Låt Ismail och Murteza stanna i Sverige!

Kontakta namninsamlingens skapare

Ett stort tack! Fortsätt gärna att dela!

2020-07-30 10:56:08

Stort tack till Dig som undertecknat vår namninsamling Låt Ismail och Murteza stanna i Sverige!

En kort uppdatering:

Namninsamlingen har nått över 5200 underskrifter vilket är fantastiskt! Vi är en grupp som arbetar för att Ismail och Murteza ska få stanna i Sverige. Tack vare medmänniskors donerade pengar har en advokat kunnat anlitas som nu hjälper oss vidare. Namninsamlingen kommer att lämnas in när advokaten anser att det är lägligast. Därför ber vi nu er att fortsätta dela namninsamlingen för att samla ännu fler röster. Era underskrifter belyser Ismail och Murtezas situation, understryker att en utvisning är inhuman och något som vi vägrar att acceptera. Vi höjer tillsammans rösten för att Sverige ska följa sitt åtagande av mänskliga rättigheter och barnkonventionen.

Så fortsätt dela på sociala medier, uppmana er familj, era vänner och kollegor att skriva på!

Det finns en hemsida med samlad information för dig som vill veta mer eller engagera dig vidare: https://www.initformorre.se/

in_it_for_morre3.png

Vi finns även på Facebook och instagram under namnet In it for Morre.

Tack återigen för att ni kämpar tillsammans med oss. Ismail och Murteza är oerhört tacksamma för ert stöd.

Hilda Davidsson, Annika Davidsson

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.