Stoppa sköldkörtelskandalen

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa sköldkörtelskandalen.


Gäst

#801

2015-07-30 18:38

Känner flera som har fått kämpa för att få rätt behandling. Att man behöver se till att få ut sina provsvar och inte bara lita på att man får svaret "dina värden är bra " att min vårdcentral inte känner till att det är skillnad på normalvärden och behandlingsmål

Gäst

#802

2015-08-03 13:05

För att det antagligen har stor betydelse för många människor, på lång sikt, att sjukdomsbehandlingen blir rätt utförd.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-08-03 17:07



Gäst

#804

2015-08-03 17:15

Støtter også dere i Sverige som kjemper for bedre vilkår for alle som sliter for å få rett behandling.

Gäst

#805

2015-08-04 08:18

Har selv lavt stoffskifte, vært mye syk da jeg ikke har vært optimalt medisinert, mitt lave stoffskifte ble heller ikke ordentlig fulgt opp av lege. Har nylig startet med NTD, fungerer bedre. Ny lege :)

Gäst

#806

2015-08-04 09:53

Levaxin som vi har i Norge, hjelper ikke meg, får for lite T3 og symtomene blir ikke borte. Tok for stor dose og fikk Psykiske problem. Med først Thyroid Erfa, som gir meg et for høyt blodsukker (kanskje, da jeg ikke tåler sukker som er i Erfa) bruker jeg nå Armor, men nå har det blitt forferderlig dyr i Norge, så hva nå...

Gäst

#807

2015-08-05 11:46

Jag har själv struma med mycket smärta och min läkare tycker att jag överdriver!

Gäst

#808

2015-08-05 15:29

Jag visste inte! Hur sjuk man ku.de bli av en liten sköldskörtel! Här berättar jag min historia. Jag har ätit thacapzol.jag har fått radioaktiva drinkar ( radiojod) i omgångar. Men inte blev jag friskare utav detta. Endokrinologen förutsatte att radiojiden gjirt sitt, å satte mig på levaxin. Så jag blev ännu sjukare å fick akut åka in med ambulans då hjärtat drog iväg. Min graves hade inte dessa drinkar rått på!
Felbehandlad i omgångar!
Felmeficinerad! I omgångar.
Vädjat bönat å bett om å få pröva lio. Utan en chans givetvis. Ändå är det samna tillverkare av både lio å levaxin.
NDT vore drömmen...
Graves sjukdom blev recidiv,d.v.s återkommande.
Fick fortfarande inte pröva annan medicin. Istället höjdes levaxinet så jag blev överdoserad med hemska biverkningar.
Idag sitter jag här, den 25: e mars opererade jag bory min sköldkörtel i tron om att jag skulle bli frisk. Samma dag som jag vaknadeupp ur narkosen har jag BRUNNIT UPP INIFRÅN! Som kokande LAVA!
Jag " brinner" dygnet runt,med små korta avbrott då jag har frossbrytningar å hela jag blir iskall.
Efter opetationen har jag en bikörtel mindre.
Får äta kalk. Inget annat,trots att det finns parathormon! Trots att vi vet att för att kalk skall funka krävs D- vitamin och magnrsium å vice versa!
Jag har ringt å ringt, även åkt dit.
Det enda svar jag får på aty jag brinner är att graves lever i varenda cell ännu.
Å så höjs levaxinet! För min kropp verkar inte tillgodogöra sig det?!
Man tar inte reda på varför.
Jag anklagas indirekt av sköterskor via tel om å äta alger!
Jag har kräkts sedan mars nu,ja har ingen aptit kvar,ingen kraft eller ork att äta ens. Jag har blivit tvingad köpa näringsdrycker.på apoteket.
Jag står bokstavligt talat inte på benen längre. Jag är yr,matt å så orkeslös.
Tvingades gå till apoteket en dag där bara föll ja i backen. Det tillhör min nya vardag att bara ramla omkull.
Jag är dyngevåt jämt,antingen av svett eller dusch.
Klarar inte duscha själv alla dagar utan behöver hjälp.
Klarar inte vardagliga syssmor så som städ,tvätt,matlagning.
Jag sover i snitt 1-3 timmar per natt.
Det går ej.längre pga den heta lavan inuti min kropp.
Vissa dagar är jag liggandes okontaktbar.
Vissa dagar är ansiktet helt svullet.
Jag lever inte längre. Jag existerar knapot jag enbart torteras! Dygnet runt.
Jag sittet av min tid på en stol i köket. För kan ej ligga längre stunder p.g.a SRS .diskbråck.å förträngning i ryggkanalen.
Jag önskar det var tillåtet att få hjälp med att somna in på ett värdigt sätt. Jag vill få ett slut på min hemska tortyr.
Något hopp.om å bli frisk har jag inte kvar.
Ända sedan jag fick.min diagnos har endokrinologer å annan.personal enbart lyckats göra mig fruktansvärt mycket sjukare.
Det är fullständigt omänskligt.
Varma rykande heta kramar till er alla! Som kämoar med hemska sköldskörtelsjukdomar!
P.s Snälla skriv på denna petition!
Vi blir inhumant å respektlöst å ovärdigt behandlade.

