Rädda Kullstabackens Fritidsområde

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition Rädda Kullstabackens Fritidsområde.


Gäst

#1

2015-02-13 22:00

Tacksam om ansvariga i Ragunda kommun tar ansvar för slalombacken ......
THERESE OCH GUN

Gäst

#2

2015-02-13 22:34

Tycker det är viktigt att behålla för lokalbefolkningen.
Kommunmedborgare

#3

2015-02-13 22:59

Det här är väl vad man kan kalla en misslyckad affär! Extra trist är det när en redan fattig kommun genom denna lösning riskerar att förlora en fin skidanläggning för några som inte hade goda avsikter. Vem bär ansvaret?


Gäst

#4

2015-02-13 23:32

rent av bedrövligt hur detta blivit skött. Hur kan man lämna över till dessa utsugare utan att ha koll på hur läget är. Tidningar & boende , stugägare har med insändare under senaste åren talat om de brister i backen med tillhörande spårpmråden som inte skötts över huvudtaget. Vi är ett flertal stugägare med boende här och med erfarenhet från olika skidanläggningar,och ser med fasa hur det förfaller mer o mer . Som kommun måste man ha koll på läget & se efter hur bl.a.. Detta sköts. Är uppvuxen i denna backe sedan början på 60 talet och det har aldrig varit så dåligt som nu. Skyll inte på vädret , för jag ser att arbetet inte sköts överhuvudtaget innan vintersäsong med bl.a. Röjning av busk o övrig vegetation i backen . Som boende i Sundsvallsregionen med alla backar där ser man hur de förbereds o sköts innan säsong börjar, men inte här ???? Upp till bevis o fixa folk som kan innan alla flyr regionen. M.v.h. U.R.

Gäst

#5

2015-02-14 04:44

En fantastisk backe som nu snabbt tynar bort.Ett rekreationsområde som helt enkelt måste överleva, för de som lever runt den och för kommunens framtid.
Zneakspeed

#6 Ingen backe, ingen Flemming

2015-02-14 08:11

Finns inte backen kvar finns inte själen kvar. Den var bl.a en orsak till att jag blev sugen att flytta hit. Att låta backen dö vore som att ta bort en lunga och då är det bara frågan om när övriga organ slutar fungera. Är det här nådastöten. Låt det inte bli det. Nu måste vi hjälpas åt allesammans. Är det någon slant på skattsedeln som krävs så gör det då. Är det ett par timmars arbete om året som krävs så säg till då. Jag är inte insatt men kan bli om det är ett måste. Ingen backe, ingen Flemming.


Gäst

#7

2015-02-14 08:22

Vi som bor här måste ju få ha något på vår fritid att ägna oss åt. Var ska våra barn och barnbarn samlas.
Längdskidåkning hör även det ihop och det är verkligen på uppgång i kommunen. /A-K

Gäst

#8

2015-02-14 09:37

Kan inte annat säga än att Eija Dibba fick lite rätt ändå. Hon motsatte sig försäljningen till ett så lågt pris och till de villkor som slöts och fick mycket skit för det. Hoppas att det hinns att "rädda backen " nu i elfte timmen. Bra initiativ. /

VN

en stilla undran

#9 Det går utför

2015-02-14 10:24

Det är helt sjukt!! Kommunen har full insikt i bolaget (om de vill) eftersom att de äger del av bolaget.

I princip alla som besöker backen är missnöjd, I princip alla som åker längdskidorär missnöjd alla som är i området är missnöjda hur anläggningen sköts osv. osv. Pistmakinen är ett enda stort hopplock av reservdelar och knappt det, liften går på sista versen och är mycket dåligt skött.

Personalen som jobbar i backen är de otroligt synd om, de ska utföra en massa olika arbetsuppgifter som de alldrig gjort ellar har utbildnin för att utföra.

Alla dessa problem måste 90% av alla som jobbar på kommunen veta om, det finns ingen möjlighet för dom att inte höra det. Då är frågan om alla som jobbar inom kommunens väggar dels som tjänsteman/ kvinna, politiker eller personer som sitter i kommunstyrelsen vet om problemet VARFÖR HÄNDER DET INGET ??? pratar ni inte med varandra ???

