Hundrastgårdar Varberg

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Hundrastgårdar Varberg.


Gäst

#26

2013-09-12 10:02

Personligen anser jag att fårhagen uppe i Breared duger alldeles utmärkt. Förutsättningen är dock att Varbergs kommun stoppar sitt upplåtande av marken för oftast 5 får. Fårägaren har dessutom mycket större lämpliga och för honom mer närbelägna marker. Småsnålt av Varbergs kommun som uppbär ett litet EU bidrag för den här sk djurhållningen och att "hålla ett öppet landskap"
Lena

#27 Facebook gruppen Hundrastgårdar Varberg

2013-09-13 14:27

För er som vill veta lite mer om hur det går med vår namninsamling.

https://www.facebook.com/groups/312537342192395/
Hoppas

#28

2013-09-28 12:00

Besserwissers finns överallt men aldrig så ofta som i en hundägares värld. Varför blir jag inte förvånad när jag läser vissa kommentarer här om hur vissa förklarar hur man skall sköta sin hund? Därför att dessa människor tycks livnära sig på andras problem och har själv fått uppleva detta massvis med gånger. Och med problem menar jag att allas livssituation är olika och kan därför inte dömas av er självutnämnda "hundexperter".

I mitt fall så har jag 2 småbarn och ett heltidsjobb, på sommaren jobbar jag dock mer än heltid OCH ett brinnande intresse för hundar. Men ofta har jag problem att hinna med min Rhodesian Ridgeback vilket innebär att jag ibland får tampas med en understimulerad hund. En understimulerad 50 kg hund som dessutom inte är riktigt mogen ännu (2,5 år) är ingen jätte enkel uppgift att släppa lös.

Ni "hundexperter" har garanterat en lösning eller förklaringar hur jag ska göra mitt jobb bättre, det tror jag säkert att ni har.

Jag hoppas innerligt att det byggs hundrastgårdar i Varberg då jag velat ha det i många år. Hade varit en enorm lycka att kunna släppa sin hund där och känna sig lugn och trygg.
Lena v H

#29

2013-10-17 10:44

Möte med en av kommunens politiker den 25 november ang Hundrastgårdar Varberg, förhoppningsvis ihop med Djurskyddet Varberg. Håll tummarna nu alla som skrivit på
Ha en fin dag!
bekant till bonden

#30 Re: till #26 #30

2014-05-08 07:46

#26: -

Bonden som har fåren där brukar ha 20-30 får i hagen på sommaren.

Och ska ni ha hundana i en fårhage så plocka upp skiten, sätt inte ut bänkar i den för att sitta ner på, fåren kkan skada sig på dem.

Och nu när fåren kommit så läs lappen vid grindana innan du går in ;)