Gäst

#809 Till et Endokrinologer

2015-08-05 16:04

Visst vet vi alla att det är oftast gabska komplicerat med autoimmina sjukdomar.

Men varför verkar det inte finnas en enda endokrinare som LYSSNAR på PATIENTEN?!

Och UTGÅR från hur hen mår?! Istället för att stenhårt endast se till värden?!

Varflr stirrar ni er blinda på provsvar som ändå ej är helt tillförlitliga?

Och VARFÖR hjälpet ni inte de patientet som vill och behöver pröva naturligy hormon??

Man kan nästan blrja undra om ni är avlönande

Av de som tillverkar levaxinet...

Och LIO då??!  Varför får inte de patienter som efterfrågar det ut de?

Varför????

Vad har DU som läkare att förlora på att en.patient kanske blir frisk? El får livskvaliten.tillbaka???

Är der inte din moraliska å mest etiska skyldighet att försöka tillmötesgå din patients önskan?

Och är det inte din vilja att patiebten skall bli 

Så frisk som möjligt??!

Undrar vilket slags klientel det är son just väljer attbli endokrinologer???!

Nått jävla likartat persondrag måtte ni ha! 

Samma skrot å korn! i de flesta abdra läkargrupper finns både helt fantastiska läkare samt flertalet ruttna äpplen.

 

 

 

 

 


Gäst

#810

2015-08-06 20:03

Själv drabbad av inkompetent VC-läkare som vägrade remittera mig till endokrinmottagningen vid min subakuta sköldkörtelinflammation, vilket ledde till felmedicinering och ett mångårigt lidande för mig!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-08-07 13:41


Tina

#812

2015-08-07 13:49

Jag är en av alla. Så onödigt mycket tid har slösats på att må dåligt. Jag kunde mått betydligt sämre men jag kunde också varit pigg och glad. Inget stöd och fel information, ointresse präglar mina möten med sjukvården. Nu klarar jag mig själv (nästan). Försöker förstå min kropp och behandla mig med hälsokost, mat o vila. Undviker numera fysisk träning tyvärr. Levaxinet doserar jag själv numera och det enda jag behöver vårdcentralens läkare till att skriva ut.


Gäst

#813

2015-08-08 08:41

Missnöjd med min behandling eftersom jag fortfarande inte mår bra.

Gäst

#814

2015-08-09 13:57

Jag har turen att ha fått företagshälsovård med årliga blodprovtagningar sedan 1980-talet. Jag har fått fram resultaten ned till 1996 då min TSH var 1,1. Nu är den 3,48 men läkaren stirrar sig blind på gränsen för behandling som är 4,0. Jag har fått kraftig vitiligo, har ständig förstoppning, sover 10 timmar utan problem, har fått diagnostiserad KOL, yrsel, muskelsvaghet, supertorr hy och kraftigt förtunnat hår. Så här får det inte gå till!

