Bevara beachvolleyplanen i Ellös!

Under en längre tid så har det pratats om att beachvolleyplanen nere vid badplatsen i Ellös skall tas bort, pga av att boende i dom nybyggda lägenheterna strax intill och på området tycker att det är störigt och farligt att sitta ute på altanerna. De flesta av dessa lägenheter är byggda efter att planen låg där, alltså så miljön är oförändrad sedan dom flyttade in.

I nuläget så går den inte att använda då kommunen har bett Morlanda goif som är den förening som ansvara för den, att ta hand om nätet och linjerna om man vill behålla det. Annars hade dom tagit ner det själva pga av att arrendet är uppsagt.

Det är en plan som det är mycket aktivitet på, unga som gamla använder den. Och det hoppas jag bara ses på ett posetivt sätt att människor i kommunen aktiverar sig.

Arrendet på marken till planen är uppsagt av kommunen, och detta förhandlar nu Morlanda GOIF med kommunen om att få ha den kvar, alternativt att få den flyttad om den nu är felplacerad pga dessa nybyggda lägenheter.

Så som det ser ut nu så är det ett fåtal boende i området som inte vill ha den kvar och som har lyckats att övertyga kommunen om detta, så nu är det dags att visa hur många som vill motsatsen.

Alla som tycker att beachvolleyplanen på Edebacken i Ellös skall vara kvar skriver under denna namninsamling med namn,bostadsort och mailadress.

Tack för erat stöd!