Rädda Hammarö kulturskola - innan musiken tystnar


Gäst

#51

2016-05-30 17:06

Alla barn ska ha rätt till musiken!

Gäst

#52

2016-05-30 19:39


Kulturskolan är oerhört viktig.

Gäst

#53

2016-06-01 03:53

Estetiska verksamheter är viktiga för all annan verksamhet.
Anna Edlund

#54

2016-06-01 21:50

Kulturskolan är grunden för ett rikt kulturliv. Att Hammarö vill dra ner på det är inte okej. I  Värmland är Hammarö Kulturskola en av de bästa musik- och kulturskolorna i länet på att engagera unga i sin fritid. Jag är förbundsordförande för Riksförbundet Unga Musikanter och sitter med i distriktsstyrelsen för Värmland. Där arbetar vi för att fler unga ska få möjlighet att utveckas genom musik och kultur. Hur de ska kunna göra det när t.ex. ensembelverksamhet dras ner på får jag inte ihop. Det är när alla får välja fritt bland instrument och sedan få möjlighet att spela tillsammans i orkester det magiska händer. Det är då vi lär oss att kompromissa, om att alla är viktiga i en grupp och att kunna samlas kring ett gemensamt intresse och skapa något fantastiskt!

 

Låt kulturskolan i Hammarö som idag är så bra att fortsätta kunna vara bra på alla plan!


Gäst

#55

2016-06-03 03:20

Music is so important.

Gäst

#56

2016-06-04 03:41

Musik och kultur är oerhört viktigt för livskvaliteten och utvecklingen i ett samhälle. Det är bevisat att barns intelligens höjs och utvecklas när de musicerar. Att undanhålla kunskap som detta är kriminellt.

Gäst

#57

2016-06-06 14:51

Jag tycker alla kulturskolor i hela landet är värda att bevara. De ger så många så mycket! Mycket av det skolan inte kan ge. Barn får vidga sina vyer och träffa så många andra som har liknande intressen och det berikar dem för resten av deras liv. Dras det ner för mycket på dem, så klarar de inte att hålla kvaliteten på topp och det förstör för så många och ganska snart riskerar de då att helt dö ut i stället.
Därför vill jag värna om alla kulturskolors överlevnad!

Gäst

#58

2016-06-08 12:23

Jag har arbetat med skolungdomar i åldrarna 13-20 år under drygt 40 år. Jag har sett och upplevt många bevis på att möjligheten att få vara med och spela och sjunga och utveckla sina egna färdigheter gärna tillsammans med andra musikintresserade kompisar betyder oerhört mycket för barnens välmående och positiva utveckling inom många områden, inte bara inom musikens. Oerhört tragiskt om kulturskolan på Hammarö stänger ute så många som man tydligen ämnar göra med öppna men helt oseende ögon. Skäms politiker!!!

Gäst

#59

2016-06-13 13:17

Därför att allt som kulturskolan kan göra och gör för barn och ungdom är av allra största värde för den enskilde, dennes familj och samhället runt omkring och i stort. Detta tycks kommunpolitiker ha väldigt svårt att greppa och förstå, tyvärr!

Gäst

#60

2016-06-19 08:15

Kultur och speciellt musik är mycket viktig för att jag ska må bra. Utan den vore livet bra fattigt.