Ta bort köttaromen från Touch Of Tastes Schalottenlöks- och Kantarellfonder

Touchoftaste.jpg

Hej!

Hörrni. Jag är skitledsen. I helgen fick jag information från ett flertal personer om att de "naturliga aromerna" i Bong Touch Of Tastes Brynta Scharlottenlöksfond OCH deras Kantarellfond innehåller nötköttsarom! De har ju varit totala stapelvaror i min (Jävligt Gotts) matlagning de senaste typ tre åren, och jag har tipsat vitt och brett om dem - då jag dels var helt övertygad om att de var veganska - och för att de både är riktigt goda och i övrigt inte innehåller en massa skit. Perfekt för att ge extra smak till vegansk matlagning alltså - trodde jag ja.

Nu kan jag inte längre hitta de ursprungliga mailen och frågorna som jag såg för några år sedan där jag är helt säker på att Bongs kundtjänst intygade att det inte fanns några animalier i dessa fonder, men jag vet att jag har sett dem. Det ställer ju dock lite ord mot ord, men jag har svårt att tro att jag har inbillat mig att jag läste det. Så frågan är om de har ändrat receptet sedan dess, eller om det helt enkelt har rått någon form av oklarhet ifrån deras håll kring detta?

Oavsett vad så är det en smärre katastrof och jag ber verkligen om ursäkt för att jag så blint har gått ut och förespråkat en produkt som jag inte - uppenbarligen - har haft 200 % kontroll på, vilket i det här fallet har inneburit att en massa människor utan att vilja eller veta det har hällt köttsaft i sin mat. Kanske lite hårddraget, men det är ju typ det det innebär :(

Jag kommer att kontakta Bong och å försöka råda klarhet i vad tusan som har hänt - och om inget annat försöka få dem att fatta att det finns en ganska rejäl marknad för KÖTTFRIA GRÖNSAKSBULJONGER som inte bara smakar lättkokt morot... Att jag ens behöver säga det liksom..?

Om ni också vill skicka med ert ställningstagande till Bong kan ni skriva på den här namninsamlingen som jag skapat. Kanske kan vi tillsammans använda vår berömda veganska konsumentkraft och visa dem att det finns pengar att tjäna på att inte slentriankrydda grönsaksfonder med köttextrakt (och sedan inte säga ett ord om det förren en misstänksam vegan ändå trippelkollade...). My god.

Här har ni länken till namninsamlingen. Om ni är en av alla dem som - precis som jag - känner er smått knäckta över detta, så be era polare att skriva under så kanske vi får tillbaks vår scharlottenlöksfond.

En kan ju hoppas.

22540181_10155895464423278_2263762671546918322_n.jpg