Rädda Stabby-fälten
Kontakta namninsamlingens skapare
Förstör inte vackra Stabby med byggnationer, som jag tror kanske kommer ångras i framtiden då det redan är för sent. Det är en central och vacker oas. Jag älskar att vara här.
Re: Man ska inte behöva ha bil för att lätt komma till ett friluftsområde. Gångavstånd viktigt!
Där stresskänslan försvinner. Naturen är läkande.
Lätt att komma till när man ej har bil. Cykelavstånd till city.
Skulle den 'fria utsikten' över åkrar och skog försvinna så försvinner även den avstressande känslan. Fria naturkänslan försvinner om man ser en massa hus istället. Instängdhet istället för 'fri luft'.
Finns som sagt ingen annan plats i Uppsala med denna läkande och avstressande och orörda naturmiljö.
Speciellt inte om man saknar bil och måste gå eller cykla till platsen. Alla har ej bil så den kan komma ut till orörd natur.
Med 800 bostäder just här kommer skogen mm påverkas. Bostäder kan man bygga någon annanstans utan att påverka ett grönområde. Uppsala kommun, tänk om.
Bygg mer i kransorter och häv byggstopp på landsbygden. Fixa bättre kollektivtrafik på landsbygden. Låt Uppsala få ha kvar sin extremt attraktiva småstadskänsla!
Detta är klassisk mark. Vi är oerhört rädda om Stabby backe Byggs det nöts den sönder och försvinner.Vi är gamla Luthagsbor sen 1966 Förstör inte barnen har en underbar lekplats i backende haft under alla år ochpromenadstråk för oss äldre. BYGG INTE!!Ut i kransorterna Lyssna på OSS!
Låt naturen leva!
Re:
Hej och tack för ett välformulerat inlägg.
Jag valde att kopiera en av alla kommentarer som kommit i ett mail till den nya stadsarkitekten Cleas Larsson och valde ditt. Hoppas att du inte misstycker detta.
med vänliga hälsningar Lena Hamring
| This discussion has been closed. |