Protest mot arbetstunnel vid Katarina Bangata / Vintertullen


Gäst

#1

2016-01-30 20:14

Det finns boende som bor alldeles för nära arbetstunneln vid Metargatan. Det är orimligt och oanständigt att bo där under så lång tid. Ersättningsbostäder måste erbjudas för de som blir allra mest drabbade. Det är människors liv och välbefinnande som det handlar om.

Gäst

#2

2016-02-19 22:58

Galenskap att förlägga detta byggnadsarbete till en gata där hundratals barn har sin skolväg och äldre går till Vintertullen. Måste gå att lösa vid Londonviadukten eller liknande.

Gäst

#3

2016-03-28 08:11

Verkar rimligare och humanare att placerasvid Londonbiadukten!

Gäst

#4

2016-04-04 20:35

En fullständigt otidsenligt förslag att hugga ner träden på Katarina Bangata, göra ingrepp i Stora Bleckan och förstöra miljön för boenden i 8 år när det finns alternativ som Londonviadukten.

Gäst

#5

2016-04-04 20:46

Åtta år av frekventa lastbilstransporter - det måste vara bättre att förlägga dem någon annanstans än mitt i ett tätbebyggt bostadsområde när alternativ som tex Londonviadukten finns. Varför skulle träden på Katarina Bangata behöva tas ner?

Gäst

#6

2016-04-05 09:52

Detta är ett bostadsområde med många barn. Det ligger två skolor och ett äldreboende där. Det är inte rimligt att ha en arbetstunnel med allt vad det innebär som trafik, buller och luftföroreningar. Barnens skolgård är Blecktornsparken bara det borde göra att man inser att detta är fel ställe att ha en arbetstunnel.
Mvh Anne Jacobowsky

Gäst

#7

2016-04-05 15:42

Mina barn går i Hamnskolan och dess verksamhet och områdets lugn kommer fullständigt att spolieras till företräde för tung trafik. Detta är onödigt och fruktansvärt när det finns alternativ.

Gäst

#8

2016-04-05 17:41

För våra barns skull.

Gäst

#9

2016-04-05 18:22

Det är rena vansinnet att förstöra ett bostadsområde under så lång tid. Som vem som helst förstår kommer det att bli outhärdligt att bo i området runt byggplatsen. Annan lösning finns, då tar man den givetvis.

Gäst

#10

2016-04-06 07:42

Utifrån all information runt arbetstunnel, känns det inte som att en sådan ska mynna ut i ett trångt barnrikt bostadsområde.
Jag är inte emot att staden växer, att vårt område kommer förändras, men ser ingen vits med tunnel under kanalen. Tror på användandet av vattenvägarna. Pengar ska räcka till mycket, behövs ingen uppgång vid Katarina Bangata.
Emma

#11 Mejla

2016-04-06 18:20

Mejla synpunkter till tbananackasoderort@sll.se

 

Ju fler desto bättre!

 

 


Gäst

#12

2016-04-11 19:49

Jag känner mig oroad över att en arbetstunnel planeras i ett kulturområde som fungerar som en oas och återhämtningsplats. Det gröna området och Katarinabangata fyller en stor funktion för stresskänsliga människor och djur. Att denna plats ska nyttjas till det motsatta i och med arbetstunnel och tung trafik känns brutalt. Min önskan är att vi värnar om denna plats och flyttar bygget till ett område som har så sårbar karaktär. Kvarteret är fullt av både teater, parkliv och barn. Här kan ingen byggtrafik härbärgeras i 8år!

Gäst

#13 Ingen T-baneuppgång vid Stora blecktornsparken

2016-04-13 15:10

Det behövs ingen tunnelbanestation för området runt Stora blecktornsparken. Området är välförsett med kollektivtrafik genom bussar. Att offra lugnet och grönskan för en tunnelbanestation är vansinne.


Gäst

#14

2016-04-16 11:42

Jag bor här. Vårt fina kulturkvarter kommer dö ut om detta sker! Barnens verksamhet i parkerna runtom. Orionteatern. Vitabergsparken. Kulturkvarteret. Allt kommer försvinna. Inte tala om livskvalitén.

Gäst

#15

2016-04-17 08:35

Led in via Londonviadukten istället.

Gäst

#16

2016-04-18 17:45

Mina barnbarns framtid på söder.

Gäst

#17

2016-04-25 05:19

bleckan är en fantastisk park för barn och familjer! Dold från vägar o bilar där man kan låta barnen springa fritt. Ett stycke natur i ett annars bildominerat Södermalm. Låt den vara!

Gäst

#18

2016-04-28 19:45

Är orolig för hur det kan påverka hälsa och miljö för boende och andra i området främst ur hälsosynpunkt och störningar under långtid samt föroreningar i luften.

Gäst

#19

2016-05-12 20:17

Min sambos 8-åriga dotter går i Hamnskolan vid Vintertullstorget och barnens skolgård är Blecktornsparken. Om det finns möjlighet att arbeta från Londonviadukten istället så skulle barnen och deras miljö skonas (samt förstås även de boende i området).


Gäst

#20

2016-05-13 06:31

För att 7 år av allt detta är hela barnens uppväxt! Och det borde kunna synkas med arbetet vid London viadukten både ekonomiskt och miljömässigt!!!

Gäst

#21

2016-05-13 14:30

Jag tycker det är idiotiskt att frakta ut bergmassor etc flera kilometer genom trånga innerstadsgator när stationens södra mynning ligger utanför absoluta stadskärnan och närmre större transportleder.

Gäst

#22

2016-05-13 17:26

Pga att hela byggprojektet kommer att påverka området negativt, infrastrukturen i området, boendet och all daglig versamhet för hundratsls förskolebarn/ugndommar i Blecktornsparken.

Gäst

#23

2016-05-16 12:49

Att bygga en arbetstunnel och att leda tung lastbilstrafik in på Katarina Bangata är en helt vansinnig ide. Trafik bör ledas bort från innerstaden. Inte in till Södermalm. Det kommer att negativt påverka alla oss som bor och arbetar här.


Gäst

#24

2016-05-16 21:26

Det kommer att drabba alla boende och förändra hela området för all framtid,  inte bara de 8 år som arbetet med färdigställandet  tar.
Buss servicen i området är fullt tillräcklig och suverän i nuvarande form som kommunikation inom området och hela Stockholm.


Gäst

#25

2016-05-18 08:21

Många boende i området kommer att drabbas av, som det verkar, svåra olägenheter m avsevärt buller. Det projicerade boendet med nya medborgare verkar bli närmaste granne m tunneln. Om en möjlig lösning är att förlägga arbetstunneln t området kring Londonviadukten drabbas sannolikt färre fast boende.