330 bussen

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition 330 bussen.


Gäst

#1

2015-10-03 19:53

För att jag vill ha buss 330 kvar.

Gäst

#2

2015-10-03 20:01

Folk måste kunna ta sig till och från sina jobb från sitt hem på ett miljömedvetet sätt.
Mer bussturer mindre människor ensamma i sina bilar.

Gäst

#3

2015-10-03 20:24

Sätila växer hela tiden. Folk från stan har flyttat ut till landet då kollektivtrafiken till stan fungerar så bra. Ska det bli lika krångligt att ta sig till Gbg som det är att ta sig till Borås? Detta gillar vi inte!

Gäst

#4

2015-10-03 20:38

En stor försämring klart de påverkar och västtrafik borde tänka om

Gäst

#5

2015-10-03 20:59

Emellanåt blandas tydligen utveckling ihop med avveckling?

Gäst

#6

2015-10-03 21:19

Sätila är den ort i Marks kommun som utvecklas mest! Ta inte bort bussarna för oss i Sätila och alla som besöker Sätila!

Gäst

#7

2015-10-03 21:40

För att om man minskar bussarna i den mest expansiva och attraktiva byn i hela kommunen så har man fan inget innanför pannbenet.

Gäst

#8

2015-10-03 22:49

Bra lokaltrafik är ett måste för en levande bygd!

Gäst

#9

2015-10-04 05:03

Därför att många som fryttat till Sätila har just gjort detta pga. att busstätheten var bra mot Gbg om man pendlar till jobbet.Att kunna åka in till storstaden för nöje är åxå viktigt.

Gäst

#10

2015-10-04 05:44

Att dra in bussturer innebär ju ett ökat bilåkande istället. Ett synnerligen dåligt val för miljön!

Gäst

#11

2015-10-04 05:55

Helt vansinnigt att dra in bussar från en bygd som växer för varje dag! Vi behöver verkligen de bussar som finns idag. Folk kan ju inte bara ändra sina arbetstider hur som helst. Alla jobbar inte sk kontorstider.

Gäst

#12

2015-10-04 06:02

Sätilaskolan är min arbetsplats, om min restid förlängs ytterligare blir det ohållbart att bo i Göteborg och kunna resa till och från Sätila varje dag. Tack vare snabba förbindelser har jag stannat på skolan i många år. Yrket innebär ganska ofta att jag behöver vara kvar på kvällar detta skulle då innebära att jag dessutom får problem/längre restid att ta mig hem. Något som min arbetsgivare inte kommer kompensera mig för. Är det dags att byta arbete?

Gäst

#13

2015-10-04 06:06

VI KAN INTE LÅTA SÄTILA DÖ VI BEHÖVER ÄVEN NYA VÄGAR

Gäst

#14

2015-10-04 06:09

Eftersom Smälteryd fd. Fängelse kommer att bli flyktingförläggning.

Gäst

#15

2015-10-04 06:10

Många åker 330 bussen från Sätila och Hyssna.
Och med byte i Landvetter och Korsvägen för att komma vidare med tåget är inte så bra. Varför dra in på allt på landsbygden..


Gäst

#16 Sätila - en av de få tillväxtorterna i Marks kommun

2015-10-04 07:44

Sätila växer så det knakar och har en stor inflyttning från Göteborg och andra kringliggandet städer.

En av de saker som gör att folk väljer att flytta hit är bussförbindelserna till Göteborg och till Kinna. Att kraftigt reducera dessa kollektivförbindelser är skamligt och ogenomtänkt. Man kan läsa att det sker förbättringar, men det gäller ju enbart för dem som bor i Kinna och Skene. För alla andra i området är det enbart försämring.

Konsekvenser:

  • Att dra ner antalet hållplatser minskar säkerheten för barn och ungdomar som bor i Sätila och längs med 156, då denna väg saknar gångbanor och farten är hög.
  • Pendlandet med egna bilar kommer att öka, då man inte vill riskera sina bilar på de pendelparkeringar som finns längs med väg 156.
  • Inflyttningen kommer att minska då de kollektiva färdsätten försämras
  • Restiden blir väldigt lång med många byten
  • Förtroendet för framför allt Marks kommun men också Västtrafik som har fattat ett så korkat beslut fortsätter att minska.

Detta beslut rimmar illa med de målen som finns uppsatta om att fler ska åka kollektivt och är ett svek mot oss som bor i Sätila och för oss som använder kollektivtrafiken.

 


Gäst

#17

2015-10-04 07:45

Människor ska kunna bo på landsbygden utan att behöva ha egen bil. Detta är livsviktigt ur demokratisk (och miljömässig) synvinkel!

Gäst

#18

2015-10-04 07:55

Ge mig bara en god anledning varför man ska byta i Landvetter. Såklart att turen ska gå direkt inget krångel, annars tar folk bilen om det är krångligt.

Gäst

#19

2015-10-04 08:32

Bussen är en förutsättning för att kunna bo i Sätila men jobba i Gbg.

Gäst

#20

2015-10-04 08:36

För att 330 bussarna ska fortsätta gå som dem gör.
Det är redan svårt att ta sig någonstans och om 330 bussarna går mer sällan kommer det bli omöjligt

Gäst

#21

2015-10-04 09:04

Eftersom jag själv är uppvuxen i Sätila och har släkt och vänner boende där så vet jag vad bussen betyder.
Många boende är beroende av bussen för att komma till sina jobb. Möjligheten för unga att bo kvar i Sätila men ändå kunna jobba i Göteborg har betytt mycket men nu tycks någon sätta stopp för detta. VARFÖR?
Sätilaborna är beroende av sin buss många kommer nu att ta bilen istället vilket inte är bra för miljön men det kanske inte är något som ni jobbar med?

/Katarina


Gäst

#22

2015-10-04 09:26

Smartare att ta bussen till stan än bilen

Gäst

#23

2015-10-04 09:56

Det är ju bättre för miljön att man åker buss än ta en och en tar bilen till stan. Eller hur?

Gäst

#24

2015-10-04 09:56

Bedrövligt att vi inte ska kunna ta oss till och från Göteborg på ert fortsatt konkurrenskraftig sätt,
-tid för den enskilde eftersom detta kommer längre tid
-miljö, många fler kommer kallstartas  bilar till anslutningshållplatser.
-miljö, fler kommer skippa kollektivtrafiken helt å ta bilen.
-säkerhet, hur många är sugna på att nära å kära ska byta buss i Landvetter på kvällar å helger? Med de risker det innebär?
är några aspekter. Vill vi fortsatt ha inflyttning i kommunen så måste bussarna gå på ett vettigt sätt.
Nä, gör om å gör rätt!


Gäst

#25

2015-10-04 12:49

Har barn med familj som bor i Sätila , dom vill kunna komma till stan lättare och vi ut till dem utan att det skall ta 1-2 dagar :-(