Gäst

#815

2015-08-12 07:05

Klart jag skriver under ! Ätit levaxin I 20 år och senaste åren känner jag i kroppen att något är fel ..hjärt klappning..vikten ..frusen ..depression. .irritation mm. Det enda man gör är att ta om samma prover hela tiden som dessutom visar för högt tsh . Jag ber att få komma till endo , men man undrar bara varför . Jag har nu tagit kontakt med homeopat för det känns som min enda utväg . Jag begärde ut alla mina provsvar , ser inte man tagit test på binjurar . Man bara ändrar min levaxin dos upp och ner . Järnbrist hade jag också under lång tid . B 12 brist har jag men äter bara recept fria b 12 . Jag blir tröttare och tröttare Av att även strida .
Mvh Marie

Gäst

#816

2015-08-13 08:44

Därför att jag tycker det är viktigt med kunskap och information.
Det ökar mina chanser till en bättre behandling och ökad förståelse från min omgivning.
För att jag själv efter många års behandling med Levaxin och Liothyrenin och mått bra. Nu sedan 2-3 år tillbaka har läkarna (jag har talat med flera olika läkare både i Uppsala, Enköping och Stockholm.) tagit bort Liothyrenin och sänkt mitt levaxin avsevärt. De menar att liothyrenin behandlingen är förlegad

Gäst

#817

2015-08-14 07:54

För att min fru kämpat på med denna djävulska sjukdom i flera år, men nu äntligen fått hjälp. ALLA måste få adekvat hjälp och sjukvården måste utbildas och uppdateras!
Whitemama
Gäst

#818

2015-08-19 08:57

Min make har haft levaxin i 25år. Han var till läkaren akut nu i helgen pga bröstsmärtor. Efter omfattande undersökning och blodprover så har han 69 i TSH.. Tröttsamt att det efter så många år kan skena iväg så


Gäst

#819

2015-08-20 10:19

Vet vad det innebär att ha problem med sköldkörteln, men någon
ordentlig utredning har aldrig gjorts. Jag har också genom åren sett och förstått, att det varken finns kunskap eller intresse för att försöka komma tillrätta med problemet. Det får inte vara så som en läkare sa vid ett tillfälle - Det där är så krångligt .så det där kan man inte hålla på med. - För att det skall ske någon utveckling inom området måste det finnas några läkare som kan ta utmaningen att reda ut det där -krångliga - så att framförallt barn, ungdomar och unga vuxna som har hela livet framför sig kan få känna kraft ork och glädje inför sin framtid.

Gäst

#820

2015-08-21 04:36

jag misstänker ha detta sjukdom och har tagit levaxin i mer än 30 är. Men nu har min husläkare efter en blodprov konstaterat att mina värden är skithöga- Han ordinerade en till prov, för att starta en utredning .


Gäst

#821

2015-08-21 09:47

För att jag själv misstänkt att jag haft detta i många år men aldrig fått det ordentligt utrett av läkare på min vc. Om jag hade fått hjälp kanske jag hade vart en helt annan människa, piggare och gladare.

Gäst

#822

2015-08-21 19:35

Har haft denna sjukdom i 10 år och tycker inte man får förståelse för alla symtom som man har, värk, tinnitus, trötthet, stelhet, hår inte ner i vikt fastän man äter nyttigt och motionerar, ja jag tror man kan skriva en hel del till men det får räcka med detta.

Gäst

#823

2015-08-21 22:22

Drabbad men fortfarande utan fastställd diagnos efter 24 års medicinering och mycket bekymrad över endokrinologers Attityd till patienterna. Inte specifikt jag utan rent generellt.

Gäst

#824

2015-08-21 22:38

Min goda vän är sjuk och väl insatt i detta.

Gäst

#825

2015-08-22 06:55

Mår inte bra med Levaxin. Vill få lov att prova naturligt hormon i stället. Det naturliga borde vara en självklarhet att få välja! Utan licens! Det måste till en ändring!