Stoppa de planerade kalavverkningarna på Tannens friluftsområde

Stora delar av Tannberget planeras att kalavverkas av Luleå Stift. Det gäller Tannens friluftsområde mellan Åselevägen/Knaftenvägen och Hammarkullavägen och området upp mot gamla Tannbergsstugan. Avverkningarna har enligt de underlag som finns inte med flyget att göra utan genomförs av kyrkan av ekonomiska skäl.

Jag tycker inte att det är ok att kalavverka Lyckseles enda friluftsområde och har därför skapat en namninsamling i hopp om att kyrkan ska tänka om.

Om du vill bidra till att få kyrkan att tänka om gällande avverkningarna så skriv under denna namninsamling. Du kan själv välja om ditt namn ska synas offentligt eller inte.

Kartskiss finns på http://www.lycksele.se/globalassets/bilder/4-fritid--kultur/parker-och-lek/karta-med-atgarder.jpg

Mer information finns på http://www.lycksele.se/bygga-bo-och-miljo/tatortsnara-skog/skogliga-atgarder/

karta-med-atgarder-Tannberget.jpg

Genom att skriva under godkänner jag att Carina Borg överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.