Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Sluta avliva katter med mina skattepengar!.


Gäst

#751 Re:

2013-12-15 04:07

#748: -

Djurmördare?  Djur mördar man inte djur avlivar man. Mord är mellan människor och det är olagligt. Ett djur som min katt kan jag avliva när helst jag önskar helt lagligt bara jag gör det smärtfritt. Så nu vet du det.


Gäst

#752

2013-12-15 10:14

Alla både djur o människor har rätt att leva på denna jord.
Hittekatter iFokus

#753 Re: Re:

2013-12-15 11:16

#751: - Re:

Citerar dig: "Djurmördare?  Djur mördar man inte djur avlivar man. Mord är mellan människor och det är olagligt. Ett djur som min katt kan jag avliva när helst jag önskar helt lagligt bara jag gör det smärtfritt. Så nu vet du det".

Tack för privatlektionen! Tror nog de flesta redan visste detta! Oavsett om du väljer ordet mörda eller avliva tar du ju, eller myndigheterna i det här fallet, död på katten. Som jag ser det  blir det inte ett dugg bättre bara för att du använder ordet avliva. Och att man kan avliva sitt friska djur när man behagar tycker många av oss är helt felt, även om det nu är helt lagligt. Vi vet att det är lagligt och det är det vi protesterar emot. Slit och slängmentaliteten måste upphöra. Vi borde följa andra länders exempel. Så nu vet du det, vad många av oss tycker.


Gäst

#754 Re:

2013-12-15 11:48

#752: -

Näppeligen Djur har inga rättigheter! Det är bara vi människor som har rättigheter.


Gäst

#755 Re: Re: Re:

2013-12-15 12:03

#753: Hittekatter iFokus - Re: Re:

Det är nog mer människor som tycker att vi ska kunna avliva våra husdjur när vi behagar.Ett husdjur som hund eller katt är ju en ägodel.

Hittekatter iFokus

#756 Re: Re: Re: Re:

2013-12-15 13:44

#755: - Re: Re: Re:

Du skriver: "Det är nog mer människor som tycker att vi ska kunna avliva våra husdjur när vi behagar.Ett husdjur som hund eller katt är ju en ägodel".

Tror kanske att du skriver som du gör för att provocera oss som sympatiserar med den här protestlistan. Om du verkligen menar det du skriver vill vi säga dig detta: Det är just den synen som behöver ändras. Att människor ser på levande djur som en sak, ett objekt, en förbrukningsartikel som man gör sig av med (läs dödar) när man tröttnar på det. Man borde inte skaffa sig sällskapsdjur med den synen. Det är synd och skam helt enkelt. Det finns ju naturtrogna djur av plysch istället som ni kan köpa. (Tyvärr oftast dyrare än en livs levande huskatt som det fortfarande går att få gratis).

Frågande?

#757 Re: Re:

2013-12-15 13:51

#754: - Re:

Du skriver som svar på att både människor och djur har rätt att leva på jorden följande: "Näppeligen Djur har inga rättigheter! Det är bara vi människor som har rättigheter".

Det är väl därför det ser ut som det gör på jorden. Människan gör ju sitt bästa för att ta död på allt levande inklusive sig själv. Så hur rätt är det att vi bara ser till oss själva? Vi är ju trots allt beroende av allt levande runt omkring oss.


Gäst

#758 Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-16 17:36

#756: Hittekatter iFokus - Re: Re: Re: Re:

Nog är det väl dom flesta som har ett husdjur hund eller katt väldigt mån om dom,iallafall dom jag känner. Det skulle jag å vara om jag ägde exempelvis en katt. jag hade sett den som en familjemedlem. men om jag av en eller annan anledning var tvungen och göra mig av med katten så skulle jag nog försöka  skänka bort den. gick inte det så ska jag ha rätt och avliva den. Det är ju trots allt ingen människa som avlivas det är bara ett djur. Det tycker du väl inte är fel,,eller?

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2013-12-16 19:00


Zelda
Gäst

#760

2013-12-18 19:39

Att avliva ett friskt djur är bara barbariskt. Att besluta om en avlivning ska vara det absolut sista man gör om det verkligen inte finns någon annan möjlighet. Mitt hjärta brister mer och mer för varje gång jag fått vetskap om att detta skett med ett friskt djur. Människan är så jävla rå och hjärtlös ibland. Tyvärr så tror vissa sig ha rättigheter till att få besluta över en annan varelses livslängd och ser sig själv som en gud. Jag har så fruktansvärt svårt att inse hur människor som gör såna här saker tänker. Vart fan är samvetet någonstans?

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2013-12-18 21:23


Hittekatter iFokus

#762 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-19 18:07

#758: - Re: Re: Re: Re: Re:

Du skriver: "Nog är det väl dom flesta som har ett husdjur hund eller katt väldigt mån om dom,iallafall dom jag känner. Det skulle jag å vara om jag ägde exempelvis en katt. jag hade sett den som en familjemedlem. men om jag av en eller annan anledning var tvungen och göra mig av med katten så skulle jag nog försöka  skänka bort den. gick inte det så ska jag ha rätt och avliva den. Det är ju trots allt ingen människa som avlivas det är bara ett djur. Det tycker du väl inte är fel,,eller?"

Om du har en katt som du av någon anledning inte kan ha kvar anser jag att du har ett ansvar att omplacera den på ett bra sätt. Att skänka bort katten eller att avliva den är defintivt inte att ta sitt ansvar. Även om det nu inte råkar vara olagligt i Sverige att avliva friska sällskapsdjur, anser jag det definitivt inte vara rätt väg att gå. Skulle du även avliva din hund eller raskatt som du betalt ett antal tusen kronor för? Antagligen inte. I flera andra länder - t.ex. Nederländerna och Tyskland är det förbjudet att avliva friska sällskapsdjur. Det gör att folk tänker efter ordentligt innan de skaffar t.ex. en katt. Slit och släng är aldrig bra varken när det gäller materiella ting eller levande djur.


