330 bussen

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition 330 bussen.


Gäst

#26

2015-10-04 13:00

Namninsamlingen känns viktig för att visa att många berörs när västtrafik och kommunen slår undan benen för sätilas kollektivtrafik. Jag ser bara försämringar i busstrafiken för Sätila och det hoppas jag vi kan nå fram med så att vi kan ha kvar en kollektivtrafik utan långa glapp och byten.

Gäst

#27

2015-10-04 15:01

Skandal att dra ner så för oss som bor på "landet" inte nog med att ni höjer priserna rejält utan nu ska dra in på bussarna

Gäst

#28

2015-10-04 16:45

För att vi på landsbygden har samma rätt till att kunna åka kollektivt som dom i stan!!!!

Gäst

#29

2015-10-04 17:43

Självklart skall det vara lätt att hälsa på brorsan i Sätila - utan att behöva ta bilen!


Gäst

#30

2015-10-04 18:27

Sätila är en ort som växer och har många pendlare till Göteborg. Man borde gynna landsbygden och istället öka möjligheterna att bo där och pendla till arbete

Gäst

#31

2015-10-04 18:39

Det är av stor vikt att göra Marks kommun till ett attraktivt alternativ till boende! Ubbhult/Sätila/Hyssna är framtiden för kommunen!

Gäst

#32

2015-10-04 18:43

En förutsättning för en levande landsbygd är en fungerande kollektivtrafik. Då fordras också bibehållna hållplatser.

Gäst

#33

2015-10-04 18:53

Det var inget svårt val!! Buss kommunikationen är obefintlig särskilt där jag bor i Fotskäl!! Bästa buss att ta är från/till Sätila. Politikerna pratar stort om miljön, att vi ska åka kommunalt... Så TAR DE BORT DEN!?!?!? Och de ska HÖJA bensinskatten..... Bara till att börja med häst och vagn!! Tycker VÄLDIGT synd om mina kollegor och andra som åker till/från arbetet i Sätila!! Undrar om de kan behålla sina jobb?!?!?! Men Marks kommun är ju läge för det goda livet.... NOT!!!!

Gäst

#34

2015-10-04 19:52

För jag anser att det är viktigt för vår miljö med minskad bilkörning och att man ska kunna bo på landet och ändå ha tillgång till bra kommunikationer. Många måste ta sig in till stan/tätorten för att jobben finns där.

Gäst

#35

2015-10-05 09:25

Trodde att man ville få flera att ta kollektivbussen!
Det är inte sommar jämt och byta i blåst kyla mörker och regn är mindre kul!

Gäst

#36

2015-10-05 12:14

KOMUNIKATIONEN MÅSTE BEHÅLLAS I NUVARANDE STATUS ELLER BÄTTRE,

Gäst

#37

2015-10-05 13:50

All kommunikation vi har på landsbygden styr oss och begränsar . Begränsad vill inte vi och ungarna va 2015

Gäst

#38

2015-10-06 10:47

Hur ska man ta sig till/från jobbet i Skene när man jobbar inte bara morgonpass utan även kvällspass som börjar på eftermiddagen? För att inte tala om helgspassen

Ska man inte kunna åka till stan och ha det trevligt längre heller på ett smidigt och bra sätt?

Detta får verkligen inte gå igenom..


Gäst

#39

2015-10-06 18:17

Om vissa turer skulle dras in skulle det innebära katastrof för mina barn som bor varannan vecka i Sätila och varannan vecka hos mig i berghem och då åker från berghem till Skene o sen buss 330 till Sätilaskolan. Skulle de behöva ta en tidigare buss så tvingas de gå upp kl 5 varje morgon för att kunna ta sig till skolan, och det skulle verkligen vara helt ohållbart då det är helt omöjligt för mig att köra dem.
Det skulle innebära att jag tvingas avstå från att ha dem boende hos mig mer än varannan helg, och det vill vi verkligen inte, och det skulle defenitivt inte heller vara bra för barnen!
Bussturerna måste vara kvar som de är idag!

Gäst

#40

2015-10-07 17:35

För att bra kommunikationer är en förutsättning för ett samhälles utveckling och den nya tur-tätheten är ett steg i fel riktning.

Gäst

#41

2015-10-08 16:34

Vill ha kvar 330 bussen. Direkt Göteborg och åter. inga byten i Landvetter Turerna på helgerna är alldeles för få

Gäst

#42

2015-10-11 13:52

Den uttalade ambitionen från kommunens sida är utveckling och inflyttning till Mark NV. Att i detta läge göra området mindre attraktivt för inflyttning är en logisk kullerbytta. Fler boende i aktiv ålder är ett absolut måste för kommunens fortbestånd.

Gäst

#43

2015-10-15 18:03

Mycket Bra initiativ!! i dessa dagar när många försöker åka så mycket buss det bara går, så ska man inte dra in turer.

Gäst

#44

2015-11-08 20:15

Ska det verkligen ta 1:30 h att ta sig från Korsvägen till Bugärde efter jobbet på kvällen? Detta är fullkomligt orimligt då det alltid talas om att man vill ha fler som åker kommunalt. Tänk om, tänk rätt. Personligen är jag helt klart intresserad av att slopa bussen och köra bil till och från jobb istället. Att dra ner på såväl hållplatser utefter 156an som inne i Sätila är helt galet. Låt bussarna gå som i dagsläget istället!

Gäst

#45

2015-11-08 20:25

För att min syster inte ska behöva åka 1,5 timma varje kväll hem från jobbet när hon kunnat ta sig hem på 30 min kollektiv tills nu!

Gäst

#46

2015-11-08 21:33

Min sambos dotter bor i sätila

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2015-11-09 00:05



Gäst

#48

2015-12-01 20:12

Kommentarerna ovan talar sitt tydliga språk. För mig är det helt obegripligt att välja ut vissa hållplatser som man "kapar av" från 300 (bl a Bugärde som är vår hållplats där 300 inte längre skall stanna enl nya turlistan) samt gör 330 till en buss mellan Marks och Härryda kommuner. Jag har, i princip, aldrig någon behov av att ta mig till Landvetter med buss då jag jobbar i Gbg vilket idag innebär en bussresa på mellan 20-25 min. Byte på den, va?? Och det sägs vara Markbornas politiker som varit med och drivit igenom en direktbuss för "markborna". Hur kan man så fullkomligt skära bort Sätila, som tillsammans med Ubbhult och Hyssna, är den del av Mark dit människor företrädesvis flyttar till från stan?? Och hur kan man hänvisa oss som bor längs 156:a till en buss som, i först hand, går till Landvetter. Frågorna tar tyvärr aldrig slut. De här listan visar hur många av Västtrafiks trogna kunder det berör. Man vill ju ha svar på frågan: Hur tänker ni, Västtrafik? Och hur tänker ni, Marks och Härryda kommuer?


Gäst

#49

2015-12-06 10:18

Det är jätteviktig att ha direktbussar till Göteborg annars blir det mer ich mer ointressant tidsmäsig att pendla till jobbet dagligen.Genom en förminskning av antalet direktbussar från Sätila till Göteborg blir det därför helt ointressant att välja kollektivtrafik. Västrafik kommer att gräver sitt eget grav genom sånna beslut. Mvh Stefan Millemann

Gäst

#50

2015-12-13 17:00

Jag kan inte ta mig till mitt arbete vissa dagar längre. Helgernas tider är katastrof då jag inte kommer till jobbet på morgonen