Skrota "hälsoscheman" i Kalmar

Vi vill att Kalmar Kommun skrotar de befintliga "hälsoscheman" och ge sina anställda inom äldreomsorgen en bättre återhämtning och arbetsmiljö. Vi vill att natten ska få tillbaka sina 10 timmar pass för att skapa en bättre återhämtning över hela dygnet. Detta ger även nattpersonalen en chans till att få ta del av heltidsresan. Öka grundbemanningen under dag/kväll för att kunna ge personal heltid utan att det ska påverka återhämtningen. En bättre återhämtning för personalen ökar även kvaliteten på vården för omsorgstagaren då en välmående personal har mer energi att kunna ge våra äldre det extra guldkornet i vardagen.

*Öka nattpersonalens pass till 10 timmar

*Öka grundbemanningen för dag-/kvällspersonal

Vi kräver att äldreomsorgens personal ska kunna få hållbara scheman så även dem kan få tid till ett familjeliv/fritid/återhämtning.

Undersköterskor i Kalmar    Kontakta namninsamlingens skapare

Genom att underteckna godkänner jag att Undersköterskor i Kalmar lämnar över informationen som jag tillhandahåller i det här formuläret till dem som bestämmer i frågan.