Skolupproret Gislaveds Kommun 2016

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Skolupproret Gislaveds Kommun 2016.


Gäst

#1

2016-02-02 11:15

Jag vill behålla den tryggheten våra barn har! Jag vill inte att de ska byta skola flera gånger och kastas mellan hopp o förtvivlan. Vi bor för vi bor för att vi ville ha den skolan vi nu har och vill att de så förblir. De är även en miljöfråga då jag antar att skolbussar måste slussa elever mellan skolor. Då min åsikt även där är att de nu går till och från skolan är bra för deras hälsa och miljön! Tror inte att detta kan höja varken betyg, kunskap eller trygghet! Snarare tvärtom!

Gäst

#2

2016-02-02 11:42

För det får vara slut med alla dumheter i den här kommunen
Tiero

#3

2016-02-02 12:48

Min syster har barn i dessa skolor.

Att slå ihop stora klasser till ännu större klasser kommer att orsaka säkerhetsrisker. De redan överbelastade lärarna kommer köras i botten och om några år kommer kommunen att se konsekvenserna. De drabbade blir anställda och barn.

Om mobbare redan idag kan undkomma. Hur kommer man då kunna arbeta effektivare med dessa problemområden när grupperna blir större och mobbarna kan gömma sig ännu mer?

 

Elever som behöver lugna trygga lektioner. Eller extra stöd? Hur hanterar man den biten? De kommer falla mellan stolarna och resultatet blir att även den resterande klassen störs.

Barn som tidigare kunnat gå hem direkt efter skolan till son trygghet kkanske inte kan transportera sig den längre vägen och därför blir vilan inte lika effektiv samt att inlärningen försvåras.

Jag tror att kommunen gör sig en björntjänst med detta förslag och hoppas innerligt att det istället går att förbättra de nuvarande förhållandena


Gäst

#4

2016-02-02 13:23

Ogenomtänkt förslag både för dem som är duktiga och behöver mer stimulans och för barnen med funktionshinder.

Gäst

#5

2016-02-02 13:23

Varken jag eller min fru kommer NÅGONSIN lämna vår dotter uppe på Gullvivan!!!!

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-02-02 13:33



Gäst

#7

2016-02-02 16:37

Mina barn ska gå kvar i sin skola !
Rickard

#8

2016-02-02 16:38

Detta måste vara bästa sättet att alla delar av gislaved lär känna varandra innan högstadiet samt att minska gapet i klasskillnader i samhället? 

Och ang  ute av klass, det är väl jättebra om de som hamnat i fel får chansen att byta? Bryta dåliga mönster och grupper. 

Jag gillar tanken!

Weine

#9 Re:

2016-02-02 17:29

#8: Rickard -  

 Du har förmodligen inga barn Rickard

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-02-02 17:41



Gäst

#11

2016-02-02 17:43

Dromedaren!

#12 Re:

2016-02-02 18:22

#8: Rickard -  

 Och då ska man alltså splittra alla de bra grupperna också, du är helt uppenbart tappad bakom en vagn. Snacka om slöseri med pengar!

Rickard

#13 Re: Re:

2016-02-02 18:38

#9: Weine - Re:  

 Jodå, det har jag och fortfarande ser jag inte vad det negativa skulle vara, du kanske kan förklara varför dina barn inte ska gå i samma skola som mina?

Rickard

#14 Re: Re:

2016-02-02 18:44

#12: Dromedaren! - Re:  

 Nog skulle jag inte vilja påstå att jag är tappad, inte mer än någon annan. 

En bra grupp, jo visst. Men det finns väl alltid någon i den bra gruppen som vill att den ska bli bättre? 

Testar man inte så vet man inte om det blir bättre. Tänk om företagsmiljön skulle säga att alla eventuella förändringar är dåliga skulle nog bolagen få lägga ner. Förändringar är inte dåligt. Bara en möjlighet att göra något bättre.

Westbopartiet gnm Jan Stridh

#15

2016-02-02 20:25

Hej! Westbopartiet stödjer detta initiativ fullt ut! Det ligger helt i Westbopartiets linje att bevara och utveckla skolan i en riktning innebärande skola nära hemmet för de yngre barnen. Detta oavsett var i kommunen man bor. Kom gärna med oss och bli medlem! 100 kr/år. 

