Återuppta vargjakten

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Återuppta vargjakten.


Gäst

#1

2012-01-08 03:07

Jag tycker att detta ska vara statens problem... avsluta eftersöks org, Rov inventeringar och skyddsjakt på statens rovdjur....

Gäst

#2

2012-01-08 03:16

ja , til lisensjakt på varg i Sverige 2012 og i åren framöver!

Gäst

#3

2012-01-08 03:43

viktigt för alla landsbygdsbor att detta blir gjort!

Gäst

#4

2012-01-08 08:16

inte utrotningshotad!
finns ca- 70 000 BARA i sibirien!

Gäst

#5

2012-01-08 10:56

Tycker att det ska bli allmän jakt på Varg och den ska jagas hårt...

Gäst

#6

2012-01-08 11:27

Sverige har ju Europas högsta rovdjurstryck enligt eu skälva, och det innebär att rovdjuren håller på att utarma glesbyggden totalt, det har förstört fäbobruk, fårhållning och börjar nu oxå inkräkta på all djurhållning, jakt med löshund, återuppta vargjakten snarast.
Anders

#7 Jo.

2012-01-08 13:23

Jag är för licensjakt på varg, det är en bra metod att hålla koll på vargstammen. Men den här raljerande listan kan jag inte skriva under.
Det vi behöver är en discussion baserad på fakta. Det får man inte genom att avskriva eventuella resultat som inte går ens egen väg med konspirationsteorier. Det får man genom att ifrågasätta slutledningar samt presentera andra forskningsresultat som går i ens egna riktning.

Nej, vargkramarna är ungefär lika raljerande och har samma dåliga inställning om forskning.
Stockholmaren

#8

2012-01-08 13:32

#1: -

Jag tycker inte att man ska lägga ut sina problem med staten på frilevande djur men i det här fallet så har vi eftersöks jägare vanliga jägare jägare av alla slag ingen annan väg att gå, allt detta om varg har gått helt åt helvete!! jag är nu därefter imot eftersök på statens vilt av alla sorter !.

 

Jonny Andersson
Ansvarig för denna petition

#9 Till Anders

2012-01-08 15:04

Att du är för licensjakt på varg är gott att höra. Men jag undrar vari raljerandet du beskriver består av? Du skriver att man får inte avskriva resultat som inte går ens väg. Jag har inte avskrivit något resultat. Men du skriver också att man får ifrågasätta slutledningar, det har jag däremot gjort. Du skriver också att man får presentera andra forskningsresultat som styrker ens egna teser. Det kan vare sig jag eller alla andra som tillhör den breda massan göra. Det finns få forskare i landet och oerhört få av dessa håller på med rovdjur. Så skulle ingen annan få uttala sig så blir det en snäv debatt... Dessutom vågar jag påstå, en snedvriden debatt då många med mig anser att "värnargrupperingen" är överrepresenterad bland de som forskar och framförallt väljer ut vilka slutsatser som skall lanseras. Det enda jag inte fattat i ditt inlägg är, var hittade du raljerandet? :-) Mvh


Gäst

#10

2012-01-08 16:05

Vi måste få stopp på vargarna innan det blir barn tagna!

Gäst

#11

2012-01-08 16:39

BRA

Gäst

#12

2012-01-08 17:18

vi på glesbygden måste ju få ha verktyg för att kunna påverka våran rätt till våra fritidsintressen o levebröd.. oavsett om vi jagar är bönder eller hobby småbrukare med några höns mm.. vill ni ha mer förståelse för era rovdjur måste ju vi även få ha rätt att jaga dessa då vi känneratt vi har det tufft o mycket nära våra hem o djur
Calle Seleborg

#13 Re: Återuppta vargjakt

2012-01-08 21:37

#1: - Tyvärr anser jag det fel att återuppta vargjakt innan målet är avlägsna skadedjuret från människans närhet. Deltar du i nuvarande licens- och skyddjakter stöder du regeringens och naturvårdsverket rovdjurspolitik.

 


Gäst

#14

2012-01-09 00:21

ja vad ska man seja... skjut bort skiten och sluta upp med lekstugan.... finns fullt med barn människor som skulle må så jävla bra om det lades de pengarna som vargen kostar......

Gäst

#15

2012-01-09 11:07

Det måste göras något för att vi ska kunna bo kvar på landsbygden och gå ut i skogen med våra hundar.
DagL

#16 Återuppta licensjakt

2012-01-09 11:41

Återuppta licensjakten för en bättre vargförvaltning under bättre kontroll av svenska myndigheter (minskad inavel, bättre kontrollerad geografisk spridning, politisk trovärdig kontroll istället för anarki och okontrollerad tillväxt mot oförutsägbara nivåer)
Se min blogg
http://vargdag.wordpress.com/


Gäst

#17

2012-01-09 18:13

Ulven gagnar ingen.....!

Gäst

#18

2012-01-09 18:15

Det ska INTE finnas frilevande varg i Sverige, det finns hur mycket argument som helst!!! Pick one!

Gäst

#19

2012-01-09 18:36

Om man inte håller efter vargen blir det bara fler och fler Vargar vill kunna jaga med min hund i framtiden med

Gäst

#20

2012-01-09 18:37

Vi på glesbyggden måste få behålla vår rätt till ett fridfullt liv .. Ja vi har valt att bo på landet av många faktorer.. Trygg uppväxt för våra barn , kunna hålla på med djurhållning, jaga o fiska , ha våra hundar lösa vid jakt osv.. Och har kunnat haft så under lång tid .. Ca 150 år.. Men allt detta försvinner mer o mer sen vargen återigen ska få börja härja fritt bland gårdar o familjer! Stoppa denna idioti nu..vi behöver ingen som helst hjälp av vargen för att hålla viltstammarna på skälig nivå ! Ge oss vår rätt till ett fritt liv tillbaka o vår rätt att få ha våra intressen kvar!

Gäst

#21

2012-01-09 18:50

lavande landsbyggd ekologiskt viltkött duger länge!

Gäst

#22

2012-01-09 21:20

Klart som fn att vi ska jaga varg!!
Vi som bor i varglänen ska ha bestämande rätt i frågan o inte balkongbiologer i städerna!!

Gäst

#23

2012-01-10 00:27

Blir snart svårt med det närproducerade ekologiska köttet om man ska mata vargen med det!

Gäst

#24

2012-01-10 07:48

Kommentarer överflödiga, VARGEN SKA UTROTAS!!!

Gäst

#25

2012-01-10 12:43

Jag menar att det är det enda förnuftiga att vargen jagas för någon som helst acceptans på landsbygden. Dessutom finns det annars ingen möjlighet alls för deras överlevnad i längden. Är de inte ordentligt skygga går det inte leva, lantbruka och jaga och då kommer man till sist tvingas utrota dem igen.