Fyrverkeriuppror
Kontakta namninsamlingens skapare
Skadade vid fyrverkerier
vad händer och när
Re: Skadade vid fyrverkerier
#2577: - Skadade vid fyrverkerier
många föräldrar köper ut raketer till sina barn, man undrar om dom köper ut sprit åt dem också, när dom skiter i åldersgränsen när det gäller fyrverkerier.
Re: Re: Åskan då
Så bra svarat, håller med en del drar då fram dom mest punchiga jämförelser. Vilda djur tar verkligen mycket skada och blir fruktansvärt stressade, har sett det med egna ögon flera gånger och jag mår så dåligt för man inte kan hjälpa dem. Min hund kan jag hålla inomhus under de värsta smällandet, ett stort problem är också okynnessmällandet flera veckor före och efter nyårsafton.
Re: Förbjud allt som nån kan tänkas vara rädd för...
#2571: Otto - Förbjud allt som nån kan tänkas vara rädd för...
Många är rädda för söner också, kanske för din son, en vacker dag, vad vet jag, men en sak vet jag, det går inte att förbjuda dessa söner, däremot kan de hamna inom lås och bom om de skadat någon eller någons egendom :)
Fyrverkerier....
Fyrverkerier
Varför skulle kommunen och staden vara bättre på att hantera fyrverkerier.Skulle man då kunna hyra en komunalarbetare/statsanstäld att skjuta upp hemma på gården?
Senaste knallen jag hörde var för 2 veckor sedan...
Veckorna precis innan och före nyår var katastrof.
"Folk" smällde till och med av sina så kallade "raketer" (smällare med en pinne & tjut som ursäkt för att kunna klassas som "lagliga") 2-4 meter från mig och min hund när vi kom gående.
Bl.a. en "Vuxen" man i 50-års åldern, 1 vecka efter nyår, som gjorde slut på sina sista överblivna raketer med sina barnbarn eller vad det var... 2 meter...
Det var flera gånger väldigt nära att jag tagit lagen i egna händer.
För ringer man polisen gör de ingenting åt det, trots att det är illegalt.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Gäst
Re:
bara för att var lat och egoistisk och inte skottränade din hund ska väll andra inte få skit för de!!!!
Så här kan det gå...
... Om man går lite för nära :S
| This discussion has been closed. |
Re: Åskan då
#2572: Måtta - Åskan då
Att jämföra åska med fyrverkerier visar på låg intelligens! Åska är något naturligt som inte djur är rädda föf, medan raketer har ett värre ljud och ljus än åskan! Och dessutom vet varken djuret eller människan när det kommer! Åskan känner de av långt innan, då luften förändras innan dess! Visa medkänsla för andra istället för att bara tänka på dig själv! Inte många hundar som är rädda för åska, medan hälften av Sveriges husdjur är rädda för fyrverkerier! Mörkertal finns dessutom! Sen är det alla vilda djur som inte vet alls vad som händer när fyrverkerierna sätter igång! Flera tusen fåglar dör varje nyår som ett resultat av fyrverkerier, så det är inte bara hundar som drabbas! Försök förstå det någon gång!