Det är ju NI som ska stå först i ledet, det är ju ni som tagit beslutet att det ska vara så här. Ni har ju tagit ett beslut som ni tror är bra för kommunen. Men om ni hör att alla är missnöjda med beslutet ni tagit måste ni ju göra något åt det, då verkar ni ju ha tagit ett dåligt beslut och måste väl försöka göra det bästa av saken eller ... är det inte så?  man kan inte bara försöka tysta ner hela skiten.

Är ni nöjda så sitt kvar i era stolar och fortsätt prata med varandra, Ni kan väl försöka få någon som kan läsa vad som står i kontraktet mellan Er och Elefantberget och verkligen se om det överensstämmer med verkligheten.

Är det verkligen som Gun säger att hon tycker Elefantberget sköter sig bra, att kontraktet efterföljs och kommunen kan inte göra något. Sedan rekomenderar jag kommunen att köpa in en flistugg kanske det går att få ut lite energi ur stubbarna som står kvar uppe på berget.

Svikna löften

#10 Bengar deffekten?

2015-02-14 11:46

Hej och hå det går så bra, vi har makten och det är vi som bestämmer. Det är den ytliga versionen som speglar vad alla tror är sanningen utan att känna till verkligheten. Bengard(d)effekten kommer att visa sig vara en katastrof för kommunen. Ingen ledning. Hon och kommunchefen har aldrig fått någonting gjort. Det är bara 100% och av vad?

Vilket mål hade Mats Larsson och Stefan Thomsson när de köpte backen och hur ser målet ut idag?

En f.d. ortsbo och en världsmästare på skidor, vilket ansvar har ni?

Valle

#11 Re:

2015-02-14 12:38

#8: -  

 Så klart att Eija Dibba hade rätt, men tragiskt att inte majoriteten insåg det.


Gäst

#12

2015-02-14 14:47

I sitt överklagande av kommunfullmäktiges försäljningsbeslut sommaren 2010 ansåg hon att det var fel att sälja skidanläggningen till ett aktiebolag som då inte var bildat, samt att kommunfullmäktige inte informerats om varken marknadsvärde eller taxeringsvärde på den skog som ingick i köpet.

Hon = Eija Dibba/VN

Gäst.

#13 Gäst.

2015-02-14 15:22

Vi får inte glömma bort att Anders Blomberg, då arbetade i kommunen och hade ett finger med i spelet.


Gäst

#14

2015-02-14 16:44

En bra ide, kul att så många är med o visar kommunen att detta var fel, sedan är det bara att tråkigt att kommunen inte har agerat trots alla klagomål, skandal.

Gäst

#15

2015-02-14 17:08

En given utgång

Gäst

#16

2015-02-14 17:49

Skam går på torra land om kommunen schabblar Bort det här.
Vi hade en jättefin backe, rädda den!!!

Gäst

#17 Re: Gäst.

2015-02-14 18:21

#13: Gäst. - Gäst. 

 Ja det var ju han som fixade hela köpet, och verkligen angagerade sig för att få igenom köpet till sina jakt-kompisar. Sedan fixade han så att rodelbanan ingick i köpet också utan någon extra kostnad och utan att det nämdes i anbudet.

 


Gäst

#18 Re: Re: Gäst.

2015-02-14 18:28

#17: - Re: Gäst. 

 Precis så gick det till, Och jag varnade kommunen för detta, men ingen lyssnade.

 

Kulan

#19

2015-02-14 18:36

Uppdrag granskning!!!

SKANDAL !

#20 BENGARDEFFEKTEN

2015-02-15 06:51

att två så handfallna, styr och ställer, tacka för att vår kommun mår som den mår.

det är våra skattepengar ni strör så frikostigt åt totalt oengagerade backägare.

vad är det ni försöker dölja ????????