Swish: 123 427 38 76.
BankGiro 5080-0317. Viktigt: Glöm inte att uppge personnr eller namn och adress vid betalning med Bg.


Gäst

#16

2016-02-03 00:14

Jag tycker att detta är för jävligt rent ut sagt. Tänk på barnen det är de som är våran framtid. För de itrunågon bra utbildning från start så kommer de inte bli bättre sedan.
Dromedaren!

#17 Re: Re: Re:

2016-02-03 08:18

#14: Rickard - Re: Re:  

Ett sunt företag skulle aldrig göra denna typ av förändring då kostnaderna i förhållande till vinst är för höga. Likadant är riskerna med konflikter med övrig personal skyhög vilket medför låg moral.

Det enda man gör är att flytta runt problemet med integrationen och spride ut resultaten på alla skolor istället för att sätta in ordentliga resurser på Gullvivan där problemen med svenska språket skapar lägre betygssnitt.

Det är som att tillverka en bil som får problem med motorn och man då väljer att byta till mindre hjul för då rullar den lite längre iallafall.


Gäst

#18

2016-02-03 08:48

Min pojk och andra barn behöver den skola och undervisningen som genomförs.
Att stänga skolor och mer barn i en klass blir bara värre. Barn behöver en bra undervisning i en trivsam och färre barn så att de kan fokusera på sina studier. Det blir höga volymer i klassrummen och många barn i en skola kan medföra mycket bråk.

Skolan ligger nära vi bor, det är en trygghet för barnen och  föräldrarna.


Gäst

#19

2016-02-03 12:01

Därför jag tycker ursprungsförslaget inte är tillräckligt genomtänkt och det presenteras ej heller tillräckligt med argument som väger över till det positiva för förslaget.

Gäst

#20

2016-02-03 20:29

Har aldrig tyckt om åldersblandade klasser och har även innan när jag hade barn i den skolåldern skrivit på o protesterat. Blev glad när det återgick till det gamla. Dvs var ålder i sin klass.
besviken förälder

#21 Förbannad

2016-02-03 21:20

Vi har valt att flytta och det första vi tittat på var vart ligger skolan. Enbart för att våra barn tryggt skall kunna gå själva till och från skolan. Ni kan glömma att mina barn går på Gullvivan då flyttar jag från orten!!!! hur tusan har ni tänkt?? ni lägger så mycket fokus på att spara spara spara... äldreomsorg,stänga skolor, stänga simhallar, kanon och detta skall då vara en kommun som vill locka hit fler människor att bo? snarare gör ni att folk kommer fly härifrån. 

 

NU ÄR NI EGOISTISKA!! spara på något annat håll men rör inte tryggheten våra barn har! 

Tänk bara vad ni utsätter dom för! att andra kommuner gjort så och visar goda resultat kanske beror på att våra resultat ligger i botten pga ni tar hit flyktingar, nyanlända med dålig svenska klart betygen i statistiken hamnar i botten!!

Det ni gör är inte ok vi behöver dessa skolor vi redan har! alla som flyttat har flyttat utav en anledning nära respektive skola. En lämning att köra runt på minst 3-4ställen, hur tänker ni att vi föräldrar skall hinna hämta efter och lämna före våra jobb?? har ni inte tänkt att det oxå blir problem alla vi jobbar inte nära skolor!!!

 

 

BER ER SNÄLLA TÄNK OM!!!

Kanibal

#22 Re:

2016-02-03 23:52

#5: -  

 Vi som bor på Trasten har fulständigt forståelse för detta!
Men, det är OK, vi klarar os med bantningsturen med.


Gäst

#23

2016-02-04 05:23

För att jag tror inte på bättre resultat hos eleverna, bara för att man slår ihop klasser som de styrande vill det måste finnas bättre förslag. Sen tror jag även att utanförskap och mobbning kan öka i 4-6 klasser.
AG

#24 Re:

2016-02-04 08:37

#5: -  

och vad begrundar du det på? 


Gäst

#25

2016-02-04 13:10

För att få politikerna att tänka om ang.Skolorna