Rädda skogsgläntan

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda skogsgläntan.

Johanna Engström

#1

2013-01-14 19:40

Torsås politiker gör valet att någonsin återvända till kommunen lätt... Prioriteras ej barnen så flyttar inga barnfamiljer heller dit. Hoppas bara ortsborna röstar bort sittande politiker i nästa val. De är ju inte oersättliga ska de veta...

Gäst

#2

2013-01-14 20:34

Hur kan man välja att lägga ner den förskolan med finaste byggnad och utemiljö? Att kommunen dessutom väljer att behålla en modul (barack) på annat ställe kan jag inte se någon logisk förklaring till.
Besviken förälder!!!!

#3 rädda vårt underbara dagis!

2013-01-14 21:00

Tycker denna kommun är skitdåliga på att ha framförhållning!
Lite barn nu, ja det kanske e sant men hur ser det ut om några
år? Hur lyder planen för ett par år framåt när ni inte har
skogsgläntan att använda till våra underbara barn. Hoppas
verkligen att ni har en j.......igt bra tanke om vart våra barn ska
placeras.INTE Ska våra små barn behöva vistas bland varken
stora skolbarn eller farlig trafik. De ska heller inte buras in i
en inhägnad där det i dag redan är trångt och totalt oplanerad
utomhusmiljö. Skogsgläntan har en underbar och lugn miljö.
Snälla, lyssna för en gångs skull !!!!!!!

olle

#4

2013-01-14 21:10

För jäkligt! Är det tack vare den totalt menigslösa nya sporthallen som kommun gör "besparingar" och stänger vårt dagis. Ett dagis som jag själv gått på och nu min dotter. Skall alla barnen på skogsgläntan nu trängas in på de andra dagisen låter ju helt befängt. Vill kommunen växa och bli större och få mer familjer att flytta hit måste de verkligen tänka om!

MammaLinda

#5

2013-01-14 22:29

För att barnen glöms bort, deras rättigheter till ett trygg start i livet värdesätts inte längre. Helt åt helvete är det!
anneli karlsson

#6 Behåll vårt fina dagis

2013-01-15 11:26

Skogsgläntan måste få vara kvar ! Bättre dagis finns inte med den omgivningen och härliga huset . Vill verkligen inte ha mina tvillingar i nån gammal barack som inte ligger centralt i Torsås ens så hur tänker kommunen dom äger ju redan skogsgläntan men hyr baracken ?

OCH SMÅ BARN BEHÖVER TRYGGHET !

Antar att hela gruppen inte få vara på samma ställe då och dessutom ny lokal , hur kan man spara in pengar på våra barn som är framtiden .

Jim

#7 Torsås

2013-01-15 20:58

Tycker att det är F''jävligt att dom ens kommer på en sådan tanke! vet inte redigt vad dom tänker med! jag menar ska det inte finnas plats för våra äldre på ålderdomshem för att det är för dyrt, det ska inte finnas plats för våra barn på dagis för att det är för dyrt, Det är fan inte undra på att folk inte vill bo kvar här! var det inte något år när man fick ta ledigt från jobbet för att göra "barn" för att det inte var så många i Torsås kommun? men nu när det är rätt så många barn så ska det inte finnas något dagis och ha dom på? Spara pengar säger dom! dom kan väl dra ner sina egna löner då, för att till och med jag kan komma på bättre och smartare idéer för en bråkdel av lönen!


Gäst

#8 Skogsgläntan

2013-01-17 19:32

våra politiker är nog de sämsta i hela landet. På Skogsgläntan är det alltid lugn och ro.Skogsgläntan är den bästa förskolan som finns är i torsås, bra lärare och allting. när jag gick där så trivdes jag jätte bra, speciellt kommer jag ihåg alla lärare, de var alltid där för en ifall man var ledsen. Så låt Skogsgläntan står KVAR!!!!!!!!
ND

#9 Möte?

2013-01-18 16:03

Hej
Det sägs att ett möte om detta ämnet ska hållas på måndag den 21/1.
Var och när äger detta möte rum?
Mamman

#10 Re: Möte?

2013-01-19 17:56

 

Ja det kommer att vara ett möte på Torshammar den 21e kl 18.

en besviken mamma

#11 rädda skogsgläntan

2013-01-19 21:49

vart har dom tänkt sätta dom barnen som ska börja på dagis sedan har sj en son på 3 månader som jag ville skulle gå på skogsgläntan men nu vet jag inte vad jag vill riktigt synd bara att man inte kan vara med på det mötet
Anna Olausson

#12 Re: Re: Möte?

2013-01-20 09:56

#10: Mamman - Re: Möte?

Vem håller i det mötet?
Varför har man inte gjort det mer uppmärksammat?


Gäst

#13 Re: Re: Re: Möte?

2013-01-20 16:47

#12: Anna Olausson - Re: Re: Möte?

har inte heller fått någon info om mötet ändå har jag barn där ,synd men alla ska väl få vara delaktiga


Gäst

#14 Re: Re: Re: Re: Möte?

2013-01-20 17:02

#13: - Re: Re: Re: Möte?

varför inte bjuda in alla även politikerna ,press och tv

Jossan

#15 Re: Re: Re: Re: Re: Möte?

2013-01-20 21:17

#14: - Re: Re: Re: Re: Möte?

Mötet är kl 18.oo på Torshammar imorgon kväll.(Måndag). Alla föräldrar som har barn på Skogsgläntan skulle ha fått denna infon, men tydligen har vi råkat missat någon. Ber om ursäkt. Men nu vet du/ni tiden, och är välkomna! Media kommer ev. Möte med politikerna blir vid ett senare tillfälle, detta är bara till för oss att "prata ihop oss", dela funderingar,förslag osv. Hoppas du/ni är nöjda med svaret! Mvh/ Jossan

de bortglömda föräldrarna

#16 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Möte?

2013-01-21 11:35

#15: Jossan - Re: Re: Re: Re: Re: Möte?

ja nu vet vi även att det blev med väldigt kort varsel

Jossan

#17 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Möte?

2013-01-21 14:48

#16: de bortglömda föräldrarna - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Möte?

Som sagt, beklagar att vi råkade missa dej/er. Men vi tog ju tag i att få ihop någon form av sammankomst iaf. Så välkomna.

Gästen

#18 Nytt möte på Smultronet?

2013-01-23 10:02

Läser om ett nytt möte den 30/1 på Smultronet. Hur dags är detta möte?
gäst

#19 möte

2013-01-23 18:11

Vem håller i möterna ? Vart hittar man info om när och vad som sagts
Jossan

#20 Re: möte

2013-01-23 20:10

#19: gäst - möte

Den 30/1 nu är det bland annat BIN som kallat till "infomöte" för föräldrar med barn på Skogsgläntan. I måndags var det vi föräldrar som träffades och pratade igenom situationen, och det skrev Östra Småland om i tidningen idag(onsdag) för dem var där och lyssnade. Kan inte svara på vad som är tänkt att dem ska säga till oss den 30, men vi har iaf en hel del att säga till dem. Mvh/

Gäst

#21 Mötet den 30

2013-01-24 13:47

och hur dags är mötet den 30?
Barnförälder i karlskrona

#22 Re:

2015-03-23 20:12

#1: Johanna Engström -  

 Trist att du känner så men varmt välkommen till skärgården. Vi vill att du och barnen ska trivas här.