Rädda Wiks folkhögskola och de estetiska kurserna

Kontakta namninsamlingens skapare

För en vecka sedan beslutade tyvärr Kulturnämnden Region Uppsala att ej fortsätta med de estetiska kurserna på Wiks folkhögskola

2020-06-04 12:07:58

Många av er har säkert hört Kulturnämndens version på det hela genom media men det finns en hel del som talar för att det finns mycket mer att berätta samt flera frågor att få svar på.

Kulturnämnden valde att lägga ned de populära estetiska utbildningarna med sina professionella lärare trots att det fanns starka indikationer på en god samarbetsvilja hos personalen och att goda resultat uppnåtts - och det även i coronatider.

Hur kunde det gå såhär långt? Vad hände på Wik under det senaste året? Vilka bär ansvaret? Vad innebar "konflikten" egentligen som Kulturnämnden hänvisar till? Vilka beslut tog rektor? Vilka beslut tog fd Kulturdirektör Kajsa Ravin? Hur länge var de anställda för uppdraget? Vilka roller hade dom? Frågorna är många och tillsammans kan vi driva detta framåt så att sanningen kommer fram.

Namninsamlingen pågår fortfarande och är nu uppe i 3333 underskrifter. Tack till alla som skriver på! Många är engagerade i frågan och gemensamt kan vi hitta andra vägar att gå för de estetiska kurserna och #wiksframtid

Vad kan du göra för att hjälpa till?

1. Skriva under denna namninsamling

2. DELA länken vidare så att den når många!

3. Använd hashtaggen #wiksframtid i sociala medier.

Vi behöver din hjälp! Maila mig gärna vid frågor: kristina.nordell@gmail.com

Kristina Nordell

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.