Avkriminalisering

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Avkriminalisering.


Gäst

#351

2015-07-10 06:56

Jag lider av epilepsi,tar medicin mot det,tyvärr finns en massa biverkningar.Enligt många forskare cannabis är mycket effektiv och skadar inte,det innehåller inga gifter.Även andra sjukdomar är bättre ta cannabis,det lindrar lidande och depresioner .

Gäst

#352

2015-09-20 16:53

Ja till detta. Avkrriminaliserig är bra.

Gäst

#353

2015-10-12 14:56

För jag tycker det vore självklart att cannabis ska avkriminaliseras.

Gäst

#354

2015-10-25 16:36

De har ingen rätt att göra dig till en kriminell för att ha andvänt sig av en planta!!!!!

Plantan fanns här före oss och den har varit laglig i flera hundra år, ingen har någonsin överdoserat och det går inte heller så varför ska den vara olaglig?

Gäst

#355

2015-11-23 15:13

Därför att de negativa konsekvenserna av kriminaliseringen av innehav av cannabis för eget bruk inte står i proportion till effekten. Det ger utslagningseffekter, och stigmatiserar negativt.

Gäst

#356

2015-12-03 17:59

Släpp brasse fritt! Kan staten sälja alkohol så kan staten sälja cannabis Den store mördaren i samhället alkohol inte cannabis. Visst lite födommande. Men inte fan blir man smartare av alkohol. Och snacket om att brasset skulle vara inkörsporten till tyngre droger är bara rent skitsnack. Det beror på alkoholism i familjen och eller en så kallad dysfunktionell uppfostran och uppväxt. Så de e nog dags att våra ledare börjar fatta vad det handlar om.

Gäst

#357

2015-12-23 08:15

Jag har ett enormt intresse av denna växt för att den lever precis som alla andra på denna planet!

Gäst

#358

2016-02-04 11:07

Ja vill röka ganja

Gäst

#359

2016-03-27 14:13

Eftersom CBD och TCH tycks vara framgångsrikt (medicinsk cannabis) botemedel för många svåra sjukdomar, så bör givetvis Sverige legalisera detta.
I flertalet stater i USA samt även i en del EU-länder är det sedan länge lagligt som medicin.
Dags att även Sverige visar lite insikt!
Klara F

#360 Re:

2016-04-11 15:49

#5: -  

 håller helt med

Fgtry

#361 Re: Re:

2016-04-17 19:47

#196: Pelko - Re:  

 Det är ju inte olagligt att köra ner näven i en blender.. Dock inget som rekommenderas.


Gäst

#362

2016-06-24 23:16

Pga att min mormor, morfar, och kusin har cancer. Min farmor har MS, och cannabis är en av det enda medicinerna som verkligen funkar i dessa fall har jag läst fakta om från USA.
jag tror att en avkriminaliseras skulle göra Sverige Rikare pga att den illegala handeln kommer totalt förstöras.
Det finns så mycket ytterligare det skulle göra! Som jag inte får plats att skriva.
Jag tror som många andra att den där växten och dess kusin hampan, att de skulle kunna rädda världen. Värdssvälten, och medicinska faktorer som att det finns ämnen som söker upp cancer celler och dödar dom, medans de låter vanliga celler vara. Det är fakta. Precis som. Att människor med MS och smärta, kan gå normalt utan att ha ont när de intagit medicinsk marijuana. Det borde människor i Sverige få avgöra om det är något vi vill prova på eller inte. Frågan borde tas upp. Så de kriminella inte längre tjänar massa pengar på det. Så att sjuka får en chans att bli frisk.
Jag skulle kanske kunna sluta med Metadon och gå över på det mot min smärta. Det finns så många fördelar som det inte pratas om.
Våga fråga folket

Gäst

#363 jag har exakt samma problem!!

2016-06-24 23:19


Gäst

#364

2016-06-24 23:35

Jag har hudcancer och hoppas att det kan hjälpa mig få nått år extra med min familj.
Min fru blev diagnostiserad med cancer för 3 dagar sen. Hon fick max ett år kvar att leva. Med medicinsk marijuana så kanske hon kunde få 2 år till.. Man vet ju att det är bra mot det mesta.

