330 bussen

Gäst

/ #48

2015-12-01 20:12

Kommentarerna ovan talar sitt tydliga språk. För mig är det helt obegripligt att välja ut vissa hållplatser som man "kapar av" från 300 (bl a Bugärde som är vår hållplats där 300 inte längre skall stanna enl nya turlistan) samt gör 330 till en buss mellan Marks och Härryda kommuner. Jag har, i princip, aldrig någon behov av att ta mig till Landvetter med buss då jag jobbar i Gbg vilket idag innebär en bussresa på mellan 20-25 min. Byte på den, va?? Och det sägs vara Markbornas politiker som varit med och drivit igenom en direktbuss för "markborna". Hur kan man så fullkomligt skära bort Sätila, som tillsammans med Ubbhult och Hyssna, är den del av Mark dit människor företrädesvis flyttar till från stan?? Och hur kan man hänvisa oss som bor längs 156:a till en buss som, i först hand, går till Landvetter. Frågorna tar tyvärr aldrig slut. De här listan visar hur många av Västtrafiks trogna kunder det berör. Man vill ju ha svar på frågan: Hur tänker ni, Västtrafik? Och hur tänker ni, Marks och Härryda kommuer?