Gäst

#763

2013-12-20 12:10

Viktigt

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2013-12-22 02:05



Gäst

#765 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-22 05:22

#762: Hittekatter iFokus - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Vad du anser ger jag inte mycket för.Jag anser att jag har ett ansvar mens den lever katten att den mår bra och inte far illa. Men nog fasen tycker jag att jag ska kunna ge katten ett nackskott om jag inte kan ha kvar den av nån anledning. Och det är det nog många som tycker.

Hittekatter iFokus

#766 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-25 10:54

#765: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ditt svar: "Vad du anser ger jag inte mycket för.Jag anser att jag har ett ansvar mens den lever katten att den mår bra och inte far illa. Men nog fasen tycker jag att jag ska kunna ge katten ett nackskott om jag inte kan ha kvar den av nån anledning. Och det är det nog många som tycker".

Jag har en mycket stark känsla av att du bara skriver det du skriver för att provocera oss. Att du gillar att reta upp oss helt enkelt! Tar dig därför inte på allvar. Du svarade inte på min fråga. Skulle du sätta nackskott även i din hund som du betalt 10.000 - 20.000:- för när du tröttnade på den?


Gäst

#767

2013-12-25 12:27

Det är brott avliva friska katter.
INTE MED MINA SKATTEPENGAR !!!!!!!!!!!

Gäst

#768

2013-12-25 16:29

Kämpa på!!!

Gäst

#769

2013-12-25 17:41

Tycker det är jättebra att det finns människor som verkligen bryr sig om djuren.

Gäst

#770

2013-12-25 18:45

Alla borde skriva på! Delar på Facebook.

Gäst

#771

2013-12-25 18:59

.

Gäst

#772

2013-12-25 21:23

Om alla som har utekatt kan kastrera och sterilisera sina katter, folk kan sluta skaffa sommarkatt, folk kan tänka 1000 ggr om innan de skaffar katt ( och övriga djur) som kan leva 12+ år.

Det är en familjemedlem, det är ett liv med känslor även om man inte kan tro det.
Men det är så enkelt att skaffa och sen tröttnar man på djuret och "slänger" bort det likt en sak.
WTF? Skulle man göra så med barn? Ne precis.
Många har så skev syn på djur och det är sorgligt.


Kan dessa förbannade myndigheter kan tänka utanför sitt kontor.
Man kan ibland fråga sig om de har verklighets uppfattning i många frågor ?

Tycker att det är hemskt att de avlivar katter på detta viset, men tänk också på de människor som inte kan ansvar för sina katter heller. Man skulle höja priser på katter likt hundar så när man skaffar håller man fast vid dem. ( tråkigt att det är pengar som styr i detta också)

Så ser två problem i detta.

(Har mina 8 katter ( 3 av dem har man räddad från sprutan och friska!!) och jag kan vara trött på dem många ggr samt känna ekonomisk press pga de får bland de bästa fodret ( IAMS i dagsläget), bra kattsand ( EverClean) sen ja mjukmat på det. Lägger säkerligen ca 1000 kr varje månad.
Det skulle vara omöjligt att jag skulle avliva, omplacera eller dyl. ( så länge de mår bra så klart))


Gäst

#773 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-26 06:17

#766: Hittekatter iFokus - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ja nu är de ju så att jag skulle ju aldrig skaffa mig ett husdjur hund eller katt om jag inte tycker om dom , även om jag fick dom gratis. Och jag ser inge fel i att sätta ett nackskott i min hund eller katt om jag tröttnade på dom. Det viktiga är att jag är mån om min hund eller katt och ser till att den har det bra medans den lever.

Om jag hade betalt 20.000:- för min hund och jag inte kunde ha kvar den nå mer, och det inte gick å sälja eller omplacera eller skänka bort den. ja då hade jag satt ett nackskott i  den. Men det är klart visst skulle det ju svida!


Gäst

#774 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-26 08:54

#773: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Synd att man inte kan göra så med människor också utan det ska klassas som mord!
Tröttnar på ett barn eller vuxen varför inte få dra ett nackskott då?

Människor är djur i grunden även om vi inte tror det pga vi som är så smarta, vilket vi egentligen inte är.
Egotrippade är vi samt leker Gud!
Att se ett djur som en ägodel likt ett död föremål som bil, tv osv är skrattretande och sorgligt! Ännu ett tecken på människans osmarthet.

tycker det är verkligen är synd att du tänker på det spåret oavsett och ja jag tycker att djur är ett liv likt människa.
Skaffar du ett djur, så har du det ansvaret. Skaffa inte ett djur om du skulle tröttna på denne.
Jag avråder dig att skaffa iaf med din syn och tyvärr är du inte ensam.

Omplacerat djur och hört så många olika versioner av ursäkter.
Den enda ursäkten jag har accepterat är att man ser att djuret lider att denne inte får det vad denne behöver.

Så skaffa inte ett djur eller jo skaffa ko, gris eller något annat som kommer till mer värde av att sätta nackskott än att döda en hund och katt pga tristess av denne.



Hittekatter iFokus

#775 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2013-12-26 09:03

#773: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Lyd nu mitt råd - skaffa inga djur alls! Lägg pengarna på välgörenhet istället. Skriv inte heller några flera inlägg här om dina förbaskade nackskott. Det passar inte här och kommer i fortsättningen att tas bort. Du får söka dig till andra ställen om du nu tycker det är så kul att provocera människor. Punkt, Slut!




Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...