Stoppa nedläggningen av Brattfors skola!

Vi ber nu om ditt stöd för kampen att bevara vår byskola!

Man vill lägga ner vår skola, redan till hösten 2021. Vi motsätter oss starkt detta förslag.

Vi ser att skolan i Brattfors är en förutsättning för byns fortsatta utveckling och föryngring.
Våra barn är trygga i sin skola, de har studiero och gör mycket goda resultat, men kommunen ser endast att de kan spara pengar på att lägga ner. De tror att lärare inte går att få till byskolor. Vi hävdar att detta är en felaktig bild för här har vi gott om legitimerade lärare.Centralisering är en nationell trend, och rimmar dåligt med landsbygd. Man har redan på andra platser förstått problematiken med centralisering och stoppat nedläggningar av byskolor. Vi vill att Politikerna inser att centralisering är ett förlegat sätt att föra politik.

Att i förslaget utgå från att barn, och lärare är stöpta i samma form och att alla vill ha en skola/arbetsplats med 300-500 elever är befängt. Vi hävdar att människor är olika och har olika behov.

Brattfors föräldraföreningen

Brattfors föräldraförening    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Brattfors föräldraförening lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.

Vi offentliggör inte din e-postadress på nätet.