UPPROP-VIGS-ÄNGAR-FRAMTID

Kontakta namninsamlingens skapare

Diskussionsämnet har skapats automatiskt av petition UPPROP-VIGS-ÄNGAR-FRAMTID.


Gäst

#1

2014-11-30 21:02

Som läkare med 40 års erfarenhet av svårt sjuka patienter och med ett allt större intresse för att kunna hjälpa den äldre människan som ofta har en komplex symptombild, som oftast inte är botbar men kan lindras, anser jag det vara utomordentligt viktigt med en vårdmiljö/boendemiljö där personal har tid och kunskap ge den enskilde individen ett omhändertagande efter dennes behov. Jag har själv sett detta kunna möjliggöras på Vigs Ängar i dessutom

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-12-01 10:45



Gäst

#3

2014-12-01 15:47

Alla våra bestämmande i alla kommuner o regioner borde åka till Vigs Ängar o insupa atmosfären där. Alla borde sträva efter samma atmosfär o anda på sina särskilda boenden (både för äldre o för människor med särskilda behov). Vi skulle egentligen, liksom Schweitz, folkomrösta om så pass viktiga beslut. Vården om våra allra "minsta", som verkligen behöver den allra bästa o tryggaste omsorgen, är alltför viktigt att överlåta till politiker som bara räknar kronor o ören

Gäst

#4

2014-12-01 19:00

Stöd detta fantastiska äldreboende "Vigs Ängar", Så här vill vi alla bo när vi blir äldre och inte klarar oss så bra längre. Kärlek och omsorg. Vacker och stimulerande miljö, Lugn och ro. Utbildad personal som kan vårda äldre med demens. Spara inte in på vården av gamla! Kom ihåg att våra äldre är vår historia! Och värd att vårda.

Gäst

#5

2014-12-02 07:06

Att ett ställe som vigs ängar ska behöva tampas med den otrygghet som dess återkommande upphandlingar resulterar i. Vigs ängar är ett unikt ställe på flera sätt och Ystad kommun borde stoltsera och trygga.

Gäst

#6

2014-12-02 07:39

FANTASTISKT STÄLLE

Gäst

#7

2014-12-02 08:04

Här finns en fantastisk förebild på hur äldrevård skall vara. Ystad Kommun, var stolta att det just i Ystad finns en sådan förebild som "Vigs Ängar"! Bevara och förädla denna fantastiska form av äldrevård! Det är just så vi äldre vill ha det!

Gäst

#8

2014-12-02 10:12

Det kan väl knappast vara möjligt att lägga ned eller dra in ytterligare äldrevårdplatser i Sverige utan att ta de allvarliga konsekvenser för våra svaga äldre (drygt 25 procent av Sveriges befolkning) som uppstår vid inskränkningar och inte ta med i beräkningen att det är fler äldre-/serviceboenden vi behöver - inte färre!!!!

Gäst

#9

2014-12-02 10:19

Jag stöder Vigs Ängar till 100%!

Gäst

#10

2014-12-02 13:48

Bra med lokala arbeten

Gäst

#11

2014-12-02 14:17

Vigs ängar är en stolthet för kommunen.Är säker på att det finns vilja i kommunen att detta ska lösas på bästa sätt.

Gäst

#12

2014-12-02 14:59

Tråkigt att höra att Vig Ängar har svårigheter att överleva, det är ju ett så jättefint sdtälle!

Gäst

#13

2014-12-02 19:30

Här vill jag sluta mina dagar i livet
med samma människovärde som jag en gång var mig givet
I en verksamhet där man ser individen
Så man får glädje den sista tiden
Det är viktigt att i själen få ro, en liten planta få gro
Ja på Vigs Ängar vill jag bo

Gäst

#14

2014-12-02 19:56

Det är väl solklart att Vigs Ängar ska fortsätta i samma anda som tidigare.
Vigs Ängar är vida känt som ett väl fungerade äldreboende och så bör det
Få vara i fortsättningen också.

Gäst

#15

2014-12-02 21:33

Vigs ängar borde vara en förebild för allt vårdboende, gör fler Vigs ängar över hela landet.

Gäst

#16

2014-12-03 02:36

Vi behöver boende som vigs ängar.. Lägg inte ner det

Gäst

#17

2014-12-03 08:15

Som en av ytterst få verksamheter inom äldrevården med inspiration från antroposofin ser jag det som OERHÖRT VIKTIGT att Vigs ängar får fortsätta sin verksamhet och att Ystads kommun snarast ser till att detta möjliggörs och säkras för framtiden !
Gerhard Böhme leg sjuksköterska, Stockholm

Gäst

#18

2014-12-03 08:39

Låt dom stanna

Gäst

#19

2014-12-03 08:54

Låt det bli kvar !


Gäst

#20

2014-12-03 09:14

Vi har många fina äldreboenden i Ystad. Tro mig, jag har varit på flera av dem och sett hur fint det är. Jag är Läsombud och har högläsning på Bellevuehemmet en gång i veckan.

Vigs Ängar är ett av våra fina boenden. Det vore ovärdigt att lägga ner en sådan verksamhet. Skriv på!

Gäst

#21

2014-12-03 10:17

Jag har arbetat på många äldreboenden i Ystads kommun och även en tid på Vigs Ängar. Det finns inget så underbart ställe som Vigs Ängar. Detta enorma intresse och fina bemötande gentemot de boende finns inte på många ställen. För personalen på V Ä är inget omöjligt, duktiga eldsjälar som är genuint intresserade av sitt arbete. Skulle aldrig kunna tänka mig att arbeta på något annat ställe om jag ska jobba inom äldreomsorgen. Hoppas verkligen kommunen tar sitt förnuft till fånga!

Johanna USK studerande


Gäst

#22

2014-12-03 11:02

Jag startade det förra uppropet för några år sedan om nedläggningen av Vigs Ängar.Sorgligt att det nu behövs igen.
Politiker,ni är galna om ni inte låter Vigs Ängar fortsätta som det är!
Min Mamma bodde på Vigs Ängar i 15 år och det är ett så fint ställe med så många underbara människor.Låt oss bevara detta som det är!!

Gäst

#23

2014-12-03 12:24

Vigs Ängar är ett föredöme i kommunen och i Sverige. Vi kan vara stolta över att vi har Vigs Ängar i kommunen. Det är ett benchmark för hur bra äldrevård kan bedrivas.
Min mor bor på Vigs Ängar och hon trivs fantastiskt bra. Jag som anhörig känner mig alltid trygg. Det är kul att hälsa på mor och träffa all fantastisk personal. Jag hoppas för min mors skull och alla andra på Vigs Ängar att detta fantastiska ställe får vara kvar i sin nuvarande form.
Birger Hansson

Denna post har tagits bort av personen som skrev den (Visa detaljer)

2014-12-03 14:26


Maria

#25 Re:

2014-12-03 14:28

Tänkte på dig, när jag skrev under. Kram!#22: -