Sluta avliva katter med mina skattepengar!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Sluta avliva katter med mina skattepengar!.


Gäst

#376

2013-06-23 22:08

Alla djur har rätt till en andra chans!!

Gäst

#377 Re: Re:

2013-06-24 14:54

#177: Alexej - Re:

Fattar att du blir retad, det blir jag också. (Är ´helsvensk´för övrigt.) Det finns alltid dessa gnälliga rättshaverister som bara MÅSTE ha syndabockar för att stå ut med tillvaron.


Gäst

#378

2013-06-26 18:51

Djur har rätt till ett fullvärdigt liv!

Gäst

#379

2013-06-28 11:10

Det skall samtidigt vara strängeligen förbjudet, att skaffa djur som vid tröttnandet slängs ut i naturen att klara sig själva. Sunda förnuftet säger ju, att de går en synnerligen fruktansvärd framtid tillmötes. Stränga böter anbefalles. Se på straffet som den får som ger sig på vargarna.
EBBA
Gäst

#380

2013-06-29 14:21

Jag känner mycket starkt att jag inte delar Länsstyrelsens beslut i de fall de fått katthem eller hundhem att stänga ner.När jag vet och jobbar för att världens djur ska inte behandlas fel av myndigheter och de regler som ej fungerar.Vi är alla eniga som jobbar med djur eller har djur att en av svenska statens instanser er har en djupare förståelse för människor och sk. djur som är och ska vara värdefulla i vårt samhälle.Att en del tar dåliga beslut ska inte djuren lida för det säger sig självt.Är det en yngre generation som blir anställda inom Länsstyrelsen så betackar jag mig för deras arbete för det är bara att motarbeta de svenska folket,vi som älskar djur i alla former ska ni ta livet av för att ni tror utan att veta vad de verkligen behöver.Staten var så med människor inte så länge sen och behandlade vuxna och barn helt fel och det satt långt inne att göra rätt och inte tro att man gör rätt och många fick lida knappt att de fick en ursäkt.När ska djur i Sverige få rätt att leva på sina villkor och inte på grund av Länsstyrelsens omogna människor som vill radera människors vilja att jobba för djurens väl och göra nytta i samhället.Som jag ej anser att Länsstyrelsen gör och det med mina skattpengar.Hur mår ni som tar dessa förnedrande beslut som ingen tror är vettiga för för för vem


Gäst

#381

2013-06-30 03:34

Jag tycker att om en katt har sprungit bort eller rymt av nån anledning,ska ah rätt att kunna komma hem till sin,ägare igen,genom att det,ska ladstadgas att man bör skicka in sina papper på öronmärkningen,eller,chippningen,.Så på detta vis då kan katten,komma tillbaka till sina rätta ägare,.det är det enda jag kan tänka mej gå rätt till så inte myndigheterna ska kunna avliva,.katter,och andra djur utan att kollat upp om öronmärkning,chippningen finns på dessa djur,.och därmed ej heller inte bara kan avliva djuren,.

Gäst

#382

2013-07-01 15:08

www.prinsesspartiet.se

Gäst

#383

2013-07-02 15:25

En mycket bra petition om etiskt bemötande av djur som hamnat i en situation där människan kan ses som själva orsaken.

Gäst

#384

2013-07-04 15:46

Samma status för katter som hundar.

Gäst

#385

2013-07-04 15:49

Samma status för katter som hundar

Gäst

#386

2013-07-10 18:52

Självklart detta.

Gäst

#387

2013-07-11 14:12

Det tar 2 minuter att skriva på. För en hemlös katt kan det ta flera år innan den räddas och få komma in i värmen hos någon!!!

Gäst

#388

2013-07-12 15:39

från katrin

Gäst

#389

2013-07-13 15:02

Myndighetsutövande enligt länsstyrelsens djurenhet följer inte svensk djurskyddslag. Utan baseras på tro, tyckande och anttagande. Är inte rättssäkert för medborgare. Inte heller djurskyddet i Sverige. I dagens läge är nästan varje hund, katt, gris, ko etc orolig för ett besök från myndigheten, Att basera
en verksamhet på angiveri skapar inget sunt samhälle med trygga medborgare. Hur verkställigheter genomförs är även det orättssäkert och inhumant både mot djur och ägare.

