Stoppa försäkringkassans makt över läkarna!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa försäkringkassans makt över läkarna!.


Gäst

#76 Re: Re:

2013-07-01 04:49

Vlad

#77

2013-07-01 04:51

Vad jag inte förstår är hur personal på FK så totalt kan sakna empati.
Hur kan de helt och fullt följa idiotiska regler utan att ifrågasätta dem?
Det liknar hur vissa i Nurnbergrättegången sa "jag följde bara order"
..

Isidor

#78 Re: Re:

2013-07-01 19:42

#26: ior - Re:

Du lever ju uppenbarligen inte i verkligheten. Har du träffat några av alla de tusentals sjuka människor som utförsäkrats de senaste åren pga att regeringen bestämt att alla som är sjuka ska vara friska efter ett visst antal dagar? Vet du att cancersjuka och andra allvarligt sjuka blivit utkastade ur sjukförsäkringen innan de hunnit bli friska pga att sådana som du vill ha massbestraffning och utgå från att alla simulerar. Är du överhuvudtaget insatt i hur ett förfarande går till då en sjuk människa hamnar på försäkringskassans bord?

Jag är inte själv drabbad, men jag har personer i min omgivning som är. T ex arbetskamrater. Har just sett en bröstcancersjuk kvinna stupa av utmattning då FK tvingat henne att jobba mer än hennes läkare rekommenderade. De t o m föreslog att kvinnan skulle sluta med sin hormonbehandling, som ger svåra biverkningar, för att kunna komma tillbaka i heltid snabbare. Att sedan cancern riskerar att komma tillbaka om hon inte äter medicinen, det skiter FK fullständigt i! Tror inte du själv velat bli behandlad på det här viset om det var du!


Gäst

#79

2013-07-02 18:05

Det är ju alldeles så bara bakvänt att alla kan se och förstå att det handlar om att misshandla människor. Inget annat och beordrat från högsta instans, vår regering!

Gäst

#80

2013-07-04 19:17

Detta är dessvärre inget nytt fenomen.
Försäkringskassan har alltid haft sina försäkrings"läkare", som de har gett tolkningsföreträde om hur den sökande mår.
Icke desto mindre är det lika vika viktigt att den nuvarande regeringen gör nåt åt det, även om det inte är de som infört systemet.

Gäst

#81

2013-07-05 15:32

Försäkringskassan har inte bara avskaffat läkarnas kompetens, dom har även avskaffat rättssäkerheten, demokratin och sjukdomarna.

Gäst

#82 Re: Re: Re:

2013-07-06 04:52


Gäst

#83

2013-07-10 07:44

Hej hade en kund i går hon tyckte de va så bra me
d moderaterna jaså inom sjukkassan då sa jag då kunde hon inte svara jag berättade om min mans adhd son .Som inte får ut något från försäkringskassan.De anser att han inte är tillräckligt sjuk trotts läkarintyg.

Gäst

#84

2013-07-13 22:40

Förvisso så är det så att läkarna kollar sällan vilken arbetsförmåga man har vilket däremot försäkringskassan kollar på, men samtidigt så måste försäkringskassans handläggare bli bättre på att visa empati & fatta humana beslut.

Gäst

#85

2013-07-21 11:32

Att förödmjuka sjuka individer i vårt samhälle med okunskap, där sakkunskapen blir åsidosatt av myndighetspersoner utan vare sig intresse eller empati för den enskilde individen, visar på en cynisk människosyn som hör det gamla feodala samhället till, som helst vill ta bort svaga individer från det samhälle vi lever i. Ett tydligt tecken på misslyckande när individen blir ännu sjukare av usla beslut av klåpare och charlataner. Hur kan FK ha sådan kunskap om sjukdomar, och varför finns inte dom i så fall ute i sjukvården. Då har vi ju inget behov av högutbildade läkare, och kan således spara in de kostnaderna för utbildning.

Gäst

#86

2013-07-24 09:59

Bra att någon tar tag i detta problem!!!
Sörjande

#87 För tidig död

2013-07-25 12:07

Min son hade förmodligen levt än om han fått behålla sjukskrivningen som en läkare gav honom. Den blev inte godkänd av FK. Deras svar var att de lyder under regeringens beslut.
Ingen sosse eller vänsterpartist

#88 För tidig död!

2013-07-25 12:16

#26: ior - Re:

Om min son hade fått behålla sjukskrivningen som en läkare gav honom, hade han antagligen fortfarande levt., Men

FK lyder regeringens beslut att läkarna inte ska ha nåt att säga till om. DU och jag är friska än så länge. men hur reagerar du när en person som varit med om en trafikolycka, ska skicka foto på att hon har halva kroppen i paket: NÄR HON LIGGER PÅ SJUKHUS????? Kom till verkligheten och se maktmissbruket av högsta sort. Efter en operation gäller inte läkarens sjukskrivning efter ett ingrepp längre.Läkaren ska skicka fyra eller fem papper på varför just en operation skulle behövas!!!! Du som skrivit ovanstående kommenter har naturligtvis ingen i din närhet som har drabbats och det ska du vara tacksam för!!!


Gäst

#89 Re: Re:

2013-08-08 12:04

Pernilla Johansen

#90 Pernilla

2013-08-08 12:09

#26: ior - Re:

Att du har bestämt dig för att alla vill gå på bidrag är bara okunskap från din sida.

Antar då att du är moderat om vi ska köra med sådana påhopp (jag vet, lika löjligt från min sida), har du sett så mycket dom har gjort bort sig på senaste tiden? Är du stolt över det?

Dom kränker människor som av någon anledning LIDER av ett handikapp.

 

Gå och intervjua alla människor och ställ då frågan, vill du jobba eller gå på bidrag och återkom sen!


Gäst

#91 Re:

2013-08-25 08:10


Gäst

#92 Re: Re:

2013-08-25 08:13


Gäst

#93 Re: Re:

2013-09-21 11:04


Gäst

#94 Re: Re: Re;

2013-10-02 05:49


Gäst

#95

2013-10-02 20:31

Läkare, Stå på er och låt inte myndigheter leka läkare. Er utbildning är värd mer än en pappersvändare som är rädd om sitt handläggninguppdrag.

Gäst

#96 Re: Re:

2013-10-26 06:59


Gäst

#97

2013-12-17 18:57

Tycker att det gått åt h--v---e för långt. Sverige har satt sig på pottkanten för att verka duktiga och agera som världens bästa hjälpland. Åt andra länder.
Malmö Kingen

#98

2013-12-17 20:51

Ja det är dom jävla Moderaternas fel..............

Gäst

#99 mafiaregler

2013-12-18 19:07

Ge sjuka hjälp i stället för sress och tryk

Gäst

#100

2013-12-19 06:04

Det måste vara den medieskolorna kunniga expert som TRÄFFAR O SER den sjuka/e som avgör om han/hon behöver vara sjukskriven. Det kan aldrig vara någon annan än läkaren som avgör det.