Vi ber dig underteckna med ditt namn till följande brev som kommer skickas till Puma. Visa dem att vi är många som vill kunna köpa deras produkter utan att hota de mänskliga rättigheterna.

Till Puma.

Puma är ett stort varumärke som står för kvalitet och god kvalitet inom idrottsvärlden. Detta förpliktigar att man står upp för de förtryckta. I detta fall palestinierna.

Det palestinska området Västbanken har sedan 1967 varit olagligt ockuperat av Israel. Det har byggts olagliga bosättningar där som lett till ett apartheidstyre. Israels bosättningspolitik har medfört att palestinier inte kunnat röra sig fritt på egen mark, inte får använda infrastruktur som varit exklusiv för judar och markstölder. Palestinierna lever i ett fängelse utan tak.

Trots detta har Puma verksamhet i dessa olagliga rasistiska bosättningarna. Erat fina varumärke utnyttjas av ockupationsmakten för att legitimera ockupation och rasism. Detta är inte värdigt Puma.

Pumas största varumärke i idrottsvärlden var Diego Maradona. En fattig indianpojke som trots rasism och fördomar, med era skor erövrade fotbollsvärlden, gav de fattiga och negligerade i Argentina en självkänsla och lät det mindre bemedlade och diskriminerade Syditalien lyfta sina huvuden i stolthet. Ni har därför ett ansvar att fortsätta på herr Maradonas spår; att bekämpa rasism och inte ge den legitimitet.

Genom att underteckna godkänner jag att Nasser Badr lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.