Till svenska staten: Fördöm den israeliska regimens bombning av Gazaremsan och vidta åtgärder!

Den 30:e oktober 2014 var Sverige den första medlemsstaten i Europeiska Unionen att erkänna staten Palestina. Den 10:e februari 2015 öppnades den Palestinska ambassaden i Stockholm, i samband med ett officiellt besök av den palestinske presidenten Mahmoud Abbas. Därtill har Sverige deltagit i de internationella ansatserna till att lösa upp den illegala militära ockupationen av palestinsk mark.

Nu pågår det en ny massaker i Gazaremsan. Detta utöver den långvariga blockaden av området som nu dessutom förhindrar människor från att fly bomberna. Det är fruktansvärt. Sverige får inte längre se på. Ni - riksdagsledamöter, regeringsledamöter och statsministern - representerar den svenska befolkningen, och den svenska befolkningen står upp för mänskliga rättigheter och fördömer de människorättsbrott som begås av den Israeliska regimen. Representera oss genom att officiellt fördöma den israeliska regimens hån av internationell lagstiftning och mänskliga rättigheter. Tala till svenska folket och förkunna att Sverige står i sympati med den palestinska befolkningen och deras motstånd mot den ockupation och det våld som den israeliska staten utövar. Fortsatt tystnad från svenska staten i detta läge reflekterar inte våra egna svenska grundlagar och vår internationella moraliska plikt.

På samma sätt som vi stolt blev den första av EU:s medlemsstater att erkänna staten Palestina, vill vi även nu stå i framkanten för att sätta stopp för bombningen av Gaza. Det finns ingen tid att förlora. Varje dag som går, varje timme och varje minut, är det fler palestinier som dör. Låt oss förespråka ett internationellt handlande och det nu!

Genom att underteckna godkänner jag att Salma Mohamed lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.