Gäst

#365

2016-06-24 23:40

För att jag har blivit diagnostiserad med cancer i magen och jag vill ha min mänskliga rätt att få använda viken medicin jag vill använda.
De opiat baserade mediciner jag äter nu sovmorgon
För mig beroende och jag mår inte bra av dom.
Sen mitt barnbarn som har PTSD använder medicinsk marijuana, och han är inte som folk när han inte rökt eller ätit sin medicin på morgonen.

Gäst

#366

2016-06-24 23:45

För jag har MS och jag vill inte anses som kriminell för att jag använder en växt som medicin. Den enda medicinerna som gör att jag inte sitter och skakar och jag kan gå när jag använder Sativex som är cannabis vätska som staten tar 6000kr i månaden för att jag ska få använda.
6000:- för att kunna gå..

Gäst

#367

2016-06-24 23:50

Den är en mänsklig rättighet att få använda vilken växt man vill till medicin eller liknande.
Det är sjukt att te på tomatblad kan döda dig. Medans cannabis har visat sig vara en av de få, enda icke giftiga växter i hela värden.
Det lär vi oss i skolan i dag som tur är så kommer sanningen om växten fram till slut:)
Läs patentet i USA. Intressant faktiskt.

Gäst

#368

2016-07-09 16:44

Skrev på därför att jag tycker att •Staten skulle kunna tjäna pengar på att sälja cannabis på en statligt ägd verksamhet likt systembolaget, istället för att spendera onödiga pengar på att upprätthålla onödiga ,uråldriga ideologier och lagar om cannabis. •Cannabis är en magisk medicin med fler fördelar än fördelarna av alla bensodiazepiner, opiater och alla andra läkemedel i halva fass, fast utan några av biverkningarna. •Jag provade hasch en gång och gick från att vara anti-cannabis till pro-cannabis, då det gav mig, om ändå för en kort stund, en känsla av att livet var värt att leva.


Gäst

#369

2016-10-12 23:27

tycker att staten kan sälja på bolaget bredvid ölen och bättra på statskassan istället för som nu behöva träffa skumt folk och smyga. fattar inte att lagar bestäms av vinst intressen och inte från forskning och fakta.. intressant vore och införa rökarnas dag en gång om året som expriment där det e oki att pårökt kunna gå ut på krogen i se folk i ögonen utan att känna att man gör nått fel..kul vore att fråga polisen dagen efter om det var mer i göra eller rent av trevligare atmosfär på stan?? intressant för säkert många o för mig:)
Viktor

#370

2016-11-11 12:04

Att legalisera cannabis för medicinskt bruk är en stor skillnad från att legalisera det för att röka. Men får vi till att det kan användas för medicinskt bruk så är vi på god väg. Jag är för att legalisera för båda delarna med grunden att det kommer gynna Sverige ekonomiskt och för att det fungerar så bra i dom länderna där det är lagligt.

Idag röstades det för en legalision i fem delstater i USA. Jag ser det väldigt possitivt i framgången för att legalisera cannabis då många länder ser hur detta påverkar landet possitivt.

Dock kommer det dröja länge innan det blir lagligt här i Norden men vi måste kämpa för det och dela där här insamlingen på socialmedia, sprid och prata om det.

Folk är rädda för det dom inte vet något om och staten propagerar ut falsk information om cannabis i skolorna.

Cannabis borde klassas på samma sätt som alkohol och styras där efter. Kan min granne brygga öl hemma i sin lägenhet så borde jag få odla.

Jag har god erfarenhet av cannabis och vet både dom negativa och positiva sidorna med det. Jag menar inte att cannabis är ofarligt som många tror men cannabis är långt i från så farligt som staten lägger fram det i skolorna.

Gott folk och cannabis älskare ingenting är bra i för stora mängder oavsett om det handlar om en Big Mac eller cannabis. 

Så ta erat förnuft och skriv under för ett samhälle där vi regulerat kan inta TCH och avkriminalisera cannabis användande.

ps. gå in på norska NRK.no och se på Folkeopplysningen där dom har ett valdigt bra avsnitt om cannabis. Där får ni en verklighetsuppfattning om vad cannabis egentligen är. 

