Stoppa föreslagen exploatering av Falsterbokanalen, projektet Gläntan

750 underskrifter!

2021-11-28 10:31:07

Hej,

En dryg vecka har passerat sedan namninsamlingen publicerades och vi har redan fått in över 750 underskrifter. Fortsätt DELA!

Flera har hört av sig om hur man kan hjälpa till. Man kan hjälpa till genom att:

• printa flyers att dela ut i brevlådor (kontakta oss)
  • Dela länk på FB
  • Skicka länk via sms eller mail
  • Se till att alla i hushållet över 16år skriver på (boende i Vellinge kommun)
  • Förklara för vänner & grannar vilken påverkan belutet kommer att ha för exvis trafiken i Ljunghusen & Höllviken, möjligheten till tätortsnära natur minskar, vyer över tallar & kanalen elimineras till förmån för huskroppar, befintligt förslag är betydligt större både på höjden & bredden än vad som ursprungligen presenterades, Sjöscoutsverksamheten har 3-månaderskontrakt och har fortfarande ännu inte fått ett erbjudande för hur deras verksamhet ska kunna fortskrida den dagen kommunen avbryter att förnya kontraktet.

Måndagen den 13/12 kommer Kommunfullmäktige i Vellinge kommun att slutbehandla frågan om antagande av detaljplan för ”Gläntan”. Innan dess kommer vi att överlämna namnlistan inkl. kommentarer till ledarna för respektive parti.

SPRID ORDET, DELA LÄNKEN!!

Trevlig första advent!

/Anna & Johan

Beslut om Gläntan 13/12 i kommunfullmäktige

2021-11-25 11:20:24

Hej,

Om drygt två veckor, måndagen den 13/12 kommer Kommunfullmäktige i Vellinge kommun att slutbehandla frågan om antagande av detaljplan för ”Gläntan” (Räng 10:231 och del av Höllviken 19:54 mfl), ett beslut som kan komma att påverka vår närmiljö, trafiken och vyerna över Falsterbokanalen för all framtid.

Vi ämnar att lämna in listan med namn innan KF, med en sammanställning av era kommentarer. Men vi behöver fler som visar sitt stöd.

SPRID ORDET, DELA LÄNKEN!!

Bifogad bild visar området som planeras att exploateras.3F115A17-424D-41AC-8E44-F2EF4F519B1E.png

Tack,

Anna & Johan

Anna Lundberg

Tack för respons, fortsätt dela!

2021-11-22 14:53:54

Stort tack för fantastiskt respons på namninsamlingen! Bara 2 dygn sedan den skapades och vi närmar oss redan 300 underskrifter! Det visar på hur många av oss som värdesätter och värnar om det unika vi har på Falsterbonäset.

Uppmanar er alla att vänligen dela via sms, mail, FB eller sprida ordet om namninsamlingen när ni ses på jobbet, affären, träningen eller pratar med grannen, detta så att våra politiker ser att vi står enade i viljan att stoppa föreslagen exploatering av Falsterbokanalen.

Mvh,

Anna & Johan

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.