Rätt till vård för personer med lipödem

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rätt till vård för personer med lipödem.

Pisa

#101 Re:

2017-01-11 06:22

#51: -  

 


Gäst

#102

2017-04-05 14:46

Tror att det är detta jag haft sedan tonåren: "växtvärk" som aldrig ger sig, tjocka lår och vader som inte går att träna bort... Alltid en känsla av att inte bli tagen på allvar, att man tror att jag ljuger om hur mycket jag tränar och äter... Och nu samlar jag mod för att orka ta strid för att få en diagnos. Det kanske inte blir någon fight, men de berättelser jag läst om hur andra drabbade blir bemötta är skrämmande! Alla har rätt att bli väl bemötta i vården och få den hjälp som finns att få!

Diddi

#103 Re:

2017-06-01 17:22

#54: Mullbaver -  

 Hej har du fått något svar vart man kan vända sig om man har lipödem. Jag bor i Gävleborgs landsting här finns ingen vård!!

 

Fin

#104

2017-06-14 05:32

Blir så jävla förbannad. Som skattebetalare borde man fan ha rätt till vård. Nu fattar jag varför jag alltid hatat mina lår sen mensen kom. Innan det va jag jordens tanigaste unge. För jag fick en kronisk sjukdom. Men den sjukdomen räknas inte. 30 år och ont i låren även när jag sitter. Smal överkropp och breda höfter och lår. Det är jag. För jävligt. Men mest av allt blir jag ledsen för att jag aldrig kommer få hjälp. 


Gäst

#105 Viktigt att ge vård till kvinnor med Lipödem!

2017-08-07 12:25

Har fått diagnosen Lipödem för några månader sedan! En lättnad men samtidigt tungt!


Gäst

#106 Re:

2017-08-09 18:38

#50: -  

 Har sedan tonåren lidit


#107

2019-08-21 09:59

Cannabisplanter består av mer än 100 olika cannabinoider, kemiska föreningar som verkar på cannabinoidreceptorer i celler som förändrar frigörande av neurotransmitter i den mänskliga hjärnan. Dessa har olika påverkan på kroppen och koncentreras till olika omfattningar i vissa delar av växten, cbd-olja.


#108

2019-08-24 07:40

Ställ gärna alla frågor om cannabis här, jag kommer att svara dig snart.

En av er

#109 Jag också

2020-10-14 18:52

Tack för allt ni har gjort och skrivit! Jag fick diagnos Lipödem i somras, skönt med en förklaring varför inte "amningsreserven" har försvunnit. Min läkare pratade om fetma men jag har smal överkropp, jag blev så ledsen och nedtryckt av hennes ordval. Jättebra med remiss till en fysioterapeut som är utbildad mot lipödem, även hon intygade till läkaren att det var lipödem.