Stoppa nedläggningen av språkprogrammen på Katedralskolan

Kontakta namninsamlingens skapare

Linguas och humanistiskas framtid på Katte

2017-04-20 12:10:15

Den 22/3 beslutade skolledningen och kommunen att lingua kommer finnas kvar på Katedralskolan i Lund. Framtida linguaklasser kommer till hälften bestå av linguaelever och till hälften av samhällselever, detta betyder att de kommer att läsa gymnasiegemensamma ämnen tillsammans. De som går linguaprogrammet nu kommer fortsätta att gå tillsammans med humanistiska programmet fram tills de går ut.

Tyvärr innebär detta beslut en paus för humanistprogrammet på Katte för oklar framtid. Vi hoppas att denna paus upphör så fort som möjligt och att alla elever som har ett intresse för humanistiska programmet även ger linguaprogrammet en chans!

Vi tackar alla som visat sitt stöd och skrivit under och kommunen som lyssnat på vår oro. Era underskrifter har betytt att skolan tagit oss på allvar.

Tack från lingua och humanistiska på Katte!

Cornelia Lindvall

2017-04-20 11:35:40

Cornelia Lindvall

Dela denna namninsamling

Hjälp den här namninsamlingen att få fler underskrifter.

Hur sprider man en namninsamling?

• Dela namninsamlingen på din Facebookvägg och i grupper som rör ämnet för din namninsamling.
  • Kontakta dina vänner
    1. Skriv ett meddelande där du förklarar varför du skrev på namninsamlingen, då människor är mer benägna att skriva på om de förstår hur viktig frågan är.
    2. Kopiera och klistra in namninsamlingens webbadress i ditt meddelande.
    3. Skicka meddelandet via e-post, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram och LinkedIn.