Stoppa dödandet av sångsvanar vid Tysslingesjön!!!

Tysslingesjön är norra Europas största rastplats för sångsvanar. Många människor tycker om att åka ut och titta på de vackra fåglarna. Nu har Länsstyrelsen i Örebro beviljat en lantbrukare tillstånd att skjuta fem sångsvanar för att förhindra att de stannar på hans åker. Syftet är att fåglarna ska bli skrämda. Det måste vara minst 50 svanar i flocken som ser när en av dem blir skjutna.

Som många vet bildar svanar par för livet. Fem svanar ska nu alltså dö och fem svanar kommer att berövas sin livskamrat.

Vi undrar: Var ska de vilda djuren få vara? Hur ska de få mat?

Djurens parti vill att jakt ska förbjudas. Vi måste komma ifrån mentaliteten att planeten bara är till för oss människor och att ta till dödande så snart individer av andra arter inte gör som vi vill.

Vi vill uppmana ansvariga på länsstyrelsen att visa empati genom att tänka om och omgående dra tillbaka detta jakttillstånd!

Om du håller med oss, skriv under denna lista som kommer att överlämnas till länsstyrelsen i Örebro på söndag 7 april.

Dp_logo_orange.png