Stoppa flytt av Hässleholms Montessoriskola

HLMMont1.png

Politikerna i Hässleholm har för avsikt att flytta Hässleholms Montessoriskola till Norra Skånes fd lokaler.

Vi som har barn på Hässleholms Montessoriskola känner en mycket stor oro kring detta beslut och ställer oss helt emot det med argumenten nedan.

Då det redan nu finns svårigheter i att rekrytera lärare och fritidspedagoger med Montessoriutbildning ser vi en stor risk att undervisningen blir sämre om skolan skulle bli dubbelt så stor.

En av de största anledningarna till varför vi vårdnadshavare valt Hässleholms Montessoriskola är att det är just en mindre skola. Vi känner en trygghet i att skolan känns familjär och lagom stor med åldersintegrerade klasser från år 1-9. Barnen känner alla varandra och lärarna. Detta försvinner på en större skola. Även vi som bor i Hässleholm bör ha rätt att ha våra barn i "mindre" skolor.

Likaså valde vi skolan för att den ligger i ett lugnt villakvarter. Norra Skånes gamla lokaler ligger utmed en av Hässleholms mest trafikerade vägar. Vi vill inte att våra barn ska tillbringa sina 10 år på en skolgård full med avgaser och buller.

Sist men inte minst, ändra inte på något som fungerar!

Skriv under och låt våra politiker veta att vi inte vill ha en ny jätteskola i Norra Skånes gamla lokaler.

Vi vill ha kvar Hässleholms Montessoriskola på samma ställe som idag på exakt samma sätt, för att det fungerar och barnen trivs!

/Vårdnadshavarna på Hässleholms Montessoriskola

Vårdnadshavarna på Hässleholms Montessoriskola    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva på godkänner jag att Vårdnadshavarna på Hässleholms Montessoriskola kan se all information jag lämnar i detta formulär.

Jag godkänner att informationen som jag anger på det här formuläret behandlas i följande syften: