Häv skolinspektionens beslut att stänga Lundsbergs skola

KRÄNKT

#1 AVUNDSJUK

2013-08-28 21:18

JAG ÄR SÅ FÖRBANNAD PÅ DEN DÄR ÖVERKLASSKOLAN LUNDSBERG SÅ DET SKULLE GLÄDJA MIG OM DE TÄNDE ELD PÅ SKITEN NÄR DE VÄL ÄR IGÅNG. JÄVLA BORGARBARN SOM INTE VET HUR MAN BETER SIG, LEVER INSESTIÖST PÅ NÅN JÄVLA SKOLA OCH BANKAR SKITEN UR VARANDRA. LÅT DOM UNGJÄVLARNA "KNYTA KONTAKTER" (BEHÅLLA PENGARNA HOS DEN GAMLA ÖVERKLASSEN) PÅ VANLIGA SKOLOR ISTÄLLET.

ÅÅÅT HELVETE MED LUNDSBERG. STÄNG NER SKITEN, BRÄNN DEN TILL MARKEN, BRÄNN ALLA ARKIV OM DEN FYYYFAN FÖR DEN JÄVLA PENNALISMSKOLAN.

TACK FÖR ORDET.
Stig

#2 Re: AVUNDSJUK

2013-08-28 21:21

#1: KRÄNKT - AVUNDSJUK

ZzzzZZZZzzzzzZZ

H

#3 Re: AVUNDSJUK

2013-08-28 21:26

#1: KRÄNKT - AVUNDSJUK

Du har ju inte fattat att det inte bara är överklassare där!!!!!! om du visste ett skit så hade du ju inte blivit så jävla förbannad! och det enda jag läser från dina rader är bla bla bla jag är så depp bla bla bla jag sitter bakom en dator bla bla bla jag kan tycka och tänka hur jag vill bla bla

 

Ingen bryr sig om vad fan du eller de andra som hatar Ls tycker. Depp Sverige!  Verkligen! Jag är så jävla glad att jag flyttat därifrån. ska fan i mig också säga upp medborgarskapet! Ni är ju inte människor!

Solidaritet, knulla överklassen.

#4 Re: Re: AVUNDSJUK

2013-08-28 21:37

#3: H - Re: AVUNDSJUK

Jag läste av din Ip-adress, du bor ju inte alls utomlands. Dax att vakna upp ur drömmen din patetitska människa.


Gäst

#5 Hej

2013-08-28 21:42

Jag stödjer förslaget om att lägga ner skolan. Jag betvivlar inte att skolan har väl fungerande undervisning och att eleverna ges bra förutsättningar.
Men att lärarna hittills har varit så blinda för våldet på skolan förbryllar mig. Det skulle kunna vara så att media ger en felaktig bild av hur pass grovt våld som förekommit i incidenterna, men att våld förekommit flertaliga gånger är ett faktum.
En skola ska vara en trygg plats, och vare sig undervisningen är "toppklass" eller inte är Lundsberg en skola där problem uppstått och förbisetts alltför många gånger.
Jag kan däremot ställa mig bakom att fördröja nedstängningen, ett halvår till nedstängning är inte tillräckligt mycket tid, om elever ska tvingas byta gymnasium måste de ges tid att avsluta sin pågående utbildning.
H

#6 Re: Re: Re: AVUNDSJUK

2013-08-28 21:47

#4: Solidaritet, knulla överklassen. - Re: Re: AVUNDSJUK

skojar du el!! jag kan ju bjuda dig hit till london, jag har bott här i 3 år nu och du får jätte gärna maila mig eller adda mig på fb och se det själv! för du kan ju helt klart inte läsa ip adressen rätt! haha

om du hittar mig på fb också så får du en godisbit! :D

F

#7

2013-08-28 22:03

Du är fullkomligt galen. Ditt hat ligger inte mot skolan utan mot samhället som mobbat dig sen födseln. Otroligt deppigt!

Gäst

#8 Re: Hej

2013-08-28 22:20

#5: - Hej

tänkte bara påpeka att det inte är kritik mot skolans undervisning eller lärarna utan mot elevboenderna där de bor efter skolan.


Gäst

#9 Re: Hej

2013-08-28 22:52

#5: - Hej

Då kan vi ju börja stänga en massa skolor runt om i landet. Detta är ju inte unikt på bara lundsbergs skola....

Gäst 1

#10 Tragiskt!

2013-08-29 06:00

Känns otroligt tragiskt att detta beslut tagits! De straffar närmare 200 barn som älskar sin skola för att ett par elever inte sköter sig.
Om man ser på de kommunala skolor som mina barn går i så skulle de behöva stänga varenda en. Vi har dödshot och misshandel vardagligen men ingen Skolinspektion om bryr sig för vi är inte överklass.....
:-)

#11 Re: AVUNDSJUK

2013-08-29 06:02

#1: KRÄNKT - AVUNDSJUK

Har du någonsin varit på Lundsberg eller talat med de elever som går där eller personalen som arbetar där?

Eller är du bara bitter och avundsjuk på att du inte är född överklass??????

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-08-29 06:09


Kalle

#13 Kollektiv bestraffning

2013-08-29 06:19

Är det inte förbjudet med kollektiv bestraffning i Sverige? Varför har inte Lundsbergs skola tagit tag i sådana här händelser och relegerat de inblandade eleverna? Att stänga en hel skola verkar ju litet väl drastiskt.
Troll finns

#14 @alla

2013-08-29 06:26

Hört talas om troll?
Välmående

#15 Re: AVUNDSJUK

2013-08-29 07:05

#1: KRÄNKT - AVUNDSJUK

Fantastiskt fånigt och löjligt uttryckt! Man får gratuelera personen i fråga och härmed utdela första pris i korkade kommentarer! Jag ler av välmod och skrattar hela vägen hem av en sådan löjlig kommentar.

Lisbeth Pipping

#16 Bra beslut!

2013-08-29 07:33

Skolan ska vara stängt tills man utrett och åtgärdat de stora problem som finns på skolan. Ingen elev ska behöva utsättas för kränkningar på sin skola!
Nicki

#17 För drastiskt och felriktat

2013-08-29 07:33

Står inte på något sätt bakom det som skett på Lundberg. Men att stänga hela skolan slår helt fel anser jag. Att rektorn fått gå är ett steg i rätt riktning, att stänga av eleverna som utfört det hela är något som också borde gjort direkt tycker jag. Men stängning! Ska man stänga alla skollor där mobbning förekommer så får man stänga MÅNGA skolor.
Adrian Galleoni

#18 #BevaraLundsberg

2013-08-29 07:35

Jag vill värna om var människas rätt till självbestämmande, och starkt motsätta mig den typ av kollektiv bestraffning som Skolinspektionen för närvarande bedriver. Därför skriver jag under.
underklass

#19 överklass och ett gäng framtida psykopater,,

2013-08-29 07:57

Denna skola har nu otaliga gånger visat att dom inte får ordning på penalism och att ren tortyr godkänns av rektorn.
Detta sätt att utbilda framtida företagledare sitter i väggarna och rena psykopater kommer ut ur skolan.
Det var på tiden att den stängdes!!! Hur många ha inte knäckts på denna skola, men förståelse för dom finns inte tydligen.
Sanning

#20 Sanning

2013-08-29 09:04

Den som inte sett eller upplevt någonting med Lundsbergs skola. Den som inte har någon aning om hur Lundsbergs skola är och känslan av att vara där. Du kan uttrycka Dig men Du har ingen aning om vad Du talar om.

Istället för att sitta och skicka hat genom meningar i text så lev livet och försök hitta någonting som gör Dig lycklig. Det är onödigt för dig som hatar och för oss som älskar att du skriver för ingen vill höra det negativa Du har att säga. Lämna detta till dom som ser Lundsberg som en möjlighet, en räddning och en otroligt bra skola. Lämna detta oss som kämpar för Lundsberg. Du behöver inte ha någonting med det att göra.
Tall poppy syndrome (TPS)

#21 Oj, vilken bitterhet :(

2013-08-29 09:15

Det är inte sant hur många bittra och avundsjuka invånare detta land har. Sorgligt.
Tall poppy syndrome (TPS)

#22 Re: överklass och ett gäng framtida psykopater,,

2013-08-29 09:16

JANTE DANTE

#23 Re: AVUNDSJUK

2013-08-29 09:18

#1: KRÄNKT - AVUNDSJUK

Sluta att trolla ditt lilla illaluktande troll!

M

#24

2013-08-29 09:22

När skolledningen sanktionerar stryk bland eleverna så tycker jag att det är dags att lägga ner.
Värt att tänka på är att detta beslut har fattats efter upprepade varningar till skolledningen. Uppenbarligen så har skolans löften om förbättringar inte varit sanningsenliga.
Kan man inte sköta en skola ska man inte få driva en skola.
EMPIRIKER

#25 Re:

2013-08-29 09:30

#24: M -

Hur är det på andra skolor? Läggs de ned?