Folket

#371 Min kropp, mitt val! O ett nej är alltid ett nej! (O tydligen anti-demokratiskt, vissa ja:n också..)

2016-11-18 20:29

Dessvärre går information, fakta, humanism och empati in i ena örat och nästan som kvantmekanisk ut på det andra mellan hjärntvättade, bakåtsträvande, dubbelmoraliska sprit-Svenssons..tyvärr!

Mer än lite kort för kören då;

Det måste verkligen ligga lite våldtäcks-gener hos nej-sägarna till avkriminalisering. Eller hur? En folkgrupp som anser sig ha rätten att bestämma vad jag och du ska och inte ska stoppa in och inte in min kropp..! Usch o fy! Skäms ni inte? Att bara ta er sådana friheter över andra vuxna, lika intelligenta och intellektuella (om inte än mer intellektuella, intelligenta! Vissa nejsägar-kommentarer kontra jasägarnas att dömma..). Vuxna medborgare!? Slår inte en varningsklocka hos er att NI har rätt att använda er av er frihet att INTE röka Cannabis i något syfte. Hur kan ni då ÅTMINSTONE ge oss som vill rätten att använda vår frihet på EXAKT samma sätt??

Jag dricker inte alkohol FASTÄN att alkohol varit lagligt i hela mitt liv! Jag prövade, var inget för mig.. Känner mig det jag blir, förgiftad!

Jag brukar cannabis som komplement i min medicinering då Cannabis visat sig vara det enda som tar mig ur suicida episoder! Eller ska jag laglydigt försöka ta mitt liv en tredje gång..? Äter TUNG medicinering för problem som är mellan mig och min psykiater (absolut inget drogrelaterat dock..) som i flera tunga Benzodiazepiner jag skulle ha behövt 10x dosen av, om det inte vore för Cannabis.. Som dessutom är det ENDA som gör att jag orkar sitta och skriva det jag nyss skrivit och inte försöker ta livet av mig med en rostig sked.. (Ungefär vid det bruket ena sinne befinner sig i under en ordentlig suicid episod!). Men inte ställer jag mig och skriker kriminalisera skiten inne på puben. Men då ska heller inte någon tro att de kan få mig att med dåligt lögnaktiga RNS argument avsäga mig stödet från "Mary-Jane"!

"Fri vilja" är ju rätt lätt att implementera i ett land med bara ett enda förutbestämt val. Och till er som är emot.. VAD är det ni egentligen är emot?

Du, helnykteristen, skulle DU börja med Heroin om det blev avkriminaliserat imorgon.. Självklart inte! Så dålig självkänsla kan väl ändå inte Svenssons ha??

Jo! En festlig fakta man alltid ska sprida (tillsammans med vår VÄLDIGT sevridna och inhumana politik som dödar fler indirekt än droger gör direkt osv!) att Sverige är ett av få länder i världen, där du de facto kan komma till att straffas till böter eller fängelse i upp till 6 månader PLUS 600kr till brottsofferfonden för att du (om nått..) skadat dig själv med flit.. Missbrukare skall dessuton ses som sjuka. Så vad man än tycker om olika berusningspreparat. Lagliga, som alkohol eller Spice.Eller olagliga som Cannabis. Så kvarstår alltså faktum: Idag, 2016 i Sverige, straffar vi sjuka människor med vissa självskadebeteenden, FÖR sitt självskadebeteende.. (Nyligen sas det på nyheterna att en undersökning gjorts som visar att 95% av personerna polisen tar in för narkotikabrott är enbart missbrukare/brukare.. Inte producenter, inte kurirer,  inte langare, utan användaren.. (Tuff politik! Polis misslyckas genom HELA kedjan och de som får betala för deras misslyckanden är redan utslagna, ofta trasiga människor.. Dom sparkar man lite extra på! Tufft, som sagt.. 

(Nån som mer kan se en röd tråd av "makt", "kontroll"..?)

 

Hej på er.

 

p.s Här kan alla som gillar den rekreationella psykoaktiva drogen Alkohol står sig i relation till övriga vanliga rekreationella droger över en mängd olika spektran. Skål!

http://www.businessinsider.com/alcohol-more-harmful-heroin-2012-7?IR=T