CM

#21 val

2015-02-15 10:08

 Detta är faktiskt alla vi som röstars fel. Varför rösta år efter år på sossarna fastän dom gör dåliga affärer och en massa skit gång på gång. Dom andra partierna står handfalna och kan inte göra någonting då sossarna har så stark mandat. Gång på gåg så klagar dom andra partierna på att sossarna vägrar samarbeta fastän det räcks ut en hand att ta disskution. Fol sitter och svär och gnäller om hur kommunen styrs och hur dålit det styrs och sedan går man och röstar på SAMMMA igen. Det är helt jäkla sanslöst, förstår ni inte att ni SJÄLVA sänker vår kommun. Ni lever i precisa nuet oh tänker inte ett ögonblick när det är dax för val. Nu var det snack om att det skulle komma en massa invandrare och en del hade kommit precis när valet var och då tokröstade vissa på SD. i kommunvalet. Vad kan SD göra i på kommunal nivå? det fanns ju inte ens en representant här, vad vill sd göra för vår kommun? Jag pratade med dom som roddade när Jimmie Å var här och då frågade dom mig hur man kör från hammarstrad till östersund. Dom frågade hur lång tid det tar att köra dit. DOM VET INTE ENS VAR DOM ÄR! Och sådana saker kollar man väll upp INNAN. Nu tittade jag på klockan och sa ill dom att dom inte kommer hinna i tid till ösund och då fick dom lite panik. Sedan frågade dom om det var grusväg hela vägen in till östersund likadant som från ollefteå och till hammarn. ???! Nog för att sollefteåvägen skulle behövas kollas över men det är väll lite hårt att kalla den en grusväg så hur fasiken hade dom kört dit. Sanslöst. Om dom inte ens kan hitta hit och inte kan ens använda kartor hur fasiken ska dom klara av att styra ett land? Men då var folk arga just då på invandrare så då fick just det partiet en massa röster och anda mindre partier som hade behövt just dom rösterna fick backa och ge mer makt åt sossarna. Och istället för at röst på SD varför inte kolla upp om någon av dom andra partierna vi har redan tycker lite i just den frågan som är så jävla viktig att man skiter i allting annat i 4 år till nästa val.

Nu hade ju det tyvärr lugnt ner sig med skolfiaskot och äldreboendet och Bengard lyckades få till en snabblösning så tyvärr hade folk glömt bort att hon ville ställa till jävulskap för både hammarn och bispgården. Och bisågården klara sig bara med nöd och näppe med varningen att blir det mindre barn så stängs det. Och jävla mygel är det med alltihop att skita i att satsa pengar på något i flera år just för att komma senare med att just de är dåligt skött, jamen sköt om det då för det är ni som har skitit i att göra det. 

Finns så inihelsicke mycket skit som sossarna har stält till med i denna kommunen och folk bara tar och tar och röstar på samma jäkla skit igen istället för att slå näven i bordet och säga att i accepterar inte detta. När man bor i en liten bygd så ska man INTE se till partifärger. Man ska se till vad partierna gör i verkligheten för bygden. Själv ör jag till den röda sidan men jag håller med många saker som dom blå i kommunen säger och tycker om själva kommunen för dom kan d och då komma med lite jävla vettiga saker dom med. Men sossarna ser jag fasiken bara rött när jag ser för under dom nu 15 åren som jag har bott här så har dom förstört så oerhört mycket av det som gjorde att jag stannade kvar här när jag egentligen bara var på besök. Mygel, svågerpolitik, roffa åt sig, stå och le och säga en sak och besluta något annat bakom stängda dörrar. Det är vad ni röstar på Ni som röstar på sossarna och deras partiplan så ni som röstat på dom kan klappa er själva i ryggen nu när ni ser hur slalaombacken står och förfaller och riskerar att bli utsåld. För när det ar någon som ifrågasatte hela affären så vart denna personen skarattad åt och behandlad som en jobbig jävel. Alla affärer ska skötas rätt och riktigt men än så länge har jag inte hört om någon affär som genomförts som det inte varit något skit runtomkring i kommunen.

För jävligt rent utsagt när det är e så oerhört fin kommun med bra folk vacker miljö och mycket som hade kunnat locka inflyttare och många möjligheter för tillväxt så blir det skit istället för några få får makt att ställa till jäkulskap för så många andra. Tråkigt. Och tyvärr så är det väll så att den dag som folk vaknar upp så är det försent och vägen tillbaks är allt för lång.

Var rädd om våra barn

#22 stort K står enl. ledningen i Ragunda för kultur ? kan det va KATASTROF för vår ungdoms framtid i Ra

2015-02-15 16:06

Skit i mig jag är int född här (50mil norrut)

Gäst.

#23 Backen.

2015-02-15 17:01

Man kan undra vilket ansvar kommunens revisorer har då det gäller detta?

Ska inte dom kontrolera och följa upp affärer kummunen gör?

Gäst

#24 Re: val

2015-02-15 17:03

#21: CM - val 

 En arg Bispgårdare.

Gäst

#25 Re: stort K står enl. ledningen i Ragunda för kultur ? kan det va KATASTROF för vår ungdoms framtid

2015-02-15 17:42