Skriv under för bättre Psykiatrisk vård i Sverige


Gäst

#1226

2016-03-31 07:44

Fysisk vård o hjälp har vi rättighet till, men inte psykiskt vård o hjälp!? Det behöver jämnas ut ordentligt.

Gäst

#1227

2016-04-03 09:49

Har en nära anhörig som inte får den hjälp som borde vara självklar. Kompetensen och pengarna finns inte!

Gäst

#1228

2016-04-05 07:04

Finns ingen tillfredställande vård för människor med psykisk ohälsa och dubbeldiagnoser. Det handlar om att rädda liv. Mångas liv.
Peo

#1229 Re:

2017-01-14 08:00

#17: -  

 Bra beskrivet!

Cristina M

#1230 Anhöriga & mig själv

2018-11-13 02:46

Är drabbad av det i uppväxten & mig själv så det jag hade sett & hört när jag växte upp gjorde ej mig mer benägen att uppsöka psykatrin men blev tvungen till slut då inom öppen vården. Sen undrat över varför det är sådant stigma &över just det psykiska.  och varför det ej känns som att kropp & själ ej hänger ihop i vården . Varför det ej tas prover inom psykatrin och har vi ej kommit så långt i forskningen eller beror det på att det kostar för det gör det. Men jag måste både vara min egen läkare & forskare på mig själv & lägga pussel på det för att reda ut mig själv för att kunna be om tex prover som ska tas . Och det jag har kommit fram till att den vården som erbjuds suger då den ej håller måttet men självklart tacksamm för det som erbjudits .