Stöd namninsamlingen mot Sänkta Krav På Skyddsutrustning vid vården av Covid19 patienter

Vi protesterar mot Sänkta Krav På Skyddsutrustning vid vården av Covid19sjuka patienter. Smittorisken är mycket hög inom intensivvården och på infektionsavdelningar och att arbeta utan andningsmask kommer att utsätta personalen för ytterligare fara.Den dos som vårdpersonal utsätts för är många gånger högre än den man riskerar utsättas för ute i samhället och sjukdomen blir därför mycket svårare och kan vara dödlig.  I Italien har 24 läkare avlidit till följd av bristande skyddsutrustning. Det får inte hända i Sverige. Folkhälsomyndigheten måste avstyra detta.

Els-Britt Söderström    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att skriva under godkänner jag att Els-Britt Söderström överlämnar min underskrift till dem som har makt över frågan.