Ta bort mobilförbud på arenaskolan

Jag tycker att Arenaskolan ska ta bort sitt mobilförbud eftersom att många elever mår dåligt och kan känna sig trygga med mobilen eftesom man då har tillgång till att skriva till sina föräldrar eller annan person om detta skulle vara något. Vissa elever är också ensama eller bara har en kompis och när den kompisen är borta då när de är lunch sitter man inte helt själv utan man kan ringa någon eller titta på något så man inte känner sig helt ensam. Om det skulle hända något, exameplvis om man är ute går på rasten eller om man har orientering bör man få ha tillgång till sin telefon för att kunna nå 112. Det flesta elever har också sitt schema på sin telefon så att man har koll vilken tid man ska ha sin nästa lektion samt har endast en klocka på mobilen. Jag tycker Arenaskolan kan ha kvar sin gamla regel om att lämna in mobilen innan lektionen men tycker man ska få tillbaka den efter lektionstid så att man får ha den på raster. Många använder också mobil som en social sak exempelvis visa roliga videos för varandra sen vet jag också att många pluggar till att ta am körkort via sin mobiltelefon på raster samt pluggar till vanliga prov man har i skolan. Det händer också att vi tjejer kan blöda igenom och då vill man ju kunna ringa sina föräldrar så man kan få gå hem och byta byxor eller om någon kan komma med nya byxor till en. På Arenaskolan finns också en kiosk man kan köpa ifrån och då med mobiler har man kunnat swisha men nu ska man ju ha kontanter istället, men alla byxor har inte fickor på sig så vart ska man ha de? Det är det också väldigt lätt att sno någons pengar om man går runt med kontater, dom som jobbar i kiosken är ju oftast elever så dom eleverna kommer ju enkelt bara kunna smyga ner lite pengar i fickan till sig själva.

Genom att underteckna godkänner jag att Meija Lundin lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.