Sverige behöver ensamkommande Ahmad!

Hej!

Jag heter Terese och är lärare på Språkintroduktion i Växjö för en kille som heter Ahmad Rahimi. I sociala media är han även känd som Ahmad Mohajer. Han är ett exempel av många unga ensamkommande som just nu har en väldigt svår situation och som behöver vår hjälp!

Ahmad är afghan, född och uppvuxen i Iran och nyss fyllda 18 år. Han var 16 år när han kom till Sverige, blev uppskriven av Migrationsverket och tvångsflyttad till vuxenboende i samband med första avslaget. Hans skolbetyg och vaccinationskort från Iran har man inte brytt sig om och tandröntgen som visade att han var under 18 brydde man sig inte heller om i överklagan.

Ahmad kämpar som få. Han har de senaste månaderna rest land och rike runt på olika demonstrationer, hållit tal, träffat politiker, varit med på tv, radio och i tidningar. Han har t o m sökt till Idol för att sprida ordet om ensamkommandes situation. För några veckor sedan vann han Raoul Wallenberg Academys pris för Ungt Kurage. Senast var han i Almedalen och talade med politiker för att påverka och han har lyckats med något som många proffs inte lyckas med, att träffa samtliga partiledare i riksdagen och dessutom intervjua de flesta.

Trots sin kamp fick han ett första avslag på sin asylansökan i november och i juni kom det andra avslaget. I juli fick han det tredje avslaget och Ahmad har en otroligt svår och tuff tid just nu, men han försöker kämpa vidare. Han kämpar alltid för alla andra, sina vänner och andra ensamkommande, men nu behöver han hjälp själv!

Han och de andra ungdomarna behöver inte Facebook-hjärtan och omtänksamma meddelanden, de behöver er hjälp! De behöver att ni skickar mail och brev och ringer till politikerna, till Mikael Ribbenvik, till media och alla andra som kan tänkas hjälpa och påverka. Skriv gärna under den här namninsamlingen också.

Hjälp Ahmad!

Sverige behöver honom och de andra!

Stoppa utvisningarna för alla!