Stoppa försäkringkassans makt över läkarna!

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Stoppa försäkringkassans makt över läkarna!.


Gäst

#1

2012-07-26 00:02

När tjänsteman blir tvungen av politiker att agera som läkare, då blir detta inhuman situation!
Tjänstemän på FK är ”tvungna” agera så som arbetsgivare dvs. Politiker beordrar de, bortse från några som verkligen ÄR fyrkantiga & INTE FATTAR nåt!
Och de "läkare" som FK använder ÄR mest ekonomer, TRAGISK!!!

Gäst

#2

2012-07-26 03:17

över jävliga mandat fasoner !!!!!!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2012-07-26 03:23


Pernilla Johansson

#4 Re;

2012-07-26 15:27

#1: -

Håller helt och hållet med. Vi ska nog vara noga med att inte döma ALLA dom som jobbar på försäkringskassan, det är dom högre makterna som bestämmer hur de ska jobba och ja, det är grymt tragiskt!

lola

#5 Re: Re;

2012-08-03 03:31

#4: Pernilla Johansson - Re;

A ja håller med, d är dem högre makternas fel. äckliga typer


Anonymous

#6

2012-08-08 11:59

det är ju sjukt att försäkringskassan kan bestämma över läkarna då läkarna BORDE veta vad som är bäst för patienten

Liah

#7

2012-08-13 14:45

Jag håller med om allting som stod skrivet. Det är ju minst sagt befängt att FÖRSÄKRINGSKASSAN ska få avgöra om en person är kapabel till att arbeta eller inte. Det är ju fullständig galenskap!
Liah

#8 Re: Re: Re;

2012-08-13 14:46

#5: lola - Re: Re;

Jag håller verkligen med! Usch... Ska detta verkligen föreställa Sverige, som påstår sig vara bäst i världen på läkarvård?!

Calle

#9

2012-08-25 13:53

Det som pågår är skamligt helt enkelt, MYCKET sakmligt t om. Eftervärldens dom kommer att bli hård!
RA

#10 Försäkringskassan agerar läkare!

2012-08-25 14:20

En självklarhet att läkare ska bestämma om man är sjuk eller inte. Ingen som sitter på försäkringskassan har den utbildningen som krävs för detta, om det vore så borde väl läkarna avskaffas!
Nej låt läkarna göra sitt arbete, och försäkringskassan utövar direktiven! Punkt slut.

Gäst

#11

2013-02-10 12:36

Skriv på
underskrivet

#12

2013-02-12 13:02

Har skrivit på, men jag undrar vad som kommer att hända med dessa namnunderskrifter? Jag vet inte om jag har missat något men vem/vilken instans kommer att få ta emot dessa namn?

Gäst

#13 norsk släktyttre

2013-03-01 23:19

yttre rendal
lena

#14 kusiner

2013-03-01 23:23

min far från norge kom hit under krigsåren
barbro

#15 ska vara släkt med simons

2013-03-01 23:29

far kom från yttre rendal nyplassen

Gäst

#16

2013-06-22 20:24

Är just nu själv indragen i en harva med försäkringskassan som inte är oki. Att människor har blivit en handelsvara är en företeelse som inte är bra och jag har full förståelse för att man tänker eller tar sitt eget liv på det sätt som man blir hanterad och jag tycker att det är för bedrövligt, hoppas att de som arbetar på FK snart börjar se vad det är de gör mot sina klienter.


Gäst

#17

2013-06-22 21:25

Vilken värld lever vi i? Har vi läkare så skall de naturligtvis ha ansvaret! Inte försäkringskassan! Varför utbildar vi annars läkare?

Gäst

#18

2013-06-22 21:48

Finns ingen anledning att INTE skriva på..

Gäst

#19

2013-06-23 07:52

REgerngen och dess makthavavande represanter i denna fruktansvärda förskjutning i beslutsprocessen har överlåtit till Försäkringskassans handläggare som i fullständig avsaknad av medicinska kunskaper får besluta ifall en människa är sjuk eller kapabel till arbete. DEt är dags att göra slut på denna tragiska spektakel och åter överlämna beslutsrätten till läkarkåren som har de kunskaper som krävs till att ställa diagnos och utfärda ett sjukintyg på ett tillbörligt sätt..

Gäst

#20

2013-06-23 08:33

Det är ju helt vansinnigt att en läkare som aldrig sett patienten kan bestämma om läkarintyg ska gälla eller ej. Försäkringskassan borde veta hut.

Gäst

#21

2013-06-23 09:00

Ska jag behöva gå ända in i kaklet varje gång innan läkarna vågar göra något? Storebror Försäkringskassan följer regeringens direktiv, vågar väl inte annat. Det har blivit som i visan: hunden på katten o katten på musen...

Gäst

#22

2013-06-23 09:53

det med att läkarens utlåtande (läkarintyg) är inte av något större betydelse för Försäkringskassan när handläggare där själv vill besluta om sjukdomen hade satt ner min arbetsförmåga verkar vara övergående. Den nya trenden är nu att tvinga alla vårdgivare/läkare att tillverka intyget redan från första sjuka dagen. Det kallas 1:a dags intyg och är mer och mer i bruk när Försäkringskassan vill avvisa våra ansökningar om sjukpeningen. Klart att vårdcentraler/läkare/andra vårdgivare orkar inte med det "nya" uppdraget. Vem har tid för det - läkare anser sig vara för att bota oss och inte släsa bort sin tid för intyg skrivande - tänkt på en patient med återkomande migrän anfall som varar i 2-3 dagar som anfaller läkare två gånger per månad och vill ha läkarintyget. Glädjande nog hade vårdgivarna/läkare vågat protestera - vi är inte skyldiga att utfärda 1-dagens intyget. Vi får se hur detta kommer att avslutas. Kommer andra läkare att ansluta sig till protesten ?

Gäst

#23

2013-06-23 10:45

Det är dags att stoppa denna makabra och lagstridiga maktförskjutning och överlåta i en rättsstat diagnostiken och beslutsrätten åter till rätt instans, till läkarna.
Det är juridiskt och etiskt lagstridit att personalstab utan medicinsk kompetens får fortsätta utfärda friskintyg till sjuka människor.

Gäst

#24

2013-06-23 11:59

Förstår inte hur det har kunnat gå så långt att personal som ej är utbildade för att göra bedömning av människors hälsa ändå får bedöma om du är sjuk eller inte och klarar av att jobba eller ej fördjävligt helt enkelt, och om vi inte protesterar betyder det samma sak som att vi accepterar...

Gäst

#25

2013-06-23 12:13

Det är skrämmande hur FK kör över läkare sedan flera år tillbaka, sedan alliansen fick klorna i oss