st på en a-lags match i hockey när det är nästa 1000 personer på bandy en hall skulle det koma kanske 2000 personer

 

 

Kalix framtid

#22 Re: Framtiden

2014-02-03 08:30

#17: Fotbollsfan - Framtiden

Det går aldrig att dra en paralell mellan Kalix Bandy o Hockey, långt tillbaka i tiden då "Trasan o Banan" lirade var Hockeyn i Kalix ganska stor. Men efter det har inte mycket hänt, javisst Frallan kommer från Kalix men han spelade dock även Bandy o kanske där han skaffade sig sin vassa skridskoåkning. Det finns o har länge funnits världsspelare inom Bandyn som är o kommer härifrån således är det inte ens rättvist att jämnföra våran Hockey mot Bandy då sistnämnda är ljusår före.

Därmed inte sagt att vi ska kasta skit på varandra både Hockeyn o Bandyn behövs i Kommunen för ungdommen o framtiden, men vi måste inse att Hockeyn är där dom är o Bandyn där dom är alltså i högsta serien vi kan se till att förutsättningarna finns för Bandyn att fortsätta så.

Idrott är en mycket bra investering mot ungdomarna särskilt i dessa fruktansvärda tider med allt drogande o våld som dessutom ökar lavinartat

Vilka resurser?

#23 Re: Bandykillen m.fl.

2014-02-03 13:16

Detta är ingen hockey eller bandyfråga. Det är en ekonomisk fråga.
Bandy vm oj vad spännande

#24

2014-02-03 13:49

Bandy är det en sport vi ska satsa pengar på? Det är så lite sport ex i finland finns bara en serie och det är den högsta så liten sport satsa nu på tjejerna i komunen det är dom vi behöver.
Vi gillar Bandy

#25 Re: ni kan dra åt fan

2014-02-03 14:20

#7: bandyärbäst - ni kan dra åt fan 

 yes !

Så ska det låta.