Stöd sjuksköterskor på Ortopedin, NU-vården (Uddevalla och Trollhättan),Höstuppropet 2023: Arbetet för att skapa möjligheter för fler medarbetare och därmed en förbättrad arbetsmiljö.

En fantastisk bra lösning för att behålla en stabil baspersonal och som därmed bättre kan orka med den nuvarande tunga arbetsbelastningen. De största vinnarna är patienterna som skulle få en stärkt patientsäkerhet.

-Sänk veckoarbetstidsmåttet per vecka till 32,43 timmar för fast anställda sjuksköterskor inom regional slutenvård som jobbar 24/7, helger och röda dagar!!!
-Regional slutenvård där anställda jobbar 24/7, helger och röda dagar, skulle på detta vis attrahera till fler anställda.
-Det nya ”EU-schemat” gör det omöjligt för sjuksköterskor (och all sjukvårdspersonal inom 24/7 slutenvård) att kunna pussla ihop sina liv med nuvarande arbetstidsmått på 38,25 h/ vecka (de flesta inom kommunal har 37h/vecka). Särskilt svårt, om inte helt omöjligt, är det för unga och i synnerhet ensamstående småbarnsföräldrar.
-En Attraktiv arbetsplats är billigare och bättre för patientsäkerheten och fastanställda r/t de oerhört höga kostnaderna idag för bemanningspersonal.
-Den stressiga arbetsmiljön skulle förbättras avsevärt med fler anställda sjuksköterskor. Idag är det en stor och kritisk brist på sjuksköterskor. Något vettigt måste prövas, även för att långsiktigt förebygga den oerhörda bristen, innan det blir för sent?
A0F4A011-3E80-4940-B7A5-598E3112B453.jpeg

Kajsa Åkesson, avd 4, Uddevalla.    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Kajsa Åkesson, avd 4, Uddevalla. lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.