Vi tycker avstängning av trio, dömda för misshandel av med elev vore det enda rätta.

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-02-01 22:28



Gäst

#52

2016-02-01 23:35

därför att det är väl inte hon och hennes familj som ska straffas då är det ju något fel på hela detta samhälle håller ni inte med Herr Löwen eller är det synd om era vänner ta då ditt pack och dra härifrån

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-02-02 00:58


Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-02-02 04:14


Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2016-02-02 04:24


Per Sonne Hansen
Ansvarig för denna petition

#56 Förklaring till varför vissa kommentarer är bort tagna.

2016-02-02 06:00

Godmorgon. Som alla säkert ser har jag tagit bort några kommentarer, alla är i sin fulla rätt att skriva kommentar det är inte vad detta handlar om. Men efter att ha läst dessa kommentarer var det väldigt uppenbart att det var skrivit av 2 av dom som är dömda. Även om det var skrivit med namn på personen som skrev dessa kommentarer var det för uppenbart att saker som nämdes var saker som endast åtminstone en från trion vet och känner till, detta eftersom att personen var vår dotters förre detta bästa väninnan och hon bodde hos min dotter under en längre tid. Och där gjorde du bort dig E. 


Gäst

#57

2016-02-02 08:07

Eller så var det mycket sanning i det som togs bort? 


Gäst

#58

2016-02-02 08:09

Hmmmm falska anklagelser är inte det brottsligt? 

Per Sonne Hansen
Ansvarig för denna petition

#59 Re:

2016-02-02 09:37

#57: -  

 Du, om du inte vågar skriva ditt namn och stå för vem du är så har du inte mycket att komma med. Jag vet ju vem du är, den som ler sist ler bäst!!!

Per Sonne Hansen
Ansvarig för denna petition

#60 Re:

2016-02-02 09:39

#58: -  

 Falska anmälningar är inte det brottsligt ???


Gäst

#61

2016-02-02 12:03

För att dom tre tjejerna ska stängas av från skolan med omedelbar verkan. Mvh. Birger Nestor

Gäst

#62

2016-02-02 13:20

För att rättsamhället måste visa att sverige inte viker sig för krimminella personer och deras handlingar.Sverige ska
vara en tryggt och demokratiskt land som det har alltid varit i sin historia!

Gäst

#63

2016-02-02 15:53

Så kan det inte få gå till i Sverige! Ofattbart!å

Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-02-02 16:25


Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-02-02 17:16


Denna post har tagits bort av ansvarig för petitionen (Visa detaljer)

2016-02-02 17:20



Gäst

#67

2016-02-02 21:12

För att alla skall kunna gå till skolan utan att känna sig hotad eller rädd
Per Sonne Hansen
Ansvarig för denna petition

#68 Sven-Erik Svensson

2016-02-03 09:24

Detta har gått över i person angrep. Du är nog så tuff när du sitter och gömmer dig hemma bakom en dator, undrar om du är lika tuff och vi träffas ute...eller jag vet ju vem du är så jag kan titta förbi också om du vill. 


Gäst

#69

2016-02-03 13:13

En liten detalj som ni inte upplyser om, som är av ganska stor vikt i att ni vill få trion avstängd:

Misshandeln skedde INTE på skolans område.

OCH vad som är allmänt känt på skolan är att där är lugn och ro för studier och där sker ingen mobbing för då ingriper de direkt. 

Så varför ska då trion stängas av permanent? Det ligger ingen grund till det så som situationen ser ut i dagsläget.

Sven-Erik Svensson

#70 Fel gissning på person hahaha

2016-02-03 13:36

Jag är lika tuff som jag är lång nästan 2 meter och jag kommer mer än gärna ner till Skåne och möter dig när jag har semester, men du kan kanske ta tåget till mig? 

Du är så välkommen så! 

 

Per Sonne Hansen
Ansvarig för denna petition

#71 Svar till "gäst"

2016-02-03 13:44

Misshandeln skedde i direkt anslutning till skolan på ett ödsligt område precis bakom skolan dit trion lurade Linnea. Sen är det ju faktisk så att skolan har ansvar för eleven när denna åka till och ifrån skolan också, enda gången detta inte gäller är om eleven avviker från planerad väg till och från skolan. Ex är om eleven på väg hem åker för att träna eller liknade. Lugn och ro är där väl i stort sett har jag inte sagt heller annat, men när resterande 2 tjejer som går kvar varje gång dom möter Linnea någon stans på skolan då är det fnis och blickar, och om det ger Linnea lugn och ro, tror inte det. Vill understryka jag har absolut inget emot skolan som så, men jag får tycka att det enda rätta vore vara att stänga av eleverna efter det dom har gjort. Skall man få fortsätta att plugga vård och omsorg när man är dömt för misshandel på en annan elev på skolan, jag får inte det att gå ihop.

Per Sonne Hansen
Ansvarig för denna petition

#72 Re: Fel gissning på person hahaha

2016-02-03 13:49

#70: Sven-Erik Svensson - Fel gissning på person hahaha 

 Tuff som du är lång...det återstår ju att se.


Gäst

#73

2016-02-03 16:52

Har totalt ledsnat på regeringens flathet. Vi ska kunna få va trygga. Sverige har blivit en skam för resten av omvärden. Vi har värdens högsta skatt å vi setts på undantag av regeringen. Kristina Parholt.


Gäst

#74

2016-02-03 19:05

Så barns dumhet ska förfölja dem resten av deras liv menar ni?

Det är det som göder kriminalitet, att få en stämpel i unga år som förföljer en. 

Tyckte jag läste nåt om ungdomstjänst/ungdomsvård? BRA! Då får de hjälp med konflikthantering mm. gissar jag, så inget liknande inträffar.

Då finns det ju hopp om folk bara ger dem möjligheten, eller hur?

Vuxna i samhället ska väl kunna visa att man går vidare annars har man snart hela samhället fullt med hämdlysta, egotrippade människor som bara älskar sig själva och hatar alla andra!


Gäst

#75

2016-02-04 08:40

Avstängning av dessa är självklart!