Utvisning efter 4år till ett av världens farligaste länder, Burundi


Gäst

#26

2016-02-07 16:02

Flickan fick en chans till livet o nu ska vi inte ta den ifrån henne bara för att systemet inte är tillräckligt realistiskt.

Gäst

#27

2016-02-07 17:16

Vi måste behandla människor enligt de mänskliga rättigheterna

Gäst

#28

2016-02-07 17:23

Viktigt att bry sig om medmänniskor

Gäst

#29 JAG GÅR I HENNES KLASS

2016-02-07 17:33

HUR KAN MAN SKICKA TILLBAKA EN SÅ UNG OCH GENOM SNÄLL PERSON?!
Jag går i hennes klass och vi går vård och omsorg i nässjö, allt hon vill är att hjälpa människor och ha en bra liv, varför kan hon inte få ha det ? nu är det dags Sverige att vi hjälper henne det är ju helt sjukt att skicka henne till ett av världens farligaste länder!! hon är skötsam, snäll och tar skolan på fullaste allvar!! 


Gäst

#30

2016-02-07 17:43

Det är förfärligt..... Ofattbart... Vem o vad ska man göra för att få stanna i detta trygga land i stället för att gå en dödsfarlig framtid tillmötes? Hur länge ska man behöva kämpa och inte tappa livslusten. Fy och usch...

Gäst

#31

2016-02-07 17:46

För att det är viktigt att flickan får stanna där hon är trygg!

Gäst

#32

2016-02-07 18:07

Mitt hjärta blöder, hur är det möjligt att något som detta kan ske? Hon har INGET sammanhang att komma tillbaka till i Burundi. Flera familjemedlemmar har mördats, hon har varit med om saker vi inte ens kan föreställa oss. Låt henne stanna här i sin nya familj, i sitt nya land.

Gäst

#33

2016-02-07 18:17

Må få hon stanna kvar

Gäst

#34

2016-02-07 19:27

Det är ju självklart!

Gäst

#35

2016-02-07 19:46

Känner en kvinna vars hela släkt och bekantskapskrets på 70 personer blev utplånade på en gång. Det var för några år sedan, men nu har det blossat upp på nytt - det tror jag de flesta vet om.

Gäst

#36

2016-02-07 19:49

Begriper inte Sveriges invandrings politik.
Hur kan man efter 4 ar utvisa en manniska ,som helt klart har assimilerats i svenska samhället ,talat flytande svenska och ambitiöst utbildat sig? Att dessutom deporteras till ett land som ar
valdsamt farligt ar skandalost och omänskligt.

Gäst

#37

2016-02-07 19:56

Tycker det är förfärligt att en kvinna som utbildat sig och kämpat och gjort allt för ett bättre liv och är beredd att finnas till för andra när få sin chans och inte en dödsdom eller ett liv i plågor

Gäst

#38

2016-02-07 20:15

UD uppmanar alla svenskar att lämna landet.

Gäst

#39

2016-02-07 20:16

Jag tycker att personer som varit i Sverige mer än två år och skött sig ska få stanna !

Gäst

#40

2016-02-07 20:29

Klart man vill hjälpa dom som i sin tur tar ansvar o vill hjälpa andra sen. Bättre att utvisa dom som inte sköter sig.

Gäst

#41

2016-02-07 21:14

Vi behöver undersköterskor! Och vi vill fortsätta att vara ett humant och civiliserat land.

Gäst

#42

2016-02-07 21:26

Jag kommer själv från Burundi och är uppdaterad dag efter dag om oroligheter. Det är absurd att migrationsverket kan bara blunda och strunta i allt och alla, till och med FN har utfärdat en varning om situationen. Räcker det inte för att övertyga dem? Det här är bara oacceptabelt, det får inte hända. Det Sverige som jag brinner för och kämpar för får inte se ut så här, tillåter vi det här nu kommer vi tillåta värre framåt!

Gäst

#43

2016-02-07 21:33

Detta är omänskligt! Hur kan man utvisa en ung tjej till ett land som UD avråder från att åka till. Och som har varit här i 4 år.  Jag skäms för att vara svensk. 


Gäst

#44

2016-02-07 21:39

Detta är vansinne!!!

Gäst

#45

2016-02-07 21:39

Hoppas förnuft vinner. Vi behöver människor som vill ta hand om andra människor. Trodde Sverige var ett land med värdegrundstankar. Det är i alla fall vad vi ska lära våra barn i svenska skolor. Bör inte detta gälla även efter skolan? Man utvisar inte människor som har gett så mycket till oss.
Mänsklig Människa

#46 "Vi Bor I Olika Rum Men Lever Under Samma Tak"

2016-02-07 22:51

Jag föddes i Burundi och landet är i dagsläget i en situation som har tyvärr fått många att lämna det och håller på fortfarande. Så att tvinga dit någon idag är med enkla ord omoraliskt; för är man verkligen skeptisk så gäller det bara att informera sig tillräckligt om vad som försiggår där just nu! "Man är inte utanför sitt hemland för att det är semester utan för att få lite lugn och ro, det som händer i visa av Afrikas länder kan också ske på andra ställen runtom i världen; inget land är immunt mot konflikter folket emellan". Så det gäller bara att vara mänsklig vid sådan situationer för man vet aldrig vem man kan komma att behöva hjälp av någon gång i framtiden. "Vi bor i olika rum men lever under samma tak allihop!" 

Elias

#47

2016-02-07 23:12

Sverige är ett f****d up och orättvist land! Ändring!!!


Gäst

#48

2016-02-08 00:16

Låt flickan få ha ett hem, liv och framtid. Det borde stå som första val alltid. För alla. Inte utrotning. Varje liv är värdefullt.

Gäst

#49

2016-02-08 03:06

Ja, jag bor i Finland, inte i Sverige. Men våra länder har mycket i gemensamt: vi är nordiska länder, och det nuvarande situationen i våra länder ser ut att vara väldigt liknande. Vi båda behöver skickliga människor som kan hjälpa förbättra och ta hand om våra samhällena, oavsett varifrån dessa människor kommer. Och det skulle vara väldigt tråkigt och kortsynt av Sverige att utvisa någon som kan snart börja arbeta för samhället och betala skatt, när det svenska samhället har redan satsat på hennes utbildning. Och det är även mer tråkigt eftersom Burundi är *inte* ett tryggt land, och hon har ingen där - varken släkt eller vänner. Jag tycker att man borde utvisa grova brottslingar, inte människor som är skickliga och kan arbeta för det samhället de bor i, och även viktigare, är *villiga* att göra det!

Gäst

#50

2016-02-08 04:54

Därför att om Sverige ska kasta ut någon flykting så borde det vara någon som missköter sig och inte någon som kämpar för att anpassa sig efter sin nya miljö och vill jobba med ett jobb som behöver fler anställda.