Lagstadga om 1,5 meter mellan cyklister och motorfordon
Kontakta namninsamlingens skapare
Re: Pengar
Kommunala cykelvägar beskostas av kommunalskatt vilket betalas även av cyklister.
Många olyckor/konflikter kan undvikas om dessa personer lär sig reglerna.
Olyckor
För många olyckor har inträffat och upplever att det sker allt mer frekvent. Klimatet är dåligt mellan bilister och cyklister. Dessutom tror jag att många är omedvetna om hur det är att sitta på en cykel och ha en bil som kör förbi i 70 blås med 0,5m avstånd.
För att få säkrare trafiksituation för cyklister i förhållande till biltrafiken. Idag är för många ute trafiken för aggressiva i sitt körsätt. Både cyklister och bilister. Större marginaler är en del av arbetet att göra trafiken säkrare.
Du verkar inte kunna trafikreglerna, har DU körkort? Det är DITT ansvar att köra om där det är säkert, inte cyklisternas.
Din kommentar om kostnader är så korkad att jag avstår från att bemöta den.
Kastvindar....
Cyklar landsvägsracer och är både rädd och orolig för bilarna omkring. Ibland är det stark blåst och kastvindar när man tränar och ibland tar vinden tag i cykeln och man knuffas ut i vägbanan. Har man otur sker detta strax innan en bil kommer....
Har bil och tänker givetvis på cyklisternas säkerhet då jag är ute och kör.
För att det ett behövs ett regelverk i trafiken. Bilister o cyklister kan samexistera i andra länder - varför inte i Sverige?!
| This discussion has been closed. |
#22: Gördis - Pengar
Nu hade du lite otur när du tänkte... Hur var det här med vilka skatter som går till vad?