Låt kulturskolan vara kulturskola...

Låt kulturskolan vara kulturskola... / Uppdateringar / Uppföljningn med Kommunen / Kommentarer


Gäst

#1

2017-02-03 16:41

Har barn i kvällsaktivitet tisdagar, ingen påverkan.

Gäst

#2

2017-02-03 16:44

Vi har inte fått något inställt och min dotters kör är kvar på Kulturskolan med lite bänkar runt sig men inte missnöjd. Dansen har hon på gamla Kulturskolan och det går jätte bra det med.

Gäst

#3

2017-02-03 16:54

Hej Peter, lite info som kommer från min dotter. Hennes måndagar är förlagda till en liten sal under Valsta sporthall. Förutom att det inte är så roligt att låta henne gå dit i mörkret denna tid på året så var det ok att dansa där förutom att det blev lite strul då ett gäng grabbar kom in och skulle träna fotboll under samma tid. Det ordnade sig efter lite diskussion. Hennes tisdagsdans har hon i Ekillaskolans Aula och Forum huset, verkar fungera då dom lagt ihop olika danslinjer. Föreställningarna på kulturum som varit nu i januari har som vanligt fungerat bra!
Johnny Österlund

Gäst

#4

2017-02-03 17:15

Son som spelar trummor, samma tid samma plats//Tony


Gäst

#5

2017-02-03 17:50

Har tre barn som går på Kulturskolan
Sången är kvar på Kulturskolan och Pianot för dottern ändrades en gång men hennes lärare erbjöd en annan tid samt dansen är förlagt på gamla Kulturskolan.
Än så länge fungerar det. Selma Tidbeck

Gäst

#6

2017-02-03 18:16

Mina sånglektioner har inte blivit påverkade förutom att vi flyttat lokal inom kulturskolan. Danslektionerna startades någon vecka senare än vanligt men det är inget större problem. Problemet ligger i att de lokaler som ersatt kulturskolans danssalar inte har dansgolv och det är svårt att jobba på och det finns större risk för skador då.

Gäst

#7

2017-02-03 20:36

Vårt barn var tvungen att sluta på dansen för att det logistiskt inte funkade med skolgång att ta sig omvägen till nya lokaler. Mycket synd då hon gillade att dansa.

Gäst

#8

2017-02-04 14:04

Det har fungerat lika bra som förra terminen.

Gäst

#9

2017-02-04 14:24

Hej!
För mitt barnbarn som går i körsång så har det fungerat bra. Däremot tycker jag att det överlag är stökigare i kulturskolan, biblioteket och caféet. Ser också ordningspersonal vilket inte var fallet innan eleverna flyttade in.

Gäst

#10

2017-02-04 16:19

Trångt på Forum för väntande föräldrar. Ont om sittplatser. En del får stå. Hårt golv att dansa på.

Gäst

#11

2017-02-04 16:23

Lokalerna är inte fredade. Personalen har fått besked att beslut är fattat att Kultur- & fritidsförvaltningens tjänstemän ska ta över bildsalen "Picasso" och ha som kontor.

Gäst

#12

2017-02-05 18:16

Mina lektioner i klarinett har inte ändrats och det fungerar bra.
Dock måste mina föräldrar skjutsa mig till Valsta för att dansa då jag tidigare kunde tagit mig till kulturskolan på egen hand.

Gäst

#13

2017-02-05 20:10

Lektioner och ensembler har fortsatt som vanligt, trängre och rörigare i lokalen, men inget oöverkomligt. Har dock hört att kommunen tänkt sig att ta över åtminstone ett av rummen på nya kulturskolan och göra kontor av det, vilket är helt sjukt i sådana fall, och det går väl rakt emot vad vi blev lovade, right? Dock värt att notera att det bara är ett rykte, men man borde kolla vad det ligger för sanning i det.
+ Tack så otroligt mycket för att du har organiserat upp det här! Det känns verkligen fantastiskt att veta att det finns andra som bryr sig om kulturskolans fantastiska verksamhet!

Gäst

#14

2017-02-05 20:12

Min dotters kvartettgrupp har ställts in under vårterminen eftersom en av eleverna även dansar. Då dansen flyttats från Kulturskolan hinner hon inte förflytta sig mellan de olika lokalerna/grupperna.
Uppstråkets planerade gästbesök av orkester från Norge har ställts in pga av att Kulturskolan nu används som skola.

Övriga orkesterträningar och enskilda lektioner (fiol och klarinett) fungerar som vanligt.
karin

#15

2017-02-06 18:53

Dans på forum, tisdagar.

idag fick dansläraren be alla 6 och 7-åriga små dansare att klä på sig strumpor och kofta pga iskallt i lokalen. Vanligtvis rekommenderar man av säkerhetsskäl att de ska vara barfota. Efter halva lektionen kom min (varmblodade) unge ut och frös så att jag fick vira in henne i min halsduk så att hon skulle kunna fortsätta lektionen.

läraren hanterade dock situationen fint.