Gäst

#390

2013-07-13 15:18

Katter borde värderas mer en vad de görs. De är inga djur man bara kan dumpa. De har rätt till värdiga liv och vi har ansvar för dem om vi skaffar dem.

Gäst

#391

2013-07-13 21:59

Hjärtat brister. Våra katter är inga slaktdjur, dom ingår inte i köttindustrin. Dom är familjemedlemmar med känslor och tankar. Jag tar avstånd till dödsstraff mot människor och mot friska husdjur så som katter. Om dom inte råkar ha ett hem, ska dom ges ett hem. Vi dödar inte våra barn heller. Skärpning!

Gäst

#392

2013-07-14 11:25

Min katt var hemlös. Han är den underbaraste individ jag nånsin mött och har är min bästa vän. Varje dag jag ser honom lycklig är en seger för mig. Att ens nudda vid tanken att han kunde berövats den möjligheten är olidlig för mig och därför vill jag verkligen uppmana till civilkurage hos alla som möter en hemlös katt att hjälpa den till ett bättre liv. Du kommer få tusen gånger tacksamhet och vänskap tillbaka av din fyrbenta vän, oavsett om du kan behålla den själv eller hittar ett nytt hem åt den.

Gäst

#393 Re: Fel om djurförbud

2013-07-14 12:50

#70: -

hvem har skrevet dette .. jaa vi er flere i dette område som syndes at det er mærkligt at man jage dyr på folks private mark .. i sær om disse dyr skal have et fristed og så må man ikke  må glemme at de jage i brunstiden !! og derfor er særlige udsadt for død .


Gäst

#394

2013-07-14 21:03

Det var självklart att skriva på, jag har två små kattfröknar varav den ena skulle avlivas. Hon heter Emma-Lotta och är nu 14 år. Världens mysigaste katt och har en kompis som heter Pia-Stina som är 8 år.

Gäst

#395

2013-07-15 11:46

Jag tycker synd om alla dessa katter om det är någon som ska avlivas så är det den där människan som övergav sin katt

Gäst

#396

2013-07-15 17:47

Det är förfärligt att friska katter blir avrättade för att det sitter ett gäng på varje länstyrelse med huvet instoppat på ett onämmndbart ställe.Om dom kunde använda huvet som sitter mellan axlarna istället för det som sitter längre ner.Vill skriva utförligare vad jag tycker men då blir det censuren for som F*N.
kattälskare

#397 Re: Sluta avliva katter med mina skattepengar!

2013-07-15 18:01

#392: -  

 Varje katt är en individ precis som vi.Har haft fem katter och alla olika i personlighet.En katt kunde jag föra långa samtal med.Jag sa något till honom och fick ett mjau till svar.Sova en stund vid huvudändan under täcket innan han fick gå ut i köket hörde till.En katt var jag tvungen att gå fram till och hälsa på när jag kom från jobbet.Annars var det en sur katt resten av den kvällen


Gäst

#398

2013-07-16 05:29

Fy hur kan man göra så här? Vad ger oss rätten att leka Gud, detta är oskyldiga katter som också har en rätt att leva precis som alla andra varelser.
Fy på oss i Sverige! R

Gäst

#399

2013-07-17 15:10

Avlivning av katter sker helt slentrianmässigt, utan vare sig sakna grunder som skygga beteenden till mer sociala katter.
Ingen pardon där inte!
Urk!

Gäst

#400

2013-07-18 14:16

Helt sjukt att katter avlivas utan att det är något fel på dem! Om folk visste detta skulle de kastrera sina katter, och de skulle satsa på att ta övergivna katter innan de köpre från uppfödare. Det är iaf vad jag hoppas!



Betald annonsering

Vi kommer att visa annons för den här namninsamlingen för 3000 människor.

Läs mer...