Vi tycker avstängning av trio, dömda för misshandel av med elev vore det enda rätta.


Gäst

#76 Re:

2016-02-04 08:43

#73: -  Håller helt med.  

 


Gäst

#77 Re: Svar till "gäst"

2016-02-04 12:27

#71: Per Sonne Hansen - Svar till "gäst" 

 det stämmer inte att det är skolans ansvar att se till att elever tar sig säkert till och från skolan, barnen är försäkrade till och från skolan ja men det är ju en helt annan sak. Om man är orolig för sitt barn så är det i huvudsak föräldrarnas ansvar att se till att barnet kommer till och från skolan på ett säkert sätt. Det är mer vanligt med yngre barn, tonåringar är kanske mindre roade av att ha sina föräldrar med till skolan antar jag.

Anser ni att det är mobbing när någon fnissar, skrattar och tittar så ta upp det med skolan men vad ska de göra åt det egentligen? Det är inget olagligt? Er dotter behöver säkert också nån form av hjälp för att komma över vad som har hänt så slipper hon kanske att känna att fniss, skratt och att de/nån tittar mot henne, är riktat mot henne.

Finns brottslingar i fängelse som läser juridik eller liknande och om det är okej så varför skulle det inte vara okej om ungdomar trots att de blivit dömda läser vård och omsorg? Man bör nog se det hela i ett större perspektiv. Förhoppningsvis så lär de sig nåt genom sin utbildning inom vård och omsorg och blir ansvarstagande vuxna som kan skilja på rätt och fel i framtiden.


Gäst

#78 Re: Re: Svar till "gäst"

2016-02-04 19:27

#77: - Re: Svar till "gäst" 

 Håller helt med dig! Mycket klokt skrivit! 

Per Sonne Hansen
Ansvarig för denna petition

#79 Svar till "gäst 1" och till "gäst 2"

2016-02-04 19:36

Jag läser och lyssnar på vad ni har att säga, alla har rätt att tycka precis som dom vill. Jag svarar så här, låter som dessa gäst 1 och 2 är väl insatta i hur denna skola fungerar och i övrigt, jag får oxå tro vad jag vill om detta och undrar lite grann om ni jobbar inom skola/n, en tanke bara...


Gäst

#80 Re: Svar till "gäst 1" och till "gäst 2"

2016-02-04 20:15

#79: Per Sonne Hansen - Svar till "gäst 1" och till "gäst 2" 

 att jag verkar insatt beror helt och hållet på att mina egna barn varit mobbade genom många år i skolan och fört en kamp både med och mot skolan. Det har som tur är alltid slutat bra för alla inblandade.

Barn är brutalt ärliga och tänker inte alltid på hur det känns för mottagaren, de menar oftast inget illa, det märker man när man väl sitter och för en diskussion med dem.

Generellt tycker jag att svenska skolor överlag är duktiga på att motverka mobbing och att de tar tag i det när det upptäcks.

Man måste inte älska alla människor men man ska respektera varandra ändå.

En öppen dialog mellan parterna med hjälp från olika instanser har i vårat fall fungerat bra, det har visat att vuxna bryr sig samtidigt som de vet att personalen på skolan har ögonen öppna. Det viktigaste har varit uppföljningar på obestämd tid så ingen faller tillbaka i gamla mönster eller faller för grupptryck.

Engagerad förälder helt enkelt men utan att vara dömande, alla kan begå misstag nån gång och jag tycker inte att man ska stämpla någon för resten av livet, speciellt inte barn och ungdomar.

Hämnd föder bara mer hämnd och blir oftast en ond spiral.

Detta är min åsikt efter egna erfarenheter.

 

 

Per Sonne Hansen
Ansvarig för denna petition

#81 Re: Re: Svar till "gäst 1" och till "gäst 2"

2016-02-05 11:15

#80: - Re: Svar till "gäst 1" och till "gäst 2" 

 Jag förstår, självklart gör jag det. Menade inget illa ska du veta, men du förstår säkert också att jag är vaken i detta läge. Tidigare kommentarar har ju varit riktat direkt mot mig och även mamman som person, vilket  jag inte gillar eller accepterar, och därför var det för mig rätt enkelt att förstå vart det kom ifrån. Som sagt jag håller med i mycket av det du skrev och tar det till mig. Trevlig helg.


Gäst

#82

2016-02-10 13:48

självklart skall förövarna flytta skola/arbetsplats!

Gäst

#83 Re:

2016-02-10 20:37

#82: -  

 och det ska lära dem vad? Bättre de är där de är, där vet de att de har ögonen på sig av alla. Då håller de sig i skinnet så att säga.

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-04-08 22:59