För bättre vård för sexuellt utsatta

demo_fbevent_header.jpg

Den 8 mars kommer vi att demonstrera för bättre vård för oss som utsatts för sexuella övergrepp.

Demonstrationen kommer att hållas utanför Läkarförbundet i Stockholm. Men vi vet att ni som utsatts (och era anhöriga) finns i hela landet och att många helt enkelt inte kan ta sig till dit. Några på grund av avståndet, andra för att de helt enkelt inte orkar, för att de är sjuka. Det är kanske främst för er som inte orkar som vi gör detta, för att ni ska kunna få hjälp att orka.

Så nu får ni möjligheten att vara med här istället, det här är onlineversionen av demonstrationen. Skriv under och visa att du håller med om att vi har rätt till bättre vård.

Vi kommer eventuellt läsa upp namnen på dem som skrivit under på demonstrationen, om du inte vill att ditt namn läses upp på demonstrationen kan du skriva det som kommentar.

Den 8 mars kommer vi också sända live via Patientföreningen Medusas facebook, så den som vill kan vara med och titta där också.

Flo Fermelin, Patientföreningen Medusa    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Flo Fermelin, Patientföreningen Medusa överlämnar min signatur till dem som